PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe vogel tam maken?

Thomas95
21-06-2010, 16:39
Hallo,

Zijn kanaries makkelijk tam te maken?
Wat zijn nog leuke vogels om tam te maken? Liefst niet te moeilijk, ik heb al eens een vogeltje gehad maar dat was totaal niet tam.
Ik heb gehoord dat je best een vogeltje neemt dat net uit het nest is zodat je dat met de hand kan grootbrengen en ze dan al tam zijn.

Vanaf welke leeftijd zou je dan best een jong vogeltje kopen (bij een kweker ofzo)

En dan de laatste vraag, hoe groot moet het kooitje zijn wil ik 2 tamme vogeltjes? Mijn kooitje dat ik nu heb is 40x30x30 (lengte, breedte, hoogte).
Is dit groot genoeg?

alvast bedankt,

groetjes,

John10
22-06-2010, 12:55
Hallo,

Zijn kanaries makkelijk tam te maken?
Wat zijn nog leuke vogels om tam te maken? Liefst niet te moeilijk, ik heb al eens een vogeltje gehad maar dat was totaal niet tam.
Ik heb gehoord dat je best een vogeltje neemt dat net uit het nest is zodat je dat met de hand kan grootbrengen en ze dan al tam zijn.

Vanaf welke leeftijd zou je dan best een jong vogeltje kopen (bij een kweker ofzo)

En dan de laatste vraag, hoe groot moet het kooitje zijn wil ik 2 tamme vogeltjes? Mijn kooitje dat ik nu heb is 40x30x30 (lengte, breedte, hoogte).
Is dit groot genoeg?

alvast bedankt,

groetjes,

zodra het vogeltje zelfstandig kan eten apart zetten in een kooi.
een vogel met de hand grootbrengen is beter, maar niet gemakkelijk.
het vogeltje mag geen soortgenoten kunnen zien.
elke dag ben je dan met de vogel bezig om zijn vertrouwen te winnen.
eerst jouw vinger in de kooi stoppen, niet met de vinger naar de vogel toe.
de vogel moet naar jouw (vinger) toekomen.
daarna de hand in de kooi, totdat die goed gewend is.
daarna het deurtje openen en hem zelf naar zijn kooi (veilige stek) terug laten komen.
laat de vogel niet tegen het raam aan vliegen, achter het fornuis komen, etc.
dus gordijnen dicht.
je kan een vink of kanarie ook "russisch" laten zingen; een wijsje dat je leuk vindt.
telkens herhalen, elke dag opnieuw niet langer dan 5 of 10 minuutjes voor een sessie.
en verder heel veel tijd en geduld voor vrij maken.
bij een kanarie moet dat lukken, maar een goudvink was in het verleden ook een favoriete vogel.

Thomas95
23-06-2010, 15:50
Hallo,

Bedankt! met deze info ben ik al veel!