PDA

Bekijk Volledige Versie : overstappen van tropisch zaad

P.Wijlaars
21-06-2010, 12:45
hallo,
binnenkort wil ik overstappen van tropisch zaad van Kenner (van de boerebond) naar himbergen tropische zaad (code4)
moet ik dit geleidelijk aan doen ,of kan ik van de ene op de andere dag overstappen?

kevin
21-06-2010, 15:31
ik zou het toch geleidelijk aan doen.
iedere keer meer en meer van het nieuwe zaad
tot dat ze alleen maar nieuw zaad meer eten.
Let er wel op dat het ze nieuwe zaad ook wel
eten. ;)

Marx
21-06-2010, 16:11
Volgens mij is dat totaal geen probleem want als je een vogel koopt krijg je ook nooit een zakje van zijn oude voer erbij toch? :p Je kan het op safe spelen door een paar dagen 50-50 te doen maar als de mengelingen er ongeveer gelijk uitzien denk ik dat het nergens voor nodig moet zijn. Een zaadje is een zaadje en merken staan alleen op zakken.:D

P.Wijlaars
21-06-2010, 18:20
Oke, ik ben weer helemaal bij.;)
dank je.;)

populier
22-06-2010, 07:44
Heb precies dezelfde switch gemaakt Kenner>Himbergen, gewoon in 1 keer.

Wat Marc al zegt , een zaadje is een zaadje.

Het is een stuk duurder maar ziet er wel beter uit, en op zaad moet je nooit bezuinigen.

Goede keuze.

P.Wijlaars
22-06-2010, 09:51
Duurder?? hier kost een zak van 25 kg tussen de €21- en €22-
kenner van de boerebond kos €6.50 , (ongeveer) van 5 kg

Leeuw-zeel
22-06-2010, 10:36
Ik gebruik ook zaad van Kenner. Wat is de reden dat jullie overstappen op Van Himbergen? Is dat beter?

populier
22-06-2010, 13:46
Wat kost 21 euro kenner of himbergen?

5 x 5 kilo a 6,50 = 32,50 losse zakken zijn altijd duurder.

Ik heb toen gewoon bij de welkoop(boerebond) een baal van 25 kg besteld en die waren 19,95 destijds.

Himbergen is misschien niet beter, maar ik vind wel schoner, als ik de baal van kenner in mijn voer ton overkiep vond ik het nogal stofig.
en bij himsbergen niet.

Maar het tropenzaad van kenner is 1 soort mix.
Himsbergen heeft 2 mixen tropen zaad die je beter op je soort vogels kan afstemmen.

http://www.himbergenvogelvoeders.nl/index.php?p[2.1][activechild]=products

P.Wijlaars
22-06-2010, 14:02
Kenner is ook in zakken van 20 kg te krijgen, en kost rond de € 20-

himbergen kost rond de €22 - voor een zak van 25 kg.

populier
22-06-2010, 14:15
Okay, ik heb voor de laatste zak van Himbergen een stuk meer betaald, ik weetniert meer wat, maar dat was bij een tuincentrum, en die zijn meestal een stuk duurder.

Ik heb net even gegoogled en zie dat een zaadleverancier bij mij in de buurt ook himbergen heeft en daar kost een baal idd. 22,95 voor 25 kg.

populier
22-06-2010, 14:16
Okay, ik heb voor de laatste zak van Himbergen een stuk meer betaald, ik weet niet meer wat, maar dat was bij een tuincentrum, en die zijn meestal een stuk duurder.

Ik heb net even gegoogled en zie dat een zaadleverancier bij mij in de buurt ook Himbergen heeft en daar kost een baal idd. 22,95 voor 25 kg.

P.Wijlaars
22-06-2010, 16:51
Wat was de reden van jou overstap van Kenner naar Himbergen?
Niet alleen de prijs neem ik aan

populier
22-06-2010, 19:25
Ik vond dat er tussen het zaad van kenner erg veel stof zat, zeker bij de baal wildzangzaad, wat ik ook van kenner had, viel dat erg op.

En ik zocht naar een tropenzaad met een wat hoger gehalte aan witzaad(kanariezaad) bevatte.

Daar dat himbergen 2 soorten tropen zaad hebben vond ik dat er in de tropen mengeling voor prachtvinken meer zaden zaten die meer aansloten op mijn vogelbestand. (code4).

tropen kweker
23-06-2010, 11:54
ik had eerder ook altijd kenner, maar ik vond ook net als michael, dat het idd erg stoffig was.

ik heb nu zaad van het merk ''garvo'' en het bevalt mij prima. meestal haal ik 10 kg per keer, daar kan ik zo'n 2-3 weken mee. ligt eraan of ik aan het kweken ben.

ik haal zo nu en dan nog wel eens een kg kenner, als ik bijv geen tijd heb om naar mijn zaadleverancier te gaan. (welkoop ligt naast mijn dagelijkse route van en naar school) dan kan ik ook weer 2 dagen:o

kris

populier
23-06-2010, 16:20
Ik heb eivoer van Garvo (in Zwolle op de beurs gekocht) gehad, was daar erg tevreden over, nu zag ik bij de Welkoop/Boerenbond ook Garvo produchten, maar alleen maar voor kippen en hoenders, karrig assortiment dus.

Ik vragen of ze eivoer konden bestellen en/of andere producten bij Garvo.

Welkoop bellen, antwoordt:Garvo wilt niet meer leveren dan die kip en hoender produchten.

Je vraagt je af of ze nog wel wat verdienen willen tegenwoordig.

Nu heb ik eivoer van Kaspar en die lijkt heel erg op de Garvo variant.

dik
23-06-2010, 18:40
Ik heb eivoer van Garvo (in Zwolle op de beurs gekocht) gehad, was daar erg tevreden over, nu zag ik bij de Welkoop/Boerenbond ook Garvo produchten, maar alleen maar voor kippen en hoenders, karrig assortiment dus.

Ik vragen of ze eivoer konden bestellen en/of andere producten bij Garvo.

Welkoop bellen, antwoordt:Garvo wilt niet meer leveren dan die kip en hoender produchten.

Je vraagt je af of ze nog wel wat verdienen willen tegenwoordig.

Nu heb ik eivoer van Kaspar en die lijkt heel erg op de Garvo variant.

klopt

kasper /wittemolen /garvo komt uit de zelfde fabriek

alleen bij witte molen zit er tarweglutten in plaats van maisglutten

populier
23-06-2010, 18:41
Dat dacht ik al, het leek zo op elkaar, bedankt Dik, dan ga ik gewoon verder met Kaspar eivoer.

Josly
23-06-2010, 18:57
hallo,
vele voedings producten komen van de zelfde fabrikant, meestal wordt een of ander voedings product toegevoegd en of het percentage van een product gewijzigd om alzo een merknaam te gebruiken, in mijn familie is er een fabrikant van bekende (vogel)voedings producten, moest je weten aan hoeveel andere merknamen er geleverd wordt of zelf op de markt brengt voor hen, en maar zeggen dit merk is beter of een ander, terwijl er slechts een kleine aanpassing is