Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Whats wrong?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Whats wrong?

    Mijn diamantduifjes hebben sinds 12 dagen eitjes. Vanaf het tweede werd er volop gebroed, dag en nacht. Deze ochtend viel het me op dat ze niet op de eitjes zaten, even later wel weer, geen zorgen dacht ik. Maar nu zie ik ze samen op stok zitten en niet meer op het nest. Het lijkt alsof ze in de avond gewoon weer op stok gaan. Waarom?? En de eitjes zijn nu toch in gevaar??

    Groetjes

  • #2
    What's wrong. Well what is not wrong of course is the fact that they are incubating day and night. If they only did this part time the eggs would die off. Sorry, getting carried away. This is a Dutch forum. Cheers, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

    Opmerking


    • #3
      nu zit ze er weer braaf op, vond wel een kapot eitje in de voliere, maar deze kan ook van de kanarie zijn, ik wil mijn duifje niet storen, dus heb niet gekeken. Ik heb het idee dat met name papaduif verzaakt. Altijd weer de mannen he

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door peggylisa
        Mijn diamantduifjes hebben sinds 12 dagen eitjes. Vanaf het tweede werd er volop gebroed, dag en nacht. Deze ochtend viel het me op dat ze niet op de eitjes zaten, even later wel weer, geen zorgen dacht ik. Maar nu zie ik ze samen op stok zitten en niet meer op het nest. Het lijkt alsof ze in de avond gewoon weer op stok gaan. Waarom?? En de eitjes zijn nu toch in gevaar??

        Groetjes
        heb je wel gekeken of de eieren bevrucht zijn

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
          heb je wel gekeken of de eieren bevrucht zijn
          Nope heb ik niet gedaan, moet zo'n lichtje voor hebben he...ik dacht...we laten het fijn zijn beloop, ik hoef niet zo nodig te kweken....

          Opmerking


          • #6
            Weet je zeker dat ze niet van hetzelfde geslacht zijn? Dat omdat duiven elkaar precies in dagdelen afwisselen.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Marx
              Weet je zeker dat ze niet van hetzelfde geslacht zijn? Dat omdat duiven elkaar precies in dagdelen afwisselen.
              Nee dat weet ik zeker, en een dag of twaalf deden ze dit ook braaf. Nu broedt het alleen het vrouwtje nog. Eitjes liggen er nog, ander eitje was dus van de kanarie. Gekaapt door de zebravinken gok ik.

              Maar goed, normaal broedt het mannentje 's nachts, en dit gebeurt dus niet meer. Zijn de eitjes nu gedoemd??? Zou zo jammer zijn!

              Opmerking


              • #8
                kijk eerst even met een zaklampje of de eitjes bevrucht zijn. hoef je niet een speciaal lampje voor te hebben.
                nieuwe website

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door dave1
                  kijk eerst even met een zaklampje of de eitjes bevrucht zijn. hoef je niet een speciaal lampje voor te hebben.
                  oke goed tip, ik denk dat ik al weet wat het probleem is. Gister kwam er een kat opdagen, ik gok dat ze daar zo van geschrokken zijn en toen op stok gingen zitten.

                  Vandaag zitten ze weer braaf te broeden. Ik heb meteen schrikdraad gespannen en meneer de kat heeft al een akelige schok mogen incasseren.

                  we shall see!

                  Opmerking

                  Working...
                  X