Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eitjes van de Japanse meeuw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eitjes van de Japanse meeuw

    Ik heb een paartje japanse meeuwtjes kado gedaan aan mijn ouders, deze komen van mijn eigen vogeltjes.

    We zijn er nog niet achter wat voor geslacht deze 2 hebben, maar hebben inmiddels eitjes gelegd, hoe weet ik welke kleur eitjes uitkomen, mijn vogels hadden blauwe eitjes en deze zijn wit/roze.

    Kan iemand mij helpen??

  • #2
    De japanse meeuw legt witte eieren!

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door natuurbroed
      De japanse meeuw legt witte eieren!
      Mijn eigen vogels hadden blauwe achtige eitjes.

      Maar kan het ook zijn dat ze niet bevrucht zijn, de eerdere eitjes hebben ze uit het nest gehooid en waren leeg.
      Ze waren vandaag van het nest af en waren heel wild aan het vliegen samen steeds naar de andere kant van de kooi (tegen elkaar in)

      Opmerking


      • #4
        Als je wilt zien of ze bevrucht zijn, hou ze dan even tegen het licht dan zie de bloedvaatjes wel in het ei.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door natuurbroed
          Als je wilt zien of ze bevrucht zijn, hou ze dan even tegen het licht dan zie de bloedvaatjes wel in het ei.

          das wel makkelijk gezegd dan gedaan, want ze komen niet van het nest af

          Opmerking


          • #6
            Als er na 5 weken nog geen jongen uit zijn gekomen weet je vanzelf dat ze niet zijn bevrucht.

            Mijn JM hadden 17 juni hun eerste eitjes gelegd en vanochtend zijn de eersten uitgekomen, dus dat is 21 dagen precies na de eerste leg.
            De andere eieren hebben ze later gelegd, dus die komen ook later uit, maar meer dan een week zit daar niet tussen denk ik.

            Dus als er eieren met 5 weken nog niet zijn uitgekomen, dan ga ik ervanuit dat daar niets in zit.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking

            Working...
            X