Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rul eivoer,hoelang houdbaar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Rul eivoer,hoelang houdbaar?

    hallo, vogelvrienden

    Wie kan mij vertellen, hoelang rul eivoer goed blijft
    zeker met het warme weer, wat er aan komt , is het dan verstandig om het
    2x per dag te verversen?
    ik wil ook wat rul eivoer in de koelkast zetten,zodat ik een klein voorraadje kan maken voor 24 uur.
    maar hoelang blijft het dan goed?

  • #2
    rul eivoer

    Met die warmte is het met een paar uur wel mindere van kwaliteit denk ik.

    Zelf geef ik 2 x per dag eivoer. Met alleen een klein beetje honing (sti ho dru) er door. Koop ik ook niet weer, ik doe er wel gewone honing door. Ik zie het verschil eigenlijk niet. Dus geen water. Dat laatste zorgt wel voor veel rottige mieren die overal door het hok lopen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Klopt,Henk
      gisteren zat het schaaltje vol met mieren.maar ik weet niet of de vogels de mieren vangen en opeten,

      Opmerking


      • #4
        Hallo. White ants zoals ze die in Australie hebben met die grote termieten nesten zou ideaal voedsel voor de vogels zijn. Sommigen van mijn vrienden en kennisen in Australie voeren uitsluitend White ants als levend voer. Helaas voor jullie en ons hier in NZ hebben we deze niet. Om mieren te bestrijden gebruik ik van die oude foto kookertjes waar vroeger - voor de digitale camera- de filmpjes in zaten. Ik boor daarin net onder het dekseltje twee kleine gaatjes waar net de mieren door kunnen. Doe onderin het kookertje wat van dat spul dat mieren de pijp uit helpt en klaar is Kees. Veilig voor de vogels in de kooi of voliere en makkelijk schoon te houden. Groet, Kees, Nieuw Zeeland.

        Opmerking


        • #5
          hallo,
          ik maak altijd voor een dag of 4 aan en bewaar dit in de koelkast doe er wat roosvicee doorheen en mineralen en heb nog nooit problemen gehad met verzuring ,geef s,morgens wat en bij de koppels met jongen ook s,avonds.

          m.vr.gr. Harry
          m.vr.gr. Harry

          Opmerking


          • #6
            4 dagen?

            Hoi, Harry

            voor 4 dagen? ben je niet bang dat er voedingwaarde minder wordt?
            en is Roosvicee niet te zoet?
            het is een vraagje he? als het bij jou nooit geen problemen heeft gegeven geloof ik dat meteen.

            Opmerking

            Working...
            X