Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boeren zwaluwen als kamervogels?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Boeren zwaluwen als kamervogels?

    De deuren staan open en dus komen de zwaluwen weer binnen via het balkon. Vandaag bezoek van een stel boeren zwaluwen. Op de achtergrond hoor je de nachtegalen en mozambiquesijzen alarm slaan. Wat krijgen we nou! zullen die wel denken als de zwaluwen ze voorbij zoeven zo de woonkamer in

    Soms zitten ze met 5 tegelijk in de stalen contructie in de woonkamer. Beetje slecht filmpje want het was met de telefoon.



    Ik ga in de nok een nest ophangen op het balkon en eens kijken of ze dat ook goed vinden. Voorlopig proberen ze in de woonkamer te broeden maar dat kan ik niet toestaan. Ze plakken modder op de muur nl. De deuren zullen ook wel eens dicht moeten en als ze te vroeg uitvliegen vreten de honden ze op

  • #2
    Zo, dat is gaaf! Die lijken helemaal niet bang!
    Zou leuk zijn als ze tot broeden komen op je balkon.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
      Zo, dat is gaaf! Die lijken helemaal niet bang!
      Zou leuk zijn als ze tot broeden komen op je balkon.
      Bang? Die zitten als gekken te zingen waar we bij staan. Verbazend hoe mooi die zingen trouwens. Ze zoeven ook schaamteloos om je oren door de deur.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Josly
        hallo Marx,
        Gebeurd dit hier in Vlaanderen bij de bouw van een woning dan worden de werkzaamheden gestaakt, ik zou zeggen, " tijdelijk verhuizen "
        Haha, ik ga nergens heen. Ik biedt ze wel een nestje aan buiten. Hier zitten op dit moment gier-, boeren- en huiszwaluwen boven het meer. Erg mooi om te zien hoor. Alles zo door elkaar. De gierzwaluwen veruit de grootste en de beste vliegers. De boerenzwaluwen het tamst en het mooist zingend. Ze zitten ook op mijn dak en kwetteren dat het een lieve lust is. Soms is wonen op het platteland echt heel erg leuk zo Dit heb ik in de stad nooit gehad.

        Mijn eigen vogels stressen er wel een beetje van. Die weten niks te bakken van die brutale zwaluwen. Net zaten er twee op de netten van mijn voliere. De Mozambiquesijzen werden helemaal agressief. Die zitten meteen te bekken sinds ze gister buiten gezet zijn en dus verdedigen ze hun nest wat ook daar boven in zit waar de zwaluwen steeds landen. De nachtegalen tetteren wat af nu.

        Opmerking


        • #5
          Ik ben maar een beetje jaloers...

          Echt leuk zoiets!
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            tja stinkjaloers ben ik maar niet heus.

            Wacht maar tot de uitwerpselen naar beneden vallen, denk dat je ze dan zo zat bent maar ik kan het mis hebben. Succes met de kweek.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
              Wacht maar tot de uitwerpselen naar beneden vallen, denk dat je ze dan zo zat bent maar ik kan het mis hebben. Succes met de kweek.
              Ik heb laminaat en ben wel wat gewend met de honden. Net nog afgevraagd wat die dikke rode klodder was op de grond. Bleek een teek waar ik met mijn blote poten in was gaan staan. Kadootje van een van de honden
              Maar ik laat ze niet binnen broeden hoor. Kort tripje in huis is toegestaan en dan weer lekker mugjes vangen boven het water. Anders kan de deur ook niet meer dicht de komende 2 maanden.

              Opmerking


              • #8
                haha, hier hebben we ook geen tekort aan zwaluwen, ik schat zo'n 20-30 nesten aan de schuur alleen, aan het huis vinden we wat minder.. spreeuwen hebben ook de gaten in de muur ontdekt, ze zitten te broeden tussen de spouwmuren (een koppel of 6)


                dus hier zijn vogels genoeg, naast mijn eigen
                Groet'n uut Drenthe

                Opmerking

                Working...
                X