Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zoeken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zoeken

    Bijgevoegde Bestanden
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

  • #2
    Een paradijsje dus voor de vogeltjes, leuk!
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Vogeltjes lol en jullie ook lol

      Leuk he als ze nog steeds plekjes aan het zoeken zijn

      Opmerking


      • #4
        Tja,

        de verkeerde kleur misschien? Met een man en pop heb je er zo meer en dan vallen ze ook steeds meer op.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
          de verkeerde kleur misschien? Met een man en pop heb je er zo meer en dan vallen ze ook steeds meer op.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            reactie,

            Bedankt voor het kijken op mijn site. Ik wacht altijd even tot ze een moment stil blijven zitten. Als je de parkieten bedoeld, die zijn gemaakt in de fotokooi. En dat is nog tijdrovend werk ook.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
              Als je de parkieten bedoeld, die zijn gemaakt in de fotokooi. En dat is nog tijdrovend werk ook.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking


              • #8
                Pas maar op met die oleander. Dat zijn planten die op de lijst van de giftige planten staan die je niet bij je vogels kan zetten. Als ze daar van knabbelen worden ze helemaal sloom, krijgen diaree en kunnen doodgaan. Ik zou die oleander lekker in de tuin zetten en bv een bamboe in een pot in je voliere zetten. Of een mooie grote buxus? Er zijn een heleboel planten die geen probleem zijn en waar de meeuwtjes zonder gevaar aan kunnen knabbelen. De duifjes is geen probleem, die zullen nooit aan de oleander eten. Misschien dat je meeuwen er niet meer aan knabbelen omdat ze gemerkt hebben dat hij giftig is. Meeuwtjes zijn echter vogels die niet in de natuur voorkomen. Echte designer-vogels dus. Gemaakt en verzonnen door mensen. Of die nog heel veel instinct hebben durf ik niet te zeggen. Dus wat mij betreft het zekere voor het onzekere en die mooie oleander lekker in de tuin en een nieuwe veilige plant voor de vogels

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                  Pas maar op met die oleander. Dat zijn planten die op de lijst van de giftige planten staan die je niet bij je vogels kan zetten. Als ze daar van knabbelen worden ze helemaal sloom, krijgen diaree en kunnen doodgaan. Ik zou die oleander lekker in de tuin zetten en bv een bamboe in een pot in je voliere zetten. Of een mooie grote buxus? Er zijn een heleboel planten die geen probleem zijn en waar de meeuwtjes zonder gevaar aan kunnen knabbelen. De duifjes is geen probleem, die zullen nooit aan de oleander eten. Misschien dat je meeuwen er niet meer aan knabbelen omdat ze gemerkt hebben dat hij giftig is. Meeuwtjes zijn echter vogels die niet in de natuur voorkomen. Echte designer-vogels dus. Gemaakt en verzonnen door mensen. Of die nog heel veel instinct hebben durf ik niet te zeggen. Dus wat mij betreft het zekere voor het onzekere en die mooie oleander lekker in de tuin en een nieuwe veilige plant voor de vogels
                  OKee, bedankt voor de tip!!
                  Het gekke is; toen ik de duifjes in de kooi deed en er nog geen sprake was van dat er andere vogeltjes bij zou doen, dat ik wel een lijst met planten heb doorgespit van wat er in kon...
                  Ik weet niet meer wat er precies in die lijst stond, maar later ben ik het gewoon helemaal vergeten toen ik deze oleander aangeboden kreeg... wat dom van me.

                  Ik ga meteen op zoek naar iets anders... (waar stond die lijst ook alweer?) Kan een hortensia wel? Dan zou ik oleander en hortensia kunnen omruilen ofzo.. (Oh nee, heb net een lijst giftige planten gevonden. Hortensia is not done!!)

                  bedankt hoor , want ik wil echt niet dat mijn meeuwtjes ziek worden door mijn stomme fout.

                  Ik tuttel toch al zo met mijn diertjes hoor; spendeer 18 euro aan DA consult voor een vogeltje dat maar 6 euro kost in de winkel... maar zo ben ik, want ik wil het goed doen. Die oleander gaat er dit weekend nog uit.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking


                  • #10
                    Oleander is meteen vervangen door een heel kleine, net uitgelopen vlinderstruik.

                    De voliere is meteen 10x zo ruim, maar ik weet met vlinderstruiken; dat is een kwestie van tijd. goed snoeien dan maar, of oventueel later ooit nog wat anders planten, maar eerst even sparen dan maar.

                    En misschien is de vlinderstruik goed klein te houden. (hoor de plantenkenners nu al lachen)
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik had ook een jonge vlinderstruik in pot in mijn voliere maar heb hem er snel weer uitgehaald. De plant kreeg niet de kans om te groeien want hij werd opgegeten door de kanaries en zebravinken. Staat nu naast de voliere.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ja, maar ik heb alleen 2 Japanse emeeuwtjes en 2 diamantduifjes in mijn hok zitten. Dat knaagt niet.
                        De meeuwtjes zitten zo heel af en toe wel in de lage takken van de (nog erg kleine) vlinderstruik, maar meer ook niet.
                        Mijn vlinderstruik staat trouwens gewoon in de grond en is in de afgelopen weken dat ik hem heb uitgesproten van een kale tak met zijtak tot een kleine groene struik met uitlopers van 25 cm. Dus hij is in elk geval wel aangeslagen.
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

                        Opmerking

                        Working...
                        X