Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parasieten bestrijding in broedseizoen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Parasieten bestrijding in broedseizoen

    Weet iemand of je parasieten kan blijven bestrijden in het broedseizoen, ik heb nl een voliere en daar zitten ook jonge kanaries in maar nu zag ik dat ik een dood pietje had, deze heb ik verwijderd uit de voliere en ik zag daar een heel klein luisachtig beestje op lopen ( geen rode luis ).
    Aangezien de buitentemperaturen nu omhoog gaan wil ik eigenlijk gaan spryen met Birdy of Ardap oid kan dit ivm de jonkies en de eitjes die nog uitmoeten komen?

    John

  • #2
    nou dat lijkt me niet verstandig.

    je kunt wel home-shield in het nestje doen, niet op de vogels
    het liefst, onder het nestmateriaal.

    Groetjes Petra.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door BigJohn
      Weet iemand of je parasieten kan blijven bestrijden in het broedseizoen, ik heb nl een voliere en daar zitten ook jonge kanaries in maar nu zag ik dat ik een dood pietje had, deze heb ik verwijderd uit de voliere en ik zag daar een heel klein luisachtig beestje op lopen ( geen rode luis ).
      Aangezien de buitentemperaturen nu omhoog gaan wil ik eigenlijk gaan spryen met Birdy of Ardap oid kan dit ivm de jonkies en de eitjes die nog uitmoeten komen?

      John
      in de voliere zou je het houtwerk met petroleum ( stinkt wel ) kunnen insmeren of met uierzalf waar luizen aan blijven plakken.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          eigelijk moet je het doen voor dat ze erin komen
          i love zebravinken

          Opmerking


          • #6
            luis

            of gedroogde vogelmuur , daar moet luis ook niets van hebben .
            als je het vers geeft eten de kanarie`s ze het graag op
            waardoor het in hun bloed komt , helpt ook tegen luis .
            ben zelf niet zo voor al die middeltjes maar soms kun je niet anders en dan moet je echt naar de bus pakken .
            maar ik probeer het eerst op deze manier en van het jaar geen bloedluis ook niet in de broedkooien

            Opmerking


            • #7
              Wat is gedroogde vogelmuur? en waar kan je dit kopen

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door dynakid
                Wat is gedroogde vogelmuur? en waar kan je dit kopen
                zelf plukken en laten drogen
                www.fretteren.eu

                Opmerking


                • #9
                  ik doe er altijd een paar stukjes tabak stengels er in en dan een klein beetje nestmatriaal er boven op die stengels kun je wel kopen bij de dieren winkel duiven houders gebruiken dit als nest matriaal

                  Opmerking


                  • #10
                    ik doe standaart wanneer ze een nestje klaar hebben zware lossen shag onder ind e nest kastjes en dit werkt nog het beste

                    Opmerking

                    Working...
                    X