PDA

Bekijk Volledige Versie : Jonkies weg?

Troetelduifje
31-05-2010, 16:04
Hai.

Ik heb 2 diamantduifjonkies van 3 weken oud.

Nu heb ik rondgevraagd wanneer ze bij hun ouders weg mogen en de één zegt 'met 4 weken en dan snel ook voordat pa gaat aanvallen' en de ander zegt 'pas vanaf 6-7 weken, net als bij alle vogels'.

Nu weet ik wel dat veel mensen diamantduifjes of 1 kam scheren met gewone duiven, wat niet altijd juist is, maar ik weet het nu ook niet goed wat waar is.

Ze hebben nu nog steeds hun babykleed, voor zover ik dat kan zien en dan zouden ze a.s. zaterdag al weg mogen, terwijl ze nog geregeld bij mam of pap bedelen om voer.... maar die geven ze volgens mij niets meer en ze eten ook al zelfstandig van de pitjes volgens mij.

... Zeggen jullie eens wat intelligents... en geen E=mc2. :p

Hans de Vries
31-05-2010, 17:21
Ik weet niet of je mijn antwoord in de rubriek intelligent kunt plaatsen......
Mijn jonge duifjes haal ik op de leeftijd van 5 weken bij de ouders vandaan. Gaat prima. Maar ik heb ook weleens een jaar gehad dat ik ze liet zitten. En dat kan in een kooi van 5 meter. Het enige nadeel is dat het nogal druk wordt in de volière en dan komt van broeden van andere soorten weinig terecht.
Dit jaar heb ik overigens alleen een doffer en dan krijg je niet veel jongen...:rolleyes:

gr.
Hans.

Troetelduifje
31-05-2010, 17:23
Ik weet niet of je mijn antwoord in de rubriek intelligent kunt plaatsen......
Mijn jonge duifjes haal ik op de leeftijd van 5 weken bij de ouders vandaan. Gaat prima. Maar ik heb ook weleens een jaar gehad dat ik ze liet zitten. En dat kan in een kooi van 5 meter. Het enige nadeel is dat het nogal druk wordt in de volière en dan komt van broeden van andere soorten weinig terecht.
Dit jaar heb ik overigens alleen een doffer en dan krijg je niet veel jongen...:rolleyes:

gr.
Hans.

Nee... zelfs geen eieren. :D

Mijn kooi is geen 5 meter, helaas, daarom wil ik het ook niet te druk maken.

Eerst maar eens zien of er überhaupt interesse op de vogels komt natuurlijk.

Troetelduifje
14-06-2010, 18:03
Eerst maar eens zien of er überhaupt interesse op de vogels komt natuurlijk.

Tot nu toe helemaal niets, noppes.
Ja, 1 persoon, die niets van vogels wist, maar het leuke decoratie leek voor in de volière van zijn kinderdagopvang en hém leek het leuk dat ík de duifjes maar doneerde. :eek: En als je zag hoe groot en luxe die opvang was.... en dan beknibbelen op een paar euro voor mijn met liefde gefokte duifjes. (hier hoort een emoticon te staan die op zijn voorhoofd tikt hoor!)

Toen ik begon over dat je broer en zus niet samen kon zetten enzo was hem dat al teveel gedoe en hoorde ik er niets meer van.

Maar goed; ik moet ze op den duur toch kwijt; de ouders hebben nu een nieuw nest, waarvan ik de eieren onklaar gemaakt heb, dus daar komt niets uit als het goed is, maar hierna mogen ze van mij wel weer een keer jonkies krijgen. Daarna haal ik nestkastjes enzo weg.
Ik heb met een goede dierenwinkel in de buurt gesproken en daar mag ik alle jongen brengen.