Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aves Opfok & Megabactin & Megabactol & Aves kracht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Aves Opfok & Megabactin & Megabactol & Aves kracht

    Beste vogelliefhebbers,

    sinds vanmorgen zijn er 2 jongen uitgekomen.
    Omdat ik goed voorbereid wilde zijn op komst van eventuele jongen, heb ik de volgende producten aangeschaft:

    Aves Opfok
    Aves Kracht
    Megabactol
    Megabactin

    Nu wil ik graag weten wat jullie ervaring met deze producten is en hoe/hoeveel/wat/wanneer jullie dit verstrekken aan jullie vogels.

    Ik maak zelf eivoer, daarbij voeg ik Aves kracht. Morgen of overmogen zal ik er wat geschrapte appel of wortel aan toevoegen.
    Twijfel nog of ik daar Megabactin aan kan toevoegen.

    Graag jullie ervaring/mening over de producten!
    Heb al wat op internet gesnuffeld, maar vind dit forum beter om vragen te stellen e.d.

  • #2
    Megabactin Bird behoudt het darmevenwicht van de vogel. Het reguleert de transit. Geeft de mest natuurlijke vastheid. Waarborgt een optimale pH-waarde tijdens de vertering. Geeft de darmslijmvliezen een beschermende film. Bevat prebiotica ( stimuleert een goede darmflora).

    Gebruik:
    - Tijdens de kweekperiode, de rui en bij stress: 1 volle koffielepel (5 g) op 250 g voer of eivoer gedurende 3 dagen per week toedienen in combinatie met Kweekolie Bird, Rui-Olie Bird of Stress-Olie Bird en Winmix Bird (naargelang de periode).

    - Tijdens de rustperiode: 1 afgestreken koffielepel (2 g) op 250 g voer of eivoer 1 dag per week.


    Megabactol BirdGebruik:
    -na kweekperiode tot aan de rui: 1 koffielepel (5 ml) Megabactol Bird per 250 g voer of eivoer toedienen, 3 dagen per week.

    -tijdens de rustperiode: 1 koffielepel (5 ml) Megabactol Bird per 250 g voer of eivoer toedienen, 1 dag per week.

    Megabactol wordt dus NIET in de kweekperiode toegediend :-).



    Aves opfok: Kweekvogels: vanaf 2 weken voor het koppelen (of voordat het eerste ei wordt verwacht) tot de jonge vogels zijn overgeplaatst en tijdens de rui.

    Jongen: vanaf de geboorte tot na de jeugdrui. Daarna overgaan op AVES-KRACHT.


    Aves kracht: Volwassen vogels: het gehele jaar, behalve in de broed- en ruiperiode.

    Jongen: na de jeugdrui tot 2 weken voor het koppelen.

    Opmerking


    • #3
      Hey Laurenzo!
      Gebruik je zelf ook de producten?

      Opmerking


      • #4
        Ik geef Aves.

        Opmerking


        • #5
          vraag aan de kenner

          Beste Laurenzo,

          Ik ben sinds augustus weer begonnen met vogels op advies van mijn vriendin, door een auto ongeval heb ik veel vrijetijd over.
          Ik ben begonnen met Goulds, tijgervinken, driekleur en roodkoppapagaai amadines, Bizenastrilde en Maskeramadines.

          Mijn krachtvoer bestaat uit, vers ontkiemdzaad, spirulina, twee ontdooide blokjes spinazie, eivoer, insectenpate en een halve theelepel megabactin.

          De spinazie doe ik op deze manier omdat vogels alle groenvoer te weten Witlof, spinazie, Andijvie en in het begin een kleine hoeveelheid sla gewoon niet namen en op deze manier wel.
          Spinazie blokjes eerst laten ontdooien en dan door het krachtvoer heen en ze vinden het geweldig.

          In augustus had ik een koppel goulds aangeschaft bij een kweker en ze maakte snel een nestje in het binnenhok met 5 bevruchte eieren die ook keurig uitkwamen.
          Na 6 dagen zijn de goulds gestopt met voeren en vond ik de jongen door in het nest.
          Ook de roodkoppapagaaiamadines had twee bevruchte eieren, maar de jongen haalde niet eens twee dagen, daarna ben ik direct gestopt met het broeden om alles eens goed op een rij te zetten.

          Voor alle duidelijkheid, toen ik rond de 25 was had ik deze problemen niet en had ik goed gevulde nesten en jongen op stok.

          IK ben in deze periode in contact gekomen met de heer Boersma die mij goed op weg heeft geholpen met het krachtvoer.

          Nu lees ik dingen als Megabactol, Tarwekiemolie, Aves opfok en Aves krachtvoer?
          Aangezien ik deze middelen zelf niet ken en dus ook niet gebruikte wil ik niet de fout maken om dingen te geven die niet goed zijn of juist te veel.

          Vandaar mijn vraag aan u, doe ik het goed als ik Megabactol vanaf nu geef aan de vogels met de bovenomschreven krachtvoer?
          En als ik u goed begrijpt de Aves opfok geven op het moment van bijvoorbeeld een nest bouwen en als er jongen zijn de Aves krachtvoer?

          Ik begrijp dat tarwekiemolie ook zeer goed is voor de vogels?

          Ik verneem graag uw kennis en advies in deze,

          Met vriendelijke groet,

          Jan

          Opmerking


          • #6
            Mijn kanaries krijgen 1x per week (in het weekend, op zaterdag:het weekendvoer) hun normale zaden, gemengd met Megabactin en Megabactol.
            Nu ze allemaal uit de rui zijn, krijgen ze ook wel eens zelfgemaakt eivoer met Aves Kracht. Vinden ze allemaal heerlijk en het is goed voor ze!
            Wel probeer ik niet te veel verschillend voer te geven, omdat kanaries heel erg moeten wennen aan nieuw voer. Hierdoor zullen ze in het begin het nieuwe/gemengde voer niet meteen tot zich nemen. Laat ze er dus langzaam aan wennen!

            Opmerking


            • #7
              megabactin/tol

              U geeft aan dat u uw kanaries megabactin en megabactol geeft hoe verstrekt u dit aan uw vogels?
              De megabactin doe ikzelf door het krachtvoer en vroeg mij af of je de megabactol daar dan ook bij kan doen

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door jan180
                U geeft aan dat u uw kanaries megabactin en megabactol geeft hoe verstrekt u dit aan uw vogels?
                De megabactin doe ikzelf door het krachtvoer en vroeg mij af of je de megabactol daar dan ook bij kan doen
                Ik maak 250 gr voer (het gewone kanariezaad dat ze dagelijks krijgen) klaar met de aanbevolen hoeveelheid Megabactin en Megabactol. Dat meng ik dan heel goed en dat krijgen ze 1x per week. Zo heb ik voor een paar weken genoeg "gemengd voer".
                Qua dosering van het "gemengde zaad" geef ik ze gewoon het zelfde als elke dag: 5 gr zaad / kanarie. Of eigenlijk iets minder, zodat ik zeker weet dat ze alles opeten

                Opmerking

                Working...
                X