PDA

Bekijk Volledige Versie : foto's van eigen watervogels

secundo
25-05-2010, 21:54
om de spits af te bijten een soortje dat de meeste mensen wel leuk vinden: de roodhalsgans

http://lh3.ggpht.com/_TuVk8jjEwmY/SV5eQ4iRKII/AAAAAAAAASw/tjBqMbNivmc/s640/roodhalsgans_koppels.JPG

http://lh5.ggpht.com/_TuVk8jjEwmY/SV5fw227DjI/AAAAAAAAALE/LxAjgm8bhuw/s640/PICT0014.JPG

http://lh4.ggpht.com/_TuVk8jjEwmY/SV5gOjwzsSI/AAAAAAAAAMI/x9PyANFyzaw/s640/PICT0022.JPG

voliëre248
27-05-2010, 10:07
hallo secundo

ik heb ook eenden (marmertaling zie foto)

http://www.hobbykweker.be/attachments/Image/marmertaling%2520groot.jpg

en nu is mijn vraag of jij wat meer weet over hoe je moet kweken met deze eendjes en wat voor nestkast je nodig hebt.

secundo
27-05-2010, 11:29
hallo

marmertalingen heb ik zelf nooit gehouden, maar om ze te kweken zal je ze een nestkastje moeten aanbieden waarin ze in het schemer/donker kunnen hun eieren leggen. Best is als je van buitenaf de eend niet kan zien zitten in het nest (en dus omgekeerd ook dat de eend nauwelijks of niet naar buiten kan kijken. Ze zal dan ook veel rustiger broeden.
Het kan sporadisch voorkomen dat ze een grondnest maken tussen wat dichte begroeiing, maar ze geven over het algemeen de voorkeur aan een nestkastje.
Uit eigen ervaring weet ik dat als eenden kunnen kiezen, ze meestal zullen gaan voor een houten nestkast. Ikzelf heb het geluk dat ik kan beschikken over een aantal grote holle boomstammen waarin ze zeer graag broeden.
Slechts heel af en toe broedt hier bij mij een koppel in de betonnen nestkasten die ter beschikking staan.

groeten

Ton Koek
27-05-2010, 11:45
Ik heb geen eenden en ook absoluut geen plek voor, maar ik vind dit wel een erg leuk onderwerp met prachtige foto's!

tropen kweker
27-05-2010, 17:32
ik heb de ruimte zeker wel, en misschien ooit....:D

ik hou het voorlopig bij mijn troopjes;)

kevin
27-05-2010, 18:08
die goudoogganzen kende ik nog niet.
wel een mooie soort;)

secundo
27-05-2010, 18:25
die goudoogganzen kende ik nog niet.
wel een mooie soort;)

Het is nochtans een europese soort;) . Dat maakt ook dat deze verplicht moeten geringd worden (net als de roodhalsgans uit de eerste berichtjes overigens). Roodschoudertalingen, die van oorsprong Zuid-Amerikaans zijn, moeten niet verplicht geringd worden. Hoewel het natuurlijk altijd aan te raden is om je vogels te ringen!

Ton
28-05-2010, 20:48
een mooie toevoeging van het forum, mooie foto`s van zeker mij onbekende soorten.

casehulsebosch
29-05-2010, 08:53
Hallo Secundo. Wat een mooie nieuwe rubriek. Hoop dat U foto's blijft posten zodat wij kunnen blijven genieten. Proficiat. Groet, Kees, Nieuw Zeeland.

secundo
29-05-2010, 09:49
Hoop dat U foto's blijft posten zodat wij kunnen blijven genieten.

Ik hoop dat ook andere watervogelliefhebbers de weg naar deze nieuwe categorie vinden. Dan kunnen ze ook foto's posten, vragen stellen, antwoorden geven... Want ik heb natuurlijk niet ondeindig veel vogels en vogelfoto's. Maar voorlopig kan ik wel nog even dagelijks een andere soort eend of gans tonen die ik (gehad) heb.

henk
29-05-2010, 10:30
Hallo Secundo,

Wat een mooie collectie, mijn complimenten.
Ik heb een sloot achter mijn huis, maar eenden is nooit een succes geworden; eerst een marter en later een hermelijn. Duiven was vanwege de roofvogels ook al geen succes.
Probeer het met die vogels niet meer. Zou eigenlijk wel ganzen op mijn tuin willen hebben. Het is een siertuin, met veel gras. Is er een kleinere soort geschikt? Ik heb dan geen zwemwater beschikbaar. Blijven ze bij het huis of moet je afrasteren? Laten ze de planten met rust? En schijten ze veel?
Misschien kun je mij helpen.?
Ik moet wel goed beslagen ten ijs komen wil ik mijn vrouw kunnen overtuigen.

Vast bedankt.

Henk

kevin
29-05-2010, 12:12
Het beste is toch alles afzetten en wat zwemwater is wel aangewezen.
Ook al is het een afgescheven halve ton is de grond met water in.
Als je ganzen wil houden met niet teveel schade en niet teveel uitwerpselen
zou ik voor manenganzen gaan. Is geen grote soort maar gaat toch het gras wat kort houden.

mvg

secundo
29-05-2010, 12:51
Hallo Henk,

ik sluit me aan bij Kevin: waarschijnlijk zijn manengansjes hiervoor het meest geschikt. Ze zijn niet al te groot, grazen goed en worden redelijk tam. hoe tam ze ook mogen zijn, een afrastering zal altijd nodig zijn: het zijn geen gedomesticeerde soorten en daarom zijn ze ook niet honkvast.
Wat de beplanting betreft: de meeste planten laten ze mooi met rust, maar je zal maar een bloemsoort hebben staan die jij héél mooi vindt en de gansjes héél lekker...;)

casehulsebosch
30-05-2010, 22:23
Hallo. De paradijscasarca hebben we hier in Nieuw Zeeland in het wild en vormen vaak een ware plaag (volgens de boeren) Groet, Kees Nieuw Zeeland.

RonWiel
31-05-2010, 10:49
Echt super mooi dit alles te zien!!! Wou dat ik zo de ruimte had voor al dit moois........... :)

secundo
31-05-2010, 10:58
Wou dat ik zo de ruimte had voor al dit moois........... :)

Ik heb ook niet de ruimte om al deze soorten tegelijkertijd te houden hoor! Dit zijn foto's van soorten die ik heb of HAD. Het zijn wél allemaal eigen foto's.

Voor de kleinere eendensoorten heb je op zich niet zóveel plaas nodig, dus daarvan kan je er wel al enkele koppels houden in een perk van bijvoorbeeld 5m op 5m.

Ganzen hebben meer plaats nodig, zeker als je gras wil overhouden. Je kan zo ook zonder gras houden en op korrels/granen zetten, maar personlijk vind ik het mooier om ze in een grasperk te laten grazen.

RonWiel
31-05-2010, 14:05
ach ik moet het nu doen met een balkon dus heb geen ruimte, ben al blij dat ik mijn kanaries en sijsjes kan houden...... en misschien is het zelfs maar goed dat ik die ruimte niet heb want het zou een ware dierentuin worden als mijn vriendin mij de gang dan zou laten gaan :-)

Heb vanaf mijn 7e jaar postduiven gehad, een hobby die ik nu ook niet meer kan uitoefenen en als ik nu buiten loop en zie er wat vliegen dan begint het bij mij nog te kriebelen...........en dat heb ik met alle vogels eigenlijk....het zien is het willen hebben, kan dat moeilijk uitleggen....

Vind het fantastisch in elk geval, succes ermee.

JohanPG
22-10-2012, 16:27
Zijn hier op het forum mensen die ganzen en /of zwanen houden / kweken?

J.J.
29-10-2012, 22:34
Ik kan de foto's niet zien??

secundo
30-10-2012, 20:09
Omwille van een leukerd die mijn foto's pikte en ze daarna op verschillende (buitenlandse) fora plaatste als zijnde zijn vogels/foto's, heb ik al mijn afbeeldingen op Picasa verwijderd. Tegenwoordig plaats ik enkel nog afbeeldingen met een mooi groot watermerk doorheen. ;)

Nog altijd kom ik regelmatig mijn oude, verwijderde foto's tegen op zoekertjessites als Kapaza of 2dehands.

Ton Koek
31-10-2012, 01:48
Helaas een bekend probleem...

Tal
31-10-2012, 07:19
Omwille van een leukerd die mijn foto's pikte en ze daarna op verschillende (buitenlandse) fora plaatste als zijnde zijn vogels/foto's, heb ik al mijn afbeeldingen op Picasa verwijderd. Tegenwoordig plaats ik enkel nog afbeeldingen met een mooi groot watermerk doorheen. ;)

Nog altijd kom ik regelmatig mijn oude, verwijderde foto's tegen op zoekertjessites als Kapaza of 2dehands.

Hoi, kan mij goed voorstellen dat je ze nu alleen nog met watermerk plaatst.
Doe je zichtbaar of onzichtbaar? En mag ik vragen via welk programma?
Groetjes, Chantal.

secundo
31-10-2012, 20:48
Hoi, kan mij goed voorstellen dat je ze nu alleen nog met watermerk plaatst.
Doe je zichtbaar of onzichtbaar? En mag ik vragen via welk programma?
Groetjes, Chantal.

zie bijvoorbeeld:
http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?p=198595#post198595

Tal
05-11-2012, 11:28
Dat is inderdaad een oplossing.

Zou je bij 'onzichtbaar' watermerk de foto op kunnen slaan op photobucket en dan op een forum kunnen plaatsen, en dat dan de foto niet te kopieren is?
Weet jij dat?

jelmertjuhh11
28-11-2012, 22:51
Dat is inderdaad een oplossing.

Zou je bij 'onzichtbaar' watermerk de foto op kunnen slaan op photobucket en dan op een forum kunnen plaatsen, en dat dan de foto niet te kopieren is?
Weet jij dat?

Als het forum niet beveiligd is, dan zal dat geen nut hebben. Sommige website hebben een kopieer beveiliging, dan kan je geen teksten of foto's overnemen. Maar als jij je foto hier plaatst, en "vogelcafe" zou zo'n beveiliging hebben, dan zou het nog niks uithalen. Dan maak je gewoon een print screen en knip je de foto er uit met paint. Dus een foto beveiligen tegen kopiëren is sowieso nutteloos. Of is dat niet wat je bedoelt?

Tal
07-12-2012, 14:40
Oké, duidelijk, gewoon dus eigenlijk altijd een zichtbaar logo in de foto plaatsen. Dank je wel voor je reactie.

Groetjes, Chantal.