Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Duiven blijven buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Duiven blijven buiten

    Hallo,

    in mijn voliere zitten Brimatortels, Senegal tortels, Parelhalsband Tortel, en Diamant duifjes, Lach duiven en daarnaast Kanarie's, zebravinken en Japanse meeuwtjes.

    De niet duiven gaan tegen de tijd dat het schemer wordt het ruime binnenhok in, maar bijna alle duiven blijven buiten, wat s'nachts nogal wat wild gevlieg oplevert door de katten die langs komen.

    Wat zou een oorzaak kunnen zijn dat ze buiten blijven of is dit normaal voor duiven ?

    Groet Andre

  • #2
    Weet niet of het normaal is voor duiven maar hier ging voorheen geen
    ene vogel in het nachthok. Ook niet als het vroor of slecht weer was.

    Daarna dan ook besloten om geen nachthok meer te nemen. Als je ze
    perse binnen wilt hebben moet je evt binnen gaan voeren.

    Komen ze zo weleens in het nachthok of helemaal niet.

    Opmerking


    • #3
      Hoi Andre, hoe lang heb jij deze duiven al bij elkaar zitten? Dat omdat dat in mijn ogen bijna onmogelijk moet zijn. Vechten ze niet?

      Opmerking


      • #4
        Veel duivensoorten blijven inderdaad graag buiten.
        Dit zou in principe weinig problemen moeten geven.

        Over het alom gekende probleem met overlast van katten is op dit forum al veel (voldoende) geschreven.

        Een veelheid aan maatregelen tegen katten zijn toe te passen, maar een schrikdraadinstallatie biedt de meest effectieve (alround) bescherming.


        N.B. Ook naar mijn idee is de samenstelling van de genoemde duivensoorten samen in een ruimte inderdaad niet echt ideaal.
        Amigo de los Psittacidos

        Look deep into nature and you will understand everything better

        Opmerking


        • #5
          Hoi,

          de duiven zijn zeer aan elkaar gewend en zitten nu ruim een jaar in de voliere.
          S'nachts zitten samen dicht op elkaar op 1 stok.
          Ruzie heb ik ze nog nooit zien maken, alleen de Lachduif doffer is wat brutaal in deze tijd.

          Opmerking

          Working...
          X