Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eivoermix

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Eivoermix

    voor mijn vogels , van kanaries , exoten en wildzang maak ik iedere week 2 emmertje aan , en gebruik dagelijks ervan ( in frigo bewaren )

    1000gr eivoer ( ik gebruik zowel cede als orlux afwisselend)
    200gr pinkies (diepvries)
    200gr buffalotjes (diepvries)
    200gr kiemzaden
    200gr gekookte exoten mengeling
    100gr fruit color mix
    30gr gemalen bijenpollen
    30gr miniralen (waarvan 30% calcium)
    50gr gemalen mariadistelzaad
    30gr distelzaad
    50gr negerzaad
    1 soeplepel knoflook olie
    50gr nutribird c15
    30gr sesam zaadjes
    100gr onkruidzaden
    3 maatschepjes conditie poeder beaphar


    en alles heel goed mengen ...


    Ik gebruik dit nu reeds de hele kweek door , en word door alle poppen en jongen tot laatste brokje opgepeuzeld .

    Ook ondervind ik door de knoflook olie , dit jaar minder last te hebben van Bloedluizen , GODZIJDANK . En Moge het zo blijven ...



    De vogels die het opnemen zijn oa :

    Zwartkopsijzen , kapoetsensijzen , distelvinken , fraters , kneus , kanaries en laatste aanwinst de edelzangers , nemen het ook volledig op ...

  • #2
    Hallo Woestijvink:

    U schreef:
    >>Ook ondervind ik door de knoflook olie , dit jaar minder last te hebben van Bloedluizen , GODZIJDANK . En Moge het zo blijven ...>>


    Gisteravond was er op Tros - Radar een uitzending over het bestrijden of weghouden van muggen. Er zullen wel enkele Nederlandse forumleden zijn die de reportage gezien hebben.

    Naast enkele commercieel interessante remedies (interessant voor de verkopers) werd ook grootmoeders methode gebruikt: het eten van enkele teentjes knoflook.

    Het enige werkelijk effectieve middel bevatte een chemisch product genaamd Deet.
    Helaas bleek grootmoeders methode ook een verhaaltje uit de Fabeltjes krant te zijn.

    Het is natuurlijk mogelijk dat bloedluizen een andere smaak hebben dan muggen.
    Maar sta mij toe daar aan te twijfelen .

    Wessel van der Veen.

    Opmerking


    • #3
      Conditiepoeder van Beaphar bevat chloortetracycline hcl, waarom verstrek je preventief antibiotica???

      In het humane circuit voor vleesdieren (varkens, kippen, ...) mag men zelfs preventief geen antibiotica meer toedienen...

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Laurenzo
        Conditiepoeder van Beaphar bevat chloortetracycline hcl, waarom verstrek je preventief antibiotica???

        In het humane circuit voor vleesdieren (varkens, kippen, ...) mag men zelfs preventief geen antibiotica meer toedienen...
        Deed enkel om goed ... ? Het is een conditie/kweekpoeder , met nodige vit. voor de kweek ... ?


        Ok dus ik neem aan dat je voorstander bent dat ik dat van het lijstje schrap ?

        en kunt u het poeder van ?"zagers" ? zelfde doel ...

        Opmerking


        • #5
          Aha, Ja dat is Bovomix.
          Daar heeft menig kanariekweker goede resultaten mee bereikt.
          Zeker in de broedkooi.
          Er staat in ieder geval aangegeven wat er allemaal precies in zit en dat kan
          ik bij andere merken niet altijd allemaal terugvinden.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door woestijnvink
            Deed enkel om goed ... ? Het is een conditie/kweekpoeder , met nodige vit. voor de kweek ... ?


            Ok dus ik neem aan dat je voorstander bent dat ik dat van het lijstje schrap ?

            en kunt u het poeder van ?"zagers" ? zelfde doel ...
            Het is een antibiotica, dus ook al zitten er 100 vitamines in, het is en blijft een antibiotica.
            Van mij moet je niks schrappen, iedereen baas in eigen hok... Poeder van Zagers ken ik niet en geef ik dus ook niet.

            Opmerking


            • #7
              Ziet er erg goed uit, al zou ook ik dat poedertje weglaten.

              Gebruik je echt ruim 2 kilo per week?
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                Ziet er erg goed uit, al zou ook ik dat poedertje weglaten.

                Gebruik je echt ruim 2 kilo per week?
                ja zeker en vast , 2 keer per dag een potje van 7cm op 2cm en 1.5 hoogte per kweekkooi , en alles word op gegeten .

                Opmerking


                • #9
                  hoeveel vogels eten er van per week?
                  http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000678.html

                  Opmerking


                  • #10
                    2 Keer per dag zo'n hoeveelheid lijkt mij wat teveel van het goede, mijn vogels zouden daar moddervet van worden.

                    Maar, als het goed gaat bij jou... niets veranderen.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                      2 Keer per dag zo'n hoeveelheid lijkt mij wat teveel van het goede, mijn vogels zouden daar moddervet van worden.

                      Maar, als het goed gaat bij jou... niets veranderen.
                      in garage = 8 kweekkooien , en 7 nesten van 3 a 5 jongen ( ong 40 vogels )
                      in tuin =

                      vlucht = koppel waterslager met 4 jongen ( 6vogels)
                      volliere 1 = 1-1 cini
                      1-1 sijs
                      2-3 distelvink ( 9vogels)

                      volliere 2 = distelman . fraterman . 4 kanarie poppen en 5 jongen
                      volliere 3 = 2 distelmannen ; 5 kanarie poppen en 1 mex roodmus pop
                      (19 vogels)
                      kleine volliere 1 = kneu X kanarie
                      kleine volliere 2 = frater X waterslagerpop
                      (4 vogels)

                      78 vogels ong . en vandaag nog enkel gekipte eitjes erbij ...

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                        hallo,
                        ik sluit me aan bij Ton,
                        even zitten rekenen, dat is ongeveer iedere week 30g. per vogel, dit is bijna evenveel als het hoofdvoedsel ( zaad), als men ervan uit gaat, 5g dagelijks per vogel maal zeven dagen is 35g,
                        inderdaad , eten ze nog heel weinig zaad , als ik het eivoer voorzie .

                        Opmerking


                        • #13
                          Vrijblijvend advies; zodra de broed voorbij is, geef ze alleen zaad en eens per week wat eivoer.
                          Zoals het nu gaat is op termijn echt ongezond voor de vogels. Zoveel eiwitten belasten o.a de lever zeer zwaar.
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                            Vrijblijvend advies; zodra de broed voorbij is, geef ze alleen zaad en eens per week wat eivoer.
                            Zoals het nu gaat is op termijn echt ongezond voor de vogels. Zoveel eiwitten belasten o.a de lever zeer zwaar.
                            ok dank je voor het advies

                            Opmerking

                            Working...
                            X