PDA

Bekijk Volledige Versie : duiven erbij of niet?

peggylisa
23-05-2010, 09:59
In mijn voliere zitten 4 kanaries, 2 zebravinken, ik mijn twee duifjes een apart hok hangen. Ik heb dit gedaan omdat ik mijn duifjes altijd wat schrikkerig vind. Is dit een wijs besluit of vinden ze het juist wel gezellig in het gezelschap van andere vogels?

Wat zouden jullie doen??

lambert46518
23-05-2010, 13:00
je kunt de duifjes er rustig bijzetten zal paar uurtjes onrustig zijn maar de andere vogels wennen er snel aan

peggylisa
23-05-2010, 13:37
je kunt de duifjes er rustig bijzetten zal paar uurtjes onrustig zijn maar de andere vogels wennen er snel aan

Ik vind mijn duifjes juist nu onrustiger, maar kan ook zijn dat ze voor het eerst buiten zijn of dat de zebravinken weg zijn...geen idee....mijn probleem is, als het niet gaat dan lukt het me niet om mijn duiven uit de voliere te vangen, is niet een heel praktische voliere :)

agem
23-05-2010, 15:57
Is het mogelijk hun eigen hok in de grotere voliëre op te hangen, hoog aan een van de wanden? Die kooi een paar dagen zo laten en dan de deurtjes open zetten. Dan kennen ze de geluiden en bewegingen van de anderen en kunnen ze zelf beslissen in of uit hun eigen verblijf te gaan.
Of kan je anders hun kooi vlak bij de voliëre hangen, als gewenning.
Ik vind duifjes ook erg nerveus blijven en heb ze ook apart zitten, maar dat is meer omdat mijn diamantvinkman er vervelend tegen doet. Hoe groter je voliëre is, hoe gemakkelijker het samenleven zal zijn natuurlijk.

peggylisa
24-05-2010, 21:32
Is het mogelijk hun eigen hok in de grotere voliëre op te hangen, hoog aan een van de wanden? Die kooi een paar dagen zo laten en dan de deurtjes open zetten. Dan kennen ze de geluiden en bewegingen van de anderen en kunnen ze zelf beslissen in of uit hun eigen verblijf te gaan.
Of kan je anders hun kooi vlak bij de voliëre hangen, als gewenning.
Ik vind duifjes ook erg nerveus blijven en heb ze ook apart zitten, maar dat is meer omdat mijn diamantvinkman er vervelend tegen doet. Hoe groter je voliëre is, hoe gemakkelijker het samenleven zal zijn natuurlijk.

Nee dat is niet mogelijk....ze waren juist rustiger toen de zebravinkjes erbij zaten...maar goed ze hangen nu dus ook voor eerst buiten....ik kijk het nog even aan....

toto en toto
24-05-2010, 22:04
Bij mij zitten de zebravinkjes en de diamantduifjes ook bij elkaar zou gewoon moeten kunnen hoor:)
soms deden de diamantduifjes wel een beetje fel tegen de zebravinkjes maar dat valt heel erg mee (bij mij teminste dan he:p )

Groeten Toto

peggylisa
24-05-2010, 22:09
Bij mij zitten de zebravinkjes en de diamantduifjes ook bij elkaar zou gewoon moeten kunnen hoor:)
soms deden de diamantduifjes wel een beetje fel tegen de zebravinkjes maar dat valt heel erg mee (bij mij teminste dan he:p )

Groeten Toto

ja dat ging bij mij ook goed, probeer alleen te achterhalen waarom ze nu zo onrustig zijn ineens....of het is het gemist van de vinken of nu buiten....ik denk dat ik ze er maar gewoon bij ga zetten....

Ilovediamantduifjes
24-05-2010, 23:20

Groeten Toto

Bij mij was het omgekeerd! De kanaries én de zebravinken vielen de duiven aan en plukten ze kaal, zo erg dat ik ze apart heb moeten zetten (zo is mijn voorliefde voor die beestjes er dus gekomen (: ). Maar alles hangt er natuurlijk vanaf hoe groot je volière is :D

peggylisa
25-05-2010, 22:40
Bij mij was het omgekeerd! De kanaries én de zebravinken vielen de duiven aan en plukten ze kaal, zo erg dat ik ze apart heb moeten zetten (zo is mijn voorliefde voor die beestjes er dus gekomen (: ). Maar alles hangt er natuurlijk vanaf hoe groot je volière is :D

Ik heb ze er vandaag bijgezet, nadat ze alles verkend hebben doen ze het prima. Ze lijken weer rustiger. Nu zitten ze zo hoog mogelijk te slapen, heel lief :)