Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geslachtsbepaling fischeries.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Geslachtsbepaling fischeries.

    Hallo,op vogelmarkten zie ik de verkopers met de vinger op de buik van de fischerie voelen.
    Ze doen dat om te voelen van welk geslacht de vogel is.
    Nu is mijn vraag,wie kan me vertellen door hoe of wat te voelen om welk geslacht het gaat.
    Ik zou het graag willen weten omdat ik met 5 koppels in kolonieverband aan het kweken ben.
    Alvast bedankt voor het antwoord en de medewerking,
    Gert kuik.

  • #2
    Soms kun je verschil voelen in de stand van de bekkenbeentjes, de bekkentest wordt het daarom ook wel genoemd.
    Vooral bij volwassen poppen die al eens gelegd hebben, staan die botjes een beetje schuin naar buiten gericht. Bij mannetjes lopen ze meer evenwijdig aan elkaar.
    Het klopt vaak maar zeker niet altijd. De ene persoon zweert erbij, de ander gelooft er niets van.

    Op vogelmarkten is helaas niet iedereen betrouwbaar, je krijgt maar al te vaak te horen wat ze verwachten dat je wil horen.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      ik ben het helemaal met ton eens.
      op de vogelmarkt moet je niet zeggen wat je zoekt maar aan de verkoper vragen wat het is.
      en bij de fischerie is de pop iets forser dan de man en als het een overjarige pop is kun je het heel duidelijk voelen omdat de ruimte dan veel wijder is dan bij de man.
      maar de bekken test is niet heilig dus de uitval moet het goed maken of je moet ze bij een ervaren vertrouwde kweker kopen.
      succes met de kweek.

      Opmerking


      • #4
        Vogels DNA laten testen. In nederland kost dat tss 11 a 15 euro per vogel. In brazilie kost het 5 euro. En ik hoor hier zeer goede zaken over. Iemand had als test pluimen mee gegeven van eigen kweekvogels en alle gegevens bleken juist te zijn. Dus dit bedrijf is zeker betrouwbaar.

        mvg

        Opmerking


        • #5
          slimme zet heb ik ook laten doen omdat de recentie van andere kwekers zeer goed waren.
          deze had ook van bestaande koppel veren opgestuurd en inderdaad het klopte voor 100%

          Opmerking


          • #6
            heb mijn vogels in brazielie dna laten testen.
            zaten 2 vogels bij van een bestaand koppel en deze klopte dus ga ervan uit dat de rest ook klopt.
            weet nu teminste wat ik bij wat kan zetten voor koppels te vormen.
            de brazilianen geven een correctheid van 99,9%.
            je moet alleen geduld hebben.
            het duurt namelijk even voor je de resultaten hebt.
            maar als ze bekent zijn en je betaalt met je credidcart dan is het resultat gelijk zichtbaar op de site.

            Opmerking


            • #7
              Zeker. Hoor alleen maar pos. dingen.

              mvg

              Opmerking


              • #8
                heb je wat meer info over het laten testen in braziliee en een adres? groetjes Johan

                Opmerking


                • #9
                  weet niet of ik hier een link mag plaatsen dus probeer ik het.
                  Um blog de informações, experiências pessoais, dicas úteis sobre vários tópicos da vida cotidiana.

                  alles is wel heheel in het engels of portugees.
                  heb net na de kerst 7 monster opgestuurd dus nu wachten hoelang het zal duren voor de uitslag.
                  je moet hier wel vooruit betalen.
                  hopelijk heb je hier voldoende info.
                  en succes ermee

                  Opmerking


                  • #10
                    Mocht je daarvoor iets meer zekerheid willen over het geslacht van je vogels kan ik je de volgende tip geven:

                    neem de vogel in je hand en leg m in je hand op z'n rug. Pak een stopnaald aan een draad garen van ong. 15 cm lang. Hang deze boven de vogel als deze stil ligt en kijk wat je naald gaat doen.
                    Draait deze, is het zeer waarschijnlijk een pop
                    Gaat deze heen en weer is het zeer waarschijnlijk een man.
                    Deze truc gebruik ik altijd, en is tot nog toe altijd goed gegaan en dat hoor ik van meer kwekers.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door joselito
                      Vogels DNA laten testen. In nederland kost dat tss 11 a 15 euro per vogel. In brazilie kost het 5 euro. En ik hoor hier zeer goede zaken over. Iemand had als test pluimen mee gegeven van eigen kweekvogels en alle gegevens bleken juist te zijn. Dus dit bedrijf is zeker betrouwbaar.

                      mvg
                      heb je voor mij adres gegevens van deze dna tester

                      Opmerking


                      • #12
                        Stuur me anders eens een mail.

                        mvg

                        Opmerking

                        Working...
                        X