PDA

Bekijk Volledige Versie : zaad handelaar wie waar?

rakesh
18-05-2010, 20:05
hallo mensen,

mijn vraag aan jullie waar halen jullie je zaad vandaan? (omg noord-holland)
ik heb laaste jaren steeds meer problemen met mijn zaad handelaar.
krijg vaak oud zaad met veel stof en na 3 a 7 dagen komen er vliegjes uit.

ik haal mijn voer bij duivenmelker badhoevedorp. wie heeft hier andere ervaring mee?
**** heb ik ook geprobeer maar ben ik ook niet mee tevreden. van der ***** zelfde verhaal,

BVD

gr
r

RobK
18-05-2010, 21:27
In bovenstaand bericht heb ik de namen weggehaald. In het algemeen zien we niet graag dat mensen / bedrijven negatief belicht worden. Het lijdend voorwerp heeft daar niet om gevraagd, heeft geen toestemming gegeven. Ik begrijp je probleem maar je kan ook gewoon om adressen van leveranciers vragen zonder anderen (negatief) bij naam te noemen.

Groet,

RobK, moderator VogelCafe.

micheltje
19-05-2010, 07:08
Ik haal mijn voer bij Van der Aart uit Kudelstaart.
Hij zit ook op het forum(Dik).
Kijk even op zijn website voor de aanbiedingen.

http://www.vanderaartdiervoeders.nl/

Groeten Michel

populier
19-05-2010, 12:34
Haal ook het zaad bij Van der Aart.

Maar dan op de beurs in Zaandam die elke 3e zatedag van de maand is.
Helaas is er op dit moment geen beurs meer(Mei-September gesloten).

Maar je kan hem wel bellen/mailen en ophalen in Zaandam voor de deur van de beurs, want hij blijft verkopen voor de deur gedurende het broedseizoen, ook de 3de zaterdag van de maand.

Adres beurs Zaandam: clubgebouw Czaar Peter, Madagaskar 16, Zaandam-Zuid

http://www.vvdeparadijsvogel.nl/

Ton Koek
19-05-2010, 13:07
De laatste keer kocht ik zaad op de beurs in Heemskerk, erg mooi, vers zaad, diverse soorten.
Blijkt ook van van de Aart.

populier
19-05-2010, 15:15
Klopt, daar heeft hij geloof ik weer een mannetje staan, deze beurs is elke 1e zondag van de maand.

In Zaandam staat hij persoonlijk.

rakesh
19-05-2010, 18:04
voor DIK mijn welgemeende excuses, maar ik blijf bij mijn mening, ik heb tien tallen keren gebeld naar deze persoon en voicemail ingesproken en geen reactie terug.hier voor hebben we uren via telefoon gesproken en persoonlijk. ik heb geen zin in ruzie. ik wil gewoon kwaliteit voor mijn vogels, ik heb hem nog gezegt al betaal ik iets meer maakt mij niets uit.

ik wil geen beesjes in mijn voer zien ik wil geen stof in mijn voer zien, als handelaar hoor je hier toezicht op te hebben, want het kost je klanten in deze moeilijke tijden.

einde bericht, MOD hier kan een slot op,

gr
r

populier
19-05-2010, 18:09
Handig om te weten dat het al om Dick van der Aart ging.

Ik heb laatst diverse bestellingen gedaan via de mail en die had hij allemaal netjes bij zich.(zonder beestjes).

rakesh
19-05-2010, 18:16
populier
mischien is het bij jou wel goed gegaan, ik kan hier niets aan doen, ik ben maar een zeikende klant die kwaliteit wilt...

micheltje
19-05-2010, 18:26
Ik heb nog nooit problemen gehad met Dik en de kwaliteit van de geleverde voeders is altijd goed.
Nooit een beestje gezien.
De prijs is netjes en de levertijd is kort.

Groeten Michel

Ton
19-05-2010, 18:59
je kan het ook via internet bestellen bij Jan Koenings. daar ben ik zeer tevreden over.

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/jan-koenings/c-55157/europese-cultuurvogels/

bikkel
21-05-2010, 23:15
Hallo ik heb nog nooit vliegjes of stof in mijn zaad gehad bij Van der xxxx en zeker geen oud zaad daar is de omzet te groot voor. Misschien sla je het niet goed op of zitten er bij jou vliegjes.

rakesh
22-05-2010, 17:26
Hallo ik heb nog nooit vliegjes of stof in mijn zaad gehad bij Van der xxxx en zeker geen oud zaad daar is de omzet te groot voor. Misschien sla je het niet goed op of zitten er bij jou vliegjes.

hallo Bikkel tja was dat maar waar, ik heb mijn hok goed schoongemaakt en met vapo strip.

gr

micheltje
22-05-2010, 19:47
Ik heb weer nieuw voer gehaald bij van der aart en echt geen beestje te vinden.
De kans dat je bij Dik van der Aart ongedierte vandaan haalt is nihil.
Ik ben bang dat je dan toch de fout ergens anders moet zoeken.

Groeten Michel

krien
23-05-2010, 09:42
De ton o.i.d. waar je je voer in bewaard moet je ook telkens voor je hem opnieuw vult weer even schoonmaken.

rakesh
23-05-2010, 19:05
ik gebruik geen ton, gewoon in de voerzak die hij geeft.... maar luister hebben jullie goed voer van hem gekregen "mooi? hier bij gefeliciteerd.

ik doe niets verkeerd heb altijd zo gedaan, droog en koel bewaren in een papierzak en dit heb ik altijd zo gedaan....... hebben jullie tips? altijd welkom.geef mij maar een opfriscursus.

gr
r

Antoni Hopmann
23-05-2010, 21:15
ik gebruik geen ton, gewoon in de voerzak die hij geeft.... maar luister hebben jullie goed voer van hem gekregen "mooi? hier bij gefeliciteerd.

ik doe niets verkeerd heb altijd zo gedaan, droog en koel bewaren in een papierzak en dit heb ik altijd zo gedaan....... hebben jullie tips? altijd welkom.geef mij maar een opfriscursus.

gr
r

Is prima zo je het voer bewaart.

petra
23-05-2010, 22:09
Het voer zo als jij zeg dat je het bewaard is goed, het zaad mag nooit
afgesloten zijn, dat moet lucht krijgen.

Groetjes Petra.:)

micheltje
24-05-2010, 09:41
Te veel voer in een keer kopen is ook niet goed.
Ik koop liever iedere maand een beetje.

@rakesh,
Hoeveel koop je in een keer?
Ook als je het op de juiste manier bewaard komen er naar verloop van tijd beestjes op af.

Groeten Michel

wouter1994
24-05-2010, 13:33
ik koop altijd een aantal zakken van 25KG tegelijk en dat ligt er ook soms maanden, nooit last er mee gehad. het voer zelf bewaar ik in melkbussen.

Wouter

Ton
25-05-2010, 18:44
ik koop 2 zakken van 5 kg. een met tropisch zaad en 1 met voliere zaad. verder koop ik een zak van 1 kg onkruidzaad. dat meng ik door elkaar. ik voer gerantsoeneerd. elke dag voor 1 vogel 5 gram zaad, ik heb 14 vogels, is dus 70 gram zaad per dag. kan ik dus ongeveer 150 dagen mee voeren.

rakesh
27-05-2010, 18:59
hallo micheltje
ik heb 26koppels twa en veel jongepoppen en mannen bij elkaar rond 21 vogeltjes = -+73 vogeltjes , ik koop altijd 25kilo per keer, hier doe ik -+ halfjaartjes mee, elke dag vers en schoonzaad.

gr
r

Laurenzo
27-05-2010, 19:53
hallo micheltje
ik heb 26koppels twa en veel jongepoppen en mannen bij elkaar rond 21 vogeltjes = -+73 vogeltjes , ik koop altijd 25kilo per keer, hier doe ik -+ halfjaartjes mee, elke dag vers en schoonzaad.

gr
r

Als ik ff reken aan 5 gram zaad per vogel:

5 gram x 73 vogels= 365 gram zaad/dag voor 73 vogels

25 kilo : 365 gram (voor 73 vogels)= 68.5 dagen = net geen tien weken (70 dagen)

En jij komt een half jaartje (26 weken) toe met 25 kilo zaad? Raar!

micheltje
27-05-2010, 20:20
Nu in eens wel schoon en vers zaad???

Ton
27-05-2010, 20:53
het zou kunnen wat rakesh zegt, als je bijvoorbeeld trosgierst, eivoer, krachtvoer ook voert. plus misschien nog wat ander spul.

maar twatwa`s zijn ook wat groter, dus die hebben denk ik niet genoeg aan 5 gram per dag.

rakesh
27-05-2010, 22:46
@ Laurenzo heb je een aandeel bij *** gekocht ofzo? je doet zo je best om mij tegen het licht aan te houden.ik ben hier de boeman niet, ik deel mijn ervaring genaamd FORUM, als je het nog steeds niet snapt zoek even de definitie op.
als ik jou ga vertellen hoe en wat ik mijn vogel geeft dan heeft mijn hobby geen nut. zo zie ik het. wat je in mijn bericht ziet is (-+) dus datum/tijd/dagen staan niet vast.
als jij je vogel alleen maar zaad/eivoer/etc etc geeft dan is het mijn probleem niet. ik heb geen vogels van 5 euro. ik wil gewoon beste van beste hebben.ik betaal liever één 10 meer dan één 10 minder.

@ micheltje, lees aub eerst goed waar de zinnen over gaat..
even een reactie van je eerdere bericht.
ik weet niet hoe jou hok der uit ziet, maar die van mijne is alsvolgt:
ik gebruik een karbonfilter systeem afgesloten van buiten wereld.
dus wat je dan nu gaat denken is, mischien iedere keer dat ik in en uit mijn hok loopt vliegen de beestjes met mij mee?

ik heb mijn zaadboer gevonden
MOD hier mag een slotje op.

BVD
r

vogelfreak
28-05-2010, 11:45
@rakesh

wrrm ben je niet gelijk met die zak voer terug gegaan dan kon je het laten zien en moeten ze je een nieuwe zak voer geven dan was het toch meteen opgelost

maar is dit 1 keer voor gekomen of vaker 1 keer dan hoeft z`n grote ophef natuurlijk ook niet

ik hoop dat je bij deze zaadhandelaar wel je goeie voer kan krijgen.
en verder succes met de kweek

mvg roy...