PDA

Bekijk Volledige Versie : 1e ziekte symptomen

P.Wijlaars
16-05-2010, 12:39
Hallo, Vogelfreaks

wat zijn de 1e ziekte symtomen als er bloedluisen op vogels zitten?

tropen kweker
16-05-2010, 13:44
voor zover ik weet: onrustig gedrag, verenpikken enz.

heb je luizen dan peter?

Kris

P.Wijlaars
16-05-2010, 13:51
Hoi,Kris

Nee hoor,.. gelukkig niet ,maar ik wil het alleen weten als ze het hebben, dat ik het vlug herken. dat de enige reden.
maar "Beter voorkomen dan genezen" HE??

Ik heb mijn binzen ast. heb ik al ... komen van buiten en is dit jaar nog niet mee gekweekt. en zijn van 2009.

foto komt er aan.
;)

Ton Koek
16-05-2010, 14:29
Bloedluis is alleen actief in het donker, dus dat valt soms ook wel op. Als je de vogels 's avonds hoort kan dat ook een teken zijn.

P.Wijlaars
16-05-2010, 14:46
Bloedluis is alleen actief in het donker, dus dat valt soms ook wel op. Als je de vogels 's avonds hoort kan dat ook een teken zijn.

je kan dit toch met een schijnwerper zien he??

tropen kweker
16-05-2010, 14:55
je kunt het ook controleren door een stuk tape met de klevende kant naar boven langs de naden van je kooi te plakken. 2 dagen laten zitten, en dan eens kijken wat er allemaal op zit.

kris

P.Wijlaars
16-05-2010, 15:05
Bedankt goeie TIP;)

maar als ik mijn voliere schoonmaak , gaat er de hogedrukreiniger op.
vooral de kieren en naden krijgen het te voorduren.
vooraf spuit ik het in met dettol en laat dat 15 in werken.
daarna spoel ik het af met de hogedrukreiniger

ik ben al drie jaar bezig met vogels , en nog geen last gehad van bloedluis , ed
afkloppen !!!!

natuurkweker
16-05-2010, 15:23
propjes papier hier en daar ergens tussen de tralies duwen dan zie je ze meestal ook
ik doe aan eind van de stokken vaseline op stndaart bloedluizen houden niet van vet en komen dan niet verder naar je vogels toe
oke dat is mijn ervaring .
:D
ook doe ik aan randen van nestkastjes ingang ook vaseline smeren
ik doe dit allemaal voro zekerheid he

Ton
16-05-2010, 20:31
jouw vogels heb je toch buiten zitten Peter ? bloedluizen heb je niet zo gauw buiten, het is meer als het lekker warm is binnen, dat je luizen kan krijgen.

P.Wijlaars
16-05-2010, 20:45
Oooo.... dat is nieuw voor mij,
Ook niet als het straks in de zomer 28 graden wordt?:rolleyes:

Antoni Hopmann
16-05-2010, 20:53
jouw vogels heb je toch buiten zitten Peter ? bloedluizen heb je niet zo gauw buiten, het is meer als het lekker warm is binnen, dat je luizen kan krijgen.

Helaas ook buiten Ton.

Ik heb daarover nog een artikel geschreven op Birdweb.

P.Wijlaars
16-05-2010, 20:59
:D :D ha die Antoni, ben je er ook weer.

je bedoelt als het heeeeeeeeeeeeeeel warm weer is?

Josly
18-05-2010, 22:13
Oooo.... dat is nieuw voor mij,
Ook niet als het straks in de zomer 28 graden wordt?:rolleyes:

hallo,
bloedmijten ondergaan 5 verschillende gedaanteverwisselingen, van ei naar larve, protonymph, deutonymph en volwassen stadia,
de ideale omstandigheden voor de bloedmijten zijn, luchtvochtigheid van meer dan 70% en een temperatuur tussen de 24 en 30°C, met uitzondering van de eieren sterven alle stadia binnen de acht dagen wanneer de luchtvochtigheid minder dan 30% is en de temperatuur lager dan 3°C en hoger dan 40°C, de bloedmijt zelf wordt al actief bij 15°C,

RonWiel
19-05-2010, 07:50
ik heb ze vorig jaar op bezoek gehad die krengen.....

Omdat dat mijn eerste jaar was was het me niet opgevallen vooraf maar achteraf.......

Mijn kanaries floten als gekken, dat was over en werd minder en minder tot bijna niet meer.

Ze gingen overdag slapen, deden snachts geen oogje dicht natuurlijk met die krengen.

Dit zijn zeker 2 signalen dat als dit gebeurt er in elk geval iets niet pluis is met je vogels is mij idee. Ben er overigens genadig van afgekomen alsnog maar dat heeft ook wel wat gekost aan middeltjes en kooien afbreken en weer opbouwen.............

Elke kooi met naad, zonder schroeven te bouwen dus ------->
AFKITTEN ! ! ! ! !

vogelfreak
20-05-2010, 11:08
ik heb nu al kleine 11 jaar vogels en heb nog nooit last gehad van bloedluis maar daarin tegen gebruik in 2x per jaar spul tegen luizen en bloedluizen etc.

dit doe ik dan tussen de kieren echt overal de vogels behandel ik erook mee en heb echt nog nooit last gehad van bloedluis wel van gewonne luis(veerluis)

maar daar ben ik ook zo weer van af.

P.Wijlaars
20-05-2010, 11:16
mag ik vragen , hoe dat spul heet?