Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een heel belangrijke vraag voor kenners van kakatoes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • een heel belangrijke vraag voor kenners van kakatoes

    hey mijn naam is moos en ik heb een witkuifkakatoe
    ik heb hem 10 jaar geleden zwaar verwaarloost weggekocht en het gaat best goed met hem
    maar hij heeft sinds een jaartje een enorm probleem
    zodra ik de kamer uit ben naar boven de tuin boodschappen doen of s avonds weg ben krijst hij de hele boel bij elkaar en niet gewoon krijsen maar echt over de top krijsen mijn kinderen zijn dan gewoon thuis maar dat boeit hem niet mijn kids worden er knettergek van en willen het huis uit kunnen er niet meer tegen
    spuiten met plantensproeier helpt niet ze gooit hele bekers over hem heen (als ik weg ben)een dekentje helpt niet negeren ook niet niks helpt wat moeten we doen ik wil bink echt niet weg doen hij heeft het al zo shit gehad vroeger maar dit kost me mijn gezin ik weet me werkelijk waar geen raad meer wie kan ons helpen ik heb gehoord dat er een homopatisch middel tegen krijsen bestaat maar weet niet welk m iddel dat is wie weet het middel en of het ook werkt >?????
    wie kan ons helpen met de oplossing
    groetjes bink en moos

  • #2
    Hoi, je vogel is een vogel die gewend is dat zijn partner er altijd is. Als je een koppel papegaaien uit elkaar haalt gaan ze heel hard krijsen. Ze willen elkaar roepen en zeggen dat de ander terug moet komen. Een soort, hier ben ik, waar ben jij?

    Dus je denkt dat het nu allemaal heel leuk is voor je papegaai. Dat is misschien ook wel zo ten opzichte van vroeger, maar hij heeft recht op een partner. Jij hebt een gezin en hij is daarin niet voldoende betrokken om tevreden te zijn. Dus hij gaat gillen.

    De enige oplossing is hem wel een partner te geven. Hij/zij is geslachtsrijp en wil niet meer alleen achter blijven. Dat kan je ook niet verwachten van zo'n vogel. Het is een dier en die werkt zoals het geprogrammeerd is. Altijd samen met de partner.

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        zoals hiervoor al gezegt is jij bent zijn partner. als jij weg bent gaat hij krijzen
        dus als je kunt moet je proberen er een andere bij te zoeken of voor hem een plekje te vinden bij een kweker.

        als je een partner voor hem hebt en wilt gaan kweken zul je ook een grote voliere moeten plaatsen waar ze dan met zijn 2en in kunnen

        dit is wel het beste voor de vogel

        mvg roy

        succes ermee.
        mvg roy (vogelfreak)
        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

        Opmerking


        • #5
          een andere partner voor binky

          ik wil de mensen bedanken die mijn vraag beantwoord hebben maar ik heb een groot probleem en dat is dat bink bang is voor andere vogels en ook voor andere kakatoes dat heb ik ook al geprobeerd
          en zeg maar een jaar geleden deed binky dit niet dus snap ik niet dat hij dat nu ineens wel gaat doen dus hij wordt in november 11 jaar dus nogmaals wie heeft het antwoord op mijn vraag wat ik hier aan kan doen ??????groetjes bink en moos

          Opmerking


          • #6
            er is maar 1 antwoord broedrijp.

            dat hij bang is voor andere vogels kun je makkelijk oplossen doe ze allebei in een aparte kooi naast elkaar(of voliere als dit lukt)

            als ze naar elkaar toe gaan kun je proberen ze samen los te laten uit de kooi of samen in de voliere doen bijelkaar en snachts nog effe in hun eigen kooi/voliere het gaat dan vanzelf beter.

            let wel op dat dit heel lang kan gaan duren maar soms gaat het snel

            dus het beste is om ze dan allebei onder te brengen in een voliere(gescheiden eerst) en als ze beide aan het gaas hangen naar elkaar toe etc kun je ze samen proberen te doen zoals ik hierboven vermeld heb.

            succes ik hoop dat het wil lukken.

            of je zou moeten zorgen dat hij niet alleen aan jou gehecht raakt maar ik denk dat je dat niet meer kunt veranderen. maar je kan het proberen dus laat je kinderen(en je man(vriend)) er ook veel aandacht aan besteden zodat hij steeds verschillende mensen ziet mischien dat hij dan minder lawaai gaat maken als jij weg bent bent maar dit ook kan heel lang duren

            mvg roy
            mvg roy (vogelfreak)
            kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door moos
              dus nogmaals wie heeft het antwoord op mijn vraag wat ik hier aan kan doen ??????groetjes bink en moos
              Je kan er niks tegen doen. Daarom puilen de papegaaienopvangen ook uit met dit soort vogels. Hij moet eerst van jou gescheiden worden, dan de ruimte krijgen en niet meer in een kooitje leven. Als dat allemaal gelukt is moeten ze proberen hem bij andere kaketoes te plaatsen. Dat is zijn enige kans op een normaal leven. Nu zal je zien dat hij straks ook ander zeer ongewenst gedrag gaat vertonen. Misschien gaat hij zichzelf stukbijten zelfs. Alles om maar jouw aandacht te pakken en jij kan toch niet negeren dat hij krijst en straks zijn staart opvreet bv.

              Dus je kan geen passend antwoord krijgen. Die vogel zit in zo'n ontzettend onnatuurlijke situatie dat deze problemen gewoon op moeten treden. Er bestaat geen middel of manier om zo'n dier relaxt te krijgen tenzij je hem de ruimte geeft en een partner. grote kans dat hij daarvoor eerst bij jou weg moet want zo staat hij niet open voor een normaal leven en zal hij ondanks zijn stress en eenzame bestaan trouw blijven aan jou. Nu denk jij misschien, wat eenzaam? Klets niet! Maar als jij niet de hele dag bij hem zit is dat dus erg eenzaam voor hem. Als hij een andere kaketoe als partner had gehad waren ze geen seconde uit elkaar. Dat hoort zo met papegaaien en daarom moeten mensen ook eens stoppen met die beesten alleen in kooitjes zetten. Niemand kan een papegaai gelukkig houden voor 50-80 jaar.

              Opmerking


              • #8
                binky

                oke ik snap best wel dat het voor kakatoes het beste is om ze samen te hebben en dat ze veel ruimte moeten hebben en geloof me binky heeft de grootste kooi die er toen te koop was en hij zit in principe weinig echt alleen mijn kids zijn ook gewoon thuis en ik ben veel thuis maarja zo af en toe moet ik toch ook weg en als ik weg ben en mijn kids zijn dan gewoon thuis krijst hij de hele boel bij elkaar maar hij kent mijn kids net zo lang als mij wij hebben hem weggekocht bij iemand die ec ht heel heeeel erg slecht voor hem was hij was doodzielig daar zijn bloedpennen waren allemaal gebroken hij had geen staart en had chronisch kalkgebrek door verkeerd voedsel dat is allemaal dik in orde nu ik heb bink ook nog nooit gekortwiekt en hij vliegt bij mij gewoon in huis en zit best vaak bij mij te knuffen enzo hij speelt met honden speelgoed en trouwens hij is nooit echt alleen mijn 3 hondjes en katten zijn ook altijd thuis maar oke ik begrijp dat hij waarschijnlijk nu geslachtsrijp is en ik een probleem heb ik hoop toch een oplossing te vinden groetjes binky en moos

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    Kaketoes zijn net kleine kinderen hebben ook zo'n beetje het verstand van een klein kind .

                    Gedrag belonen dat is de grootste ellende die hier plaatsvind .

                    Gedrag doorbreken door de vogel met kooi en al in een ruimte te plaatsen waar hij/zij niet bekend is en dan vertrekken kan de vogel door hij/zij zich moetaanpassen best zijn schreeuwen staken .

                    Doe dat dan wel consequent en kijk niet stiekum om een hoekje of de vogel wel oke is want zijn dan net verwende kinderen die ook je het bloed onder je nagels vandaan halen .

                    Schreeuwt die nog als je vertrekt zet dan eens een waterstraal van bloemenspuit op de schreeuwer en vertrek direkt .

                    wie weet krijg je dan weer een normale vogel terug .

                    geslachtsrijp zijn ze normaal al vanaf het 3 a 4de jaar dus daar kan het niet in zitten .

                    Succes

                    Paul

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik ken een heel goede kaketoekweker ik heb daar mijn rosekaketoe gekocht. Stel dat ik er niet meer voor kan zorgen kan hij zo terug. Ook vertelde hij dat er regelmatig mensen komen voor een soortgenoot van de kaketoe dan zet hij jouw kaketoe in een kooi waar bijv 10 vrouwtjes/mannetjes rondvliegen. Als het dan tussen 2 kaketoes goed klikt laat hij ze aan elkaar wennen.

                      Wat ik geleerd heb van dennis is dat als je een kaketoe in het begin hebt je er niet teveel aandacht aan moet geven want als je de eerst paar jaar (of tien jaar) 6 uur aandacht aangeeft wil hij dat de rest van zijn leven ook.

                      Wat ik ook nog even wil zeggen je kan ook een soortgenoot erbij halen zonder te kweken want het kweken wil nogal eens niet zulke prettige gevolgen geven. Ik heb er in elk geval nog geen ervaring mee. Ik wil over 4 a 5 jaar pas beginnen met papegaaien kweken.

                      Opmerking


                      • #12
                        Over welke Dennis hebben we het dan ?, waar jij dit van hebt geleerd als ik vragen mag?
                        Groeten Michael

                        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                        Opmerking


                        • #13
                          oeps...

                          gevaarlijk onderwerp Populier....zat ook meteen aan te denken...


                          Peer

                          Opmerking


                          • #14
                            ik denk de beroemde (beruchte) dennis

                            Opmerking


                            • #15
                              Stel dat ik er niet meer voor kan zorgen kan hij zo terug.
                              dat geloof ik graag!


                              dan zet hij jouw kaketoe in een kooi waar bijv 10 vrouwtjes/mannetjes rondvliegen
                              lijkt me niet echt verantwoord in verband met overdracht van enkele besmettelijke ziektes en dan vooral die met een incubatieperiode van > 6 maanden!


                              Wat ik geleerd heb van dennis is dat als je een kaketoe in het begin hebt je er niet teveel aandacht aan moet geven want als je de eerst paar jaar (of tien jaar) 6 uur aandacht aangeeft wil hij dat de rest van zijn leven ook.
                              waarmee deze Dennis voor het gemak voorbij gaat aan het feit dat een papegaai van nature 24 uur in gezelschap verkeerd van tenminste een soortgenoot! . . . . . Lekker verantwoord!

                              Ik wil over 4 a 5 jaar pas beginnen met papegaaien kweken
                              Gelukkig, dan heb je nog ruim de tijd om ook 'andere' kennis en kunde over papegaaien op te doen.
                              Amigo de los Psittacidos

                              Look deep into nature and you will understand everything better

                              Opmerking

                              Working...
                              X