Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afmetingen broedkooien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Afmetingen broedkooien

    Hallo

    ik ben van plan om nieuwe broedkooien te kopen. Alleen twijfel ik aan de volgende 2 afmetingen:
    40x40x40
    121x40x30 ( 3 kooitjes met uitneembare tussenschotten )
    51x40x30

    Hopelijk kan iemand me verder helpen.

  • #2
    Mss. Handig om te weten wat er in komt?
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      -Napoleon wevers
      - Masker amadine
      - Oranje wever
      - Zebravink

      Opmerking


      • #4
        Wevers in broedkooien?

        Opmerking


        • #5
          Allemaal veel te klein voor 3 van de 4 soorten, die gaan het niet overleven zo, laat staan broeden.
          Alleen de zebravink kan hier tegen.

          Doe jezelf en de vogels een plezier, doe dit niet.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Ik heb een nieuwe broedkooi. Het is een broedkooi met de afmetingen van 90 cm bij 40 cm. De diepte is 50. Ik heb er 6 van. Is dit wel geschikt voor maskeramadines of roodkoppapegaaiamadines?

            Opmerking


            • #7
              wevers

              er zijn de laatste tijd veel wevers te koop, allemaal import. die hebben echt een ruime voliere nodig. anders vliegen ze zich kapot in een te kleine kooi. en dat is niet de bedoeling, toch ?
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                Nooit geen wever in een broedkooi, dat is dierenkwelling.

                zelf heb ik een oranje wever van 14 jaar, en een vrouwtje van 12 jaar

                als je zie hoe die de hele dag van de ene kant naar de andere kant vliegen.
                maak je ze gek in een broedkooi.

                Groetjes Petra.

                Opmerking


                • #9
                  importverbod

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                  er zijn de laatste tijd veel wevers te koop, allemaal import. die hebben echt een ruime voliere nodig. anders vliegen ze zich kapot in een te kleine kooi. en dat is niet de bedoeling, toch ?
                  er is voor tropen vanuit met name Afrika naar Europa toch een importverbod ...

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door John10
                    er is voor tropen vanuit met name Afrika naar Europa toch een importverbod ...
                    Uit andere landen buiten Europa dan niet?

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door John10
                      er is voor tropen vanuit met name Afrika naar Europa toch een importverbod ...
                      Ooit van een achterdeur gehoord?
                      Via oostblok bijvb.
                      Mvg,
                      kingfisher
                      Mvg,
                      Kingfisher.

                      Opmerking


                      • #12
                        Uit andere landen buiten Europa dan niet?
                        Niet uit alle landen grapjas. Er is bovendien geen importverbod maar een importbeperking.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                          Niet uit alle landen grapjas. Er is bovendien geen importverbod maar een importbeperking.
                          EG verordening 318/2007

                          Opmerking


                          • #14
                            Officieel is er een importverbod, maar de markt word tegenwoordig weer overspoeld met import via Tjechie met name de vele wevers en St.Helenafazantjes die we weer zien op de verkoopsite's zijn echt geen eigen kweek.

                            Dus die wevers die je hebt zitten of wilt gaan aanschaffen komen uit de vrije natuur en gaan kapot in die 90x40 kooien van je.
                            Groeten Michael

                            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                            Opmerking


                            • #15
                              Het is al vaak gezegd, wevers NIET in broedkooien. Het is al erg genoeg dat die dieren eerst lekker in Afrika over de savanne vlogen en nu zo'n trauma moesten doormaken. Maar zet ze dan minstens in een zeer ruime vlucht zodat ze zich nog iets goed voelen. Vergeet niet dat die dieren misschien al meerdere seizoenen in Afrika gedraaid hebben. Broeden kan je wel vergeten en ze blijven ook niet leven in een broedkooi.

                              Opmerking

                              Working...
                              X