Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedmachine, en dan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Broedmachine, en dan?

    Ik heb op internet een broedmachine besteld om o.a. kippeneieren uit te broeden. Voor ik dit ga doen zou ik graag wat tips willen. Wat moet ik bijvoorbeeld allemaal doen als de eieren zijn uitgekomen?
    Groeten,
    Johan

    http://johanhendriks.webklik.nl

  • #2
    ligt er aan wat voor machiene je hebt

    Opmerking


    • #3
      Mijn schoonouders hebben weleens kippeneieren in een broedmachine uitgebroed. Nadat de eieren uitgekomen waren, werden de kuikentjes in een andere bak gezet, met zo'n rode warmtelamp erboven. Wat schaaltjes water en voer (kuikenmeel geloof ik) erbij, en verder hebben ze volgens mij weinig nodig. Als ze goed in de veren zitten, is die warmtelamp niet meer nodig en werden ze buiten in een ren gezet, zodat ze lekker konden scharrelen.

      Opmerking


      • #4
        Als de kuikens uitkomen nog even laten zitten tot ze droog zijn.
        Dan in een andere bak doen met een warmte lamp er boven.
        Schaaltje ondiep water neer zetten, vaak verversen want ze lopen er steeds door.
        Ook een schaaltje voer neer zetten. Ook opletten dat dt niet vies word. Je moet wel van dat meel kopen. En langzamerhand als ze groter worden steeds wat groter voer er bij doen.
        Hou wel alles schoon.
        Als ze een goed in de veren zitten en gezond zijn kan je ze smiddags wel even in een rennetje buiten laten lopen.
        Succes ermee.
        Gr,

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Nicolai
          Als de kuikens uitkomen nog even laten zitten tot ze droog zijn.
          Dan in een andere bak doen met een warmte lamp er boven.
          Schaaltje ondiep waert neer zetten, vaak verversen want ze lopen er steeds door.
          Ook een schaaltje voer neer zetten. Ook opletten dat dt niet vies word. Je moet wel van dat meel kopen. En langzamerhand als ze groter worden steeds wat groter voer er bij doen.
          Hou wel alles schoon.
          Als ze een goed in de veren zitten en gezond zijn kan je ze smiddags wel even in een rennetje buiten laten lopen.
          Succes ermee.
          Gr,
          klopt wat je zegt. zo doen zegt medaar.

          Opmerking


          • #6
            Is een kwestie van ervaring he.
            Iedereen moet overal ervaring in doen. En dan komt het vanzelf goed.
            Succes

            Opmerking


            • #7
              Groeten,
              Johan

              http://johanhendriks.webklik.nl

              Opmerking


              • #8
                Dan weet je ook alwel hoe je er mee om moet gaan.
                Succes,
                Laat het maar weten dan.
                Gr,

                Opmerking


                • #9


                  Die heb ik besteld. Hij is vandaag aangekomen. Aan de zijkanten zitten twee bakjes voor het water, en ik moet de eieren zelf omdraaien. Hoe vol moeten die bakjes? Heb ze nu zo goed als vol en er een hygrometer ingelegd, volgens internet moet de luchtvochtigheid 50% zijn.. Klopt dat? Hoe warm zou het gemiddeld moeten zijn? Heb hem nu net aan maar de temperatuur is nu al 28 graden C.. Temperatuur moet dus zo'n 37/38 graden zijn, dat klopt wel, maar de luchtvochtigheid is nog maar 30.. heb de bakjes helemaal gevuld.

                  Edit: Temperatuur is nu al meer dan 40!! :S
                  Groeten,
                  Johan

                  http://johanhendriks.webklik.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door JohanPG
                    http://www.google.nl/imgres?imgurl=h...26tbs%3Disch:1

                    Die heb ik besteld. Hij is vandaag aangekomen. Aan de zijkanten zitten twee bakjes voor het water, en ik moet de eieren zelf omdraaien. Hoe vol moeten die bakjes? Heb ze nu zo goed als vol en er een hygrometer ingelegd, volgens internet moet de luchtvochtigheid 50% zijn.. Klopt dat? Hoe warm zou het gemiddeld moeten zijn? Heb hem nu net aan maar de temperatuur is nu al 28 graden C.. Temperatuur moet dus zo'n 37/38 graden zijn, dat klopt wel, maar de luchtvochtigheid is nog maar 30.. heb de bakjes helemaal gevuld.

                    Edit: Temperatuur is nu al meer dan 40!! :S
                    Gebruiksaanwijzing misschien?
                    Sowieso de machine een paar dagen proef laten draaien tot je alles ingeregeld hebt en dan pas de eieren erin leggen.
                    Mvg,
                    kingfisher
                    Mvg,
                    Kingfisher.

                    Opmerking


                    • #11
                      duur

                      veel te veel geld uit gegeven voor deze broedmachine effe verder gezocht was je waarschijnlijk goedkoper en beter uitgeweest.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ach maakt me niet uit, ben er blij mij en zolang hij het doet is het goed.

                        Ik ben er uit trouwens, weet hoe het moet
                        Groeten,
                        Johan

                        http://johanhendriks.webklik.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door JohanPG
                          Ach maakt me niet uit, ben er blij mij en zolang hij het doet is het goed.
                          Ik ben er uit trouwens, weet hoe het moet
                          Heb je mooi goed jij bent er blij mee en daar gaat het om

                          Heb het ook 1 jaar gedaan had broedmachine geleend van iemand. Van de
                          20 eieren kwamen er 16 kleine kwarteltjes zo leuk die kleine frutsels.
                          Uiteindelijk heb ik er 11 groot gekregen, blijft een leuke bezigheid.

                          Hou je ons wel op de hoogte

                          succes ermee

                          Opmerking


                          • #14
                            Zal ik doen! Heb op het moment geen kwartels die aan de leg zijn, omdat ze net een bronsperiode hebben gehad maar daar zijn ze helaas mee opgehouden toen ze op 3 kwart waren.

                            Alleen de luchtvochtigheid krijg ik niet echt hoger dan ongeveer 35.. Wat kan ik er aan doen?
                            Groeten,
                            Johan

                            http://johanhendriks.webklik.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              Er zit niet standaard een hygrometer in de broedmachine, moet ik mijn hygrometer boven in de broedmachine hangen of juist op de bodem leggen?
                              Groeten,
                              Johan

                              http://johanhendriks.webklik.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X