Mededeling

Collapse
No announcement yet.

uitlenen van vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • uitlenen van vogels

    Wie heeft er ervaring met het uitlenen van vogels om een kweekkoppel te vormen.
    Welke afspraken kan/moet je maken en heeft iemand toevallig hier een formulier voor waarop je afspraken staan.

    Groetjes
    Jos

  • #2
    als je samenwerkt met iemand,
    wees dan zeker dat je de persoon goed
    kent en hem vertrouwt

    Opmerking


    • #3
      ik zou alleen me vogels uitlenen aan hele goede bekende.

      er is nu ook iemand die een popje van mij in bruikleen heeft.
      nieuwe website

      Opmerking


      • #4
        gewoon hele goeie afspraken maken en aleen bij bekenden ik doe het zo als ik een vogel uit leen of leen de jongen worden gedeeld en het voer ook maar net wat ik zeg aleen bij zeer goeie vogel vrienden waar je op kunt bouwen

        Opmerking


        • #5
          Uitleen van vogel aan buitenlandse dierentuin

          Ik heb dit jaar een zeldzame gaailijster uitgeleend aan een Engelse dierentuin waarvoor een origineel dierentuincontract opgemaakt en getekend is. (Deze vogel kwam uit een NL kweekproject waarbij ik samenwerkte met een enthousiaste man en de helft van het voer betaalde.)
          Vandaag kreeg ik te horen dat er uiteindelijk 1 jonge pop is geboren dit jaar en dit jong naar mij toekomt. De afspraak was jongen delen, maar dan wat te doen met 1 jong en het dan aan jou toegwezen krijgen. Helemaal topklasse van hen.
          Mijn mannelijke uitleenvogel mag lekker blijven zitten onder de goede verzorging en huisvesting, in de hoop meer jongen te kweken om de europese populatie van geschat 15 vogels te redden( 3 gesexte mannen, meerdere poppen en nog enkele ongesext).
          Ik heb ook al eens een kweekproject samen gedaan met de roodkopstaartmees, dit is helaas niet tot nakwwek gekomen, maar kreeg wel na 4 jaar mijn vogel terug in goede conditie.
          Ik heb het meermaals gedaan om soorten tot elkaar te brengen en hoop dat er meer personen zo over zouden denken om soorten voor de avicultuur te redden.

          Groet,
          Ronald

          Opmerking


          • #6
            mag ik vragen welke dierentuin dat is ? 2 jaar terug ben ik in een vogel dierentuin geweest net onder londen, en daar deden ze dat ook. de naam van die dierentuin is Leeds castle.

            uitlenen zou je zeker kunnen doen, maar wel goede afspraken maken. als bijvoorbeeld jouw vogel zou komen te overlijden, dat ze hem toch aan jou teruggeven, zodat jij kan zien, dat het inderdaad jouw vogel was. anders maken zij er goed sier mee, of verkopen hem, zonder jou te laten delen.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7
              uitlenen vogels/ gaailijster

              Ton,
              Hier betreft het Waddesdon, ook zo'n kasteeltje met volieres. Leeds castle beheert het studbook van de geelkeelgaailijster (courtoisi). In Waddesdon wordt ook goed gekweekt met G. bicolor.
              Ik heb een onderpand op papier, voor als de vogel overlijdt.

              Ronald

              Opmerking

              Working...
              X