Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spreeuwmannen gooien eieren uit nest.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Spreeuwmannen gooien eieren uit nest.

    Ik heb een koppel Pagode spreeuwen en een koppel Europese spreeuwen.
    Beide mannen gooien de eieren uit het nest. Pagode pop zit nu alleen te broeden en zal waarschijnlijk de jongen wel goed groot brengen (net als vorig jaar).
    Vorig jaar had ik naar mijn inziens te veel eiwitten in de vorm van meelwormen - diepvries insecten en dergelijke waardoor de mannen misschien te broeds waren. Dit jaar echter heb ik helemaal geen levend voer gegeven voordat de eieren gelegd werden. Maar nog steeds hetzelfde - zo gauw het ei gelegd is gooit de man het er weer uit. Ik weet dat dit vaker gebeurt bij spreeuwen maar is er iemand die misschein een oplossing heeft??

  • #2
    nee

    een oplossing heb ik niet voor je. het klopt wel wat je zegt, met te veel eiwitten, willen de mannen de eieren kwijt,want dan kunnen ze weer paren met de pop. nu je dit jaar dat niet geeft, zou misschien betekenen dat ze het nog weten van vorig jaar. dat ze daarom misschien in herhaling vallen.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Volgens mij is dit DE kwaal van spreeuwen en dan met name de Europese. Er is volgens mij niks aan te doen. Er zal iets zijn wat in de natuur niet gebeurd. Zover ik weet heeft dieet vrijwel geen invloed en moet je de man weghalen nadat hij het eerste ei gemold heeft. Kan niet anders. Afleren kan niet.

      Persoonlijk denk ik dat de spreeuwen te slim zijn en zich veel teveel concentreren op dat nest. Gefixeerd gewoon en dus moet het brandschoon blijven. Ze zijn er ook de hele dag mee bezig terwijl ze buiten uren lang fourageren en heel veel moeten vliegen om van grasje naar grasje te gaan om emelten te halen. Ik zie ze hier dagelijks komen en gaan, honderden. En druk dat die daarmee zijn. Jouw spreeuwman kijkt waarschijnlijk om de 3 minuten in zijn nest en daardoor gaat het denk ik mis

      Ik wil ook spreeuwen en ik denk dat ik het ga zoeken in verrijking, stimulatie en bezigheidstherapie in de vorm van balletjes met een gaatje met daarin insecten. Hooinetten met meelwormen etc. Wie weet helpt dat.

      Opmerking

      Working...
      X