PDA

Bekijk Volledige Versie : Watervlooien vangen

P.Wijlaars
05-05-2010, 15:23
Hallo , wie weet mij te vertellen, waneer je het beste watervlooien
kan vangen in de sloot of vijver

naruch
05-05-2010, 15:52
deze haalde ik altijd uit de stenen drinkbakken van koeien.

P.Wijlaars
05-05-2010, 17:15
maar in welke maand(en) kan je watervlooien vangen.??:rolleyes:

theodoor
05-05-2010, 17:17
:D als ze er zijn bijvoorbeeld,nu nog een beetje te koud denk ik

naruch
05-05-2010, 17:58
normaal mei, maar ik denk dat het nu te koud is, het moet eerst wat warmer worden.

P.Wijlaars
05-05-2010, 19:37
ff geduld dan nog nog , bedankt

petra
05-05-2010, 20:29
bij mij zitten al heel veel watervlooien hoor, heb een bak buiten in de zon staan, en zitten er genoeg in.

Groetjes Petra.:)

P.Wijlaars
05-05-2010, 21:04
Das mooi,meid ,kan je er een paar opsturen :D :D :D

P.Wijlaars
05-05-2010, 21:37
normaal mei, maar ik denk dat het nu te koud is, het moet eerst wat warmer worden.

hoe verstrek jij die watervlooien???

petra
06-05-2010, 13:41
Ha P.Wijlaars ik weet echt niet wat ik met die watervlooien aan zou moeten hoor.

Maar heb ze elk jaar,al heel vroeg.

Laat eens weten wat jij er dan mee doet.

Groetjes Petra.:)

P.Wijlaars
06-05-2010, 14:14
Watervlooien vinden vogels heerlijk, vooral, als er jonge zijn, is dat een goede voeding ,de ouders zorgen er voor dat ze die krijgen.

ik ben er inmiddels achter , hoe je ze moet verstekken,
neem een laag bakje , schep wat water met watervlooien uit de bak , en zet het in de voliere, de vogels vangen ze zelf het water uit.
dit is voor mij ook de eerste keer dat ik ze geef, maar het schijnt er leuk te zijn als je ziet hoe ze de watervlooien vangen.

Antoni Hopmann
06-05-2010, 15:45
Watervlooien vinden vogels heerlijk, vooral, als er jonge zijn, is dat een goede voeding ,de ouders zorgen er voor dat ze die krijgen.

ik ben er inmiddels achter , hoe je ze moet verstekken,
neem een laag bakje , schep wat water met watervlooien uit de bak , en zet het in de voliere, de vogels vangen ze zelf het water uit.
dit is voor mij ook de eerste keer dat ik ze geef, maar het schijnt er leuk te zijn als je ziet hoe ze de watervlooien vangen.

Hahaha. Leuk,dat vogels watervlooien vangen.
Wij vingen ze meestal voor de aquariumvissen.

joselito
06-05-2010, 15:47
Als je er een deel uit een vijver of zo wilt vangen kun je een netje maken met nylonkousen voor dames. Moet je wel deze kousen kapot knippen en dus hopelijk zonder een boze madam nadien te zitten.

mvg

P.Wijlaars
06-05-2010, 16:40
Hahaha. Leuk,dat vogels watervlooien vangen.
Wij vingen ze meestal voor de aquariumvissen.

dus niet voor vogels??

echt wel!!!!!!

kijk hier maar eens http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=7465&highlight=watervlooien

Antoni Hopmann
06-05-2010, 20:37
dus niet voor vogels??

echt wel!!!!!!

kijk hier maar eens http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=7465&highlight=watervlooien

Nee, echt niet voor de vogels. Voor de aquariumvissen,die er soms wel van dood gingen. Je weet niet wat je binnenhaalt.

Laurenzo
06-05-2010, 21:03
Nee, echt niet voor de vogels. Voor de aquariumvissen,die er soms wel van dood gingen. Je weet niet wat je binnenhaalt.

Daar geef ik je volledig gelijk in, Antoni! De vlooien zitten in poelen, vijvers, drinkbakken van koeien (las ik hier) en je bent nooit zeker wat er welig tiert in hun leefomgeving (water).
Maar ja, ze zijn gratis en is het dat wat telt? Is dat sopje de kool waard? Een paar grammen gratis watervlooien en nadien dode vogels de kliko in? Dat is pas een dure onderneming!
Indien veilig levend (diepvries) voer té duur voor je is, hou dan minder vogels en beknibbel niet op hun voeding. Stel je als mens eens in de plaats, drink jij water uit een poel of vlees die al uitgeslagen is van kleur?
Bovendien zijn ze een indicatorsoort: wanneer blauwalgen opduiken, kunnen watervlooien sterven door het vergif dat de blauwalgen uitscheiden. Als het er te veel zijn en de vergiftiging zich verder verspreid in de voedselketen, kunnen er ook slachtoffers vallen onder vissen en vogels.
Verder kunnen ze gebruikt worden als indicator voor het zuurstofgehalte in het water. Wanneer het water armer aan zuurstof wordt, zal de watervlo rood kleuren (aanmaken van extra hemoglobine in combinatie met hun open bloedsomloop). Bij normale hoeveelheid zuurstof zijn watervlooien kleurloos.

Ton Koek
06-05-2010, 21:53
Watervlooien kun je elke week vers kopen bij de dierenspeciaalzaak die ook aquariums heeft staan, makkelijk en veilig.

Bij mij aten de oranjekaakjes ze alleen toen ze jongen hadden (de vogels dus), goudbuikjes pikten ze alleen heel af en toe uit het laagje water.

P.Wijlaars
06-05-2010, 22:01
dus watervlooien die je koopt zijn wel verantwoord.
Nou,.. dan is het niet moeilijk meer.he?

dus geen goudvissen??:D :D

Ton
07-05-2010, 21:32
heb een tijd bij een importeur van tropische vissen gewerkt (ruinemans montfoort) daar gingen we in de lente en de zomer watervlooien vangen, in sloten en riviertjes. en die werden gevoerd aan de vissen, nooit geen problemen. de watervlooien die in de winkel liggen, worden door een bedrijf professioneel gekweekt, in schoon water. zo ook de witte en rode muggenlarven. evengoed zo als de pinkies schoon zijn, worden ook deze voedsel dieren schoon gekweekt.

bonkje
08-05-2010, 21:29
hey

koop ze hier bij de jumper voer ze aan de baardmannen

gr klaas

P.Wijlaars
10-06-2010, 18:19
hellaas hebben wij geen JUMPER in de buurt.
jammer!!