Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kooi voor Grijzeroodstaart

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kooi voor Grijzeroodstaart

    Avond,

    deze ochtend heb ik besloten een grijzeroodstaart pop te kopen. We hadden gelijk een klik.
    Normaliter zit ik een forumsectie omhoog bij de tropische vogels met m'n rijstvogels, maar een grijzeroodstaart had ik altijd al graag willen hebben.

    omdat de (tamme) pop nog in de zaak zit omdat ik nog geen kooi hebben wil ik graag jullie mening weten over de kooien op onderstaande link:

    http://www.barbe-buyst.be/Vogels/Koo...6/Default.aspx

    Waar moet ik op letten?

    - grootte
    - met zij opvangkantjes
    - fijne voederbakjes
    - horizontale en of verticale tralies....

    Heb al wat websites gelezen en hoe meer je leest hoe meer tegenstrijdige dingen je leest. Persoonlijk (let even niet op kleur) ben ik wel gecharmeerd van de Pearl XXL


    Groet,
    Joep

  • #2
    Grootte: zo groot mogelijk.
    Met morsgoten is netter dan zonder.
    RVS voerbakken.
    Horizontale tralies, roodstaarten klimmen graag.

    Voor mij is de meest geschikte kooi op de site: Zyna.

    Opmerking


    • #3
      kooi grijze roodstaart

      Zelf vind ik deze kooi te klein. Ik ken wel vogels die in deze kooien worden gehouden, maar de vogel moet toch minstens zijn vleugels kunnen strekken in de kooi. Wanneer de vogel hoofdzakelijk uit de kooi is, dan is deze wel voldoende.
      Verder inderdaad rvs voerbakjes, horizontale tralies.
      De zijopvangbakjes ligt aan de ruimte waar de kooi moet komen. Zelf heb ik die eraf gehaald bij mijn kooien, omdat het makkelijker plaatsen was. En dagelijks poetsen in en rond de kooi moet je toch doen.
      Goed opletten of hij makkelijk goed te reinigen is en dan zou ik nog de voorkeur geven aan een poeder-coated laag. Dat is harder. Wanneer er van deze kooi verf afkomt heb je kans op roest en dat is niet best voor het grijsje.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          deze ochtend heb ik besloten een grijzeroodstaart pop te kopen. We hadden gelijk een klik.
          Een klik... da's mooi. Misschien denkt de vogel wel dat jij een partner bent voor haar. Dan gaat ze liefdevol in je nek knabbelen, misschien zelfs een nootje of zaadje uit je mond pakken.

          Tot ze doorheeft dat jij geen vogel en dus geen partner bent, wat dan?

          Mijn advies; ga eerst eens een dagje naar de Nederlandse Opvang Papegaaien en kijk eens wat daar allemaal klikt.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
            ga eerst eens een dagje naar de Nederlandse Opvang Papegaaien en kijk eens wat daar allemaal klikt.

            Opmerking


            • #7
              Grijze roodstaart

              Leuk.Ik heb ook eentje.Supper leuke vogel.
              Let op de voerbakje.Die gooien ze graag uit.Bij mijn kooi kan dat niet.Dat is wel fijn.
              Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

              Opmerking


              • #8
                begin met een bonte boertje en neem dan bijvoorbeeld 2 deze bijten ook niet of nauwlijks zoals een grijze roodstaart wel sneller doet.

                een bonte boertje kost ongeveer 200 of 250 euro dus 2 is net zoveel als een grijze roodstaart.
                mvg roy (vogelfreak)
                kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Hallo allemaal,

                  dank voor de reacties. De kooi die het uiteindelijk geworden is: de Pearl

                  foto: hier

                  Geen RVS bakjes, want hij is voorzien van kunststof bakken. Let wel: heb al silo's aan geschaft om de standaard bakjes te vervangen. Zo'n rand op de kooi zit er ook niet op. Of dit makkelijk of goed is weet ik niet, maar naar buiten rollen door de deuren zal in ieder geval makkelijker zijn.

                  Of ik wel of niet geschikt ben, of het verstandig is om een Grijsje bij een zaak te halen is iets wat niet ter sprake hoeft te komen. Ben een liefhebber van vogels (blijkbaar grijze) en heb al altijd een Grijsje willen hebben.
                  ja, ze komt van een vogelzaak waar ik al menig Rijstvogeltje gehaald heb en ja de beste brave man zal er geld aan verdienen. Had hij er niet geweest had ik km's verder moeten rijden voor voer, onderdelen, kooien etc.
                  Toevallig blijk de eerdere eigenaar van het Grijsje er ook te werken en daar heb ik een leuk gesprek mee gehad...

                  Groet,

                  Joep

                  Opmerking


                  • #10
                    grijsje

                    Heel veel plezier met je grijsje! Ik verwacht dat hij ook wel heel veel uit zijn kooi zal zijn. Dan is dit een mooie kooi.
                    Nu maar zorgen dat jullie het beide naar de zin hebben. Proficiat.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Joep
                      Of ik wel of niet geschikt ben, of het verstandig is om een Grijsje bij een zaak te halen is iets wat niet ter sprake hoeft te komen.
                      Is die vogel getest? Noem eens P.B.F.D., Polyoma en K.D.S.?
                      Oh nee, sorry, alleen zaken bespreken die leuk zijn. Belangrijke zaken liever niet.

                      Op mij komt je overhaaste ondoordachte beslissing in het hokje "hondje uit de dierenwinkel omdat hij zo lief keek" zonder ook maar een seconde na te denken waar je in hemelsnaam mee bezig bent. Dat hoor je niet te doen als je beter weet. Maandag zit er een nieuwe kneus in die winkel voor de volgende die een impulsaankoop gaat doen. Niemand die iets van papegaaien weet en zich goed voorbereid gaat zo'n beest zonder testen of iets halen in een dierenwinkel. Je zit er 50 jaar aan vast en het dier wordt hoe dan ook knettergek. Succes!

                      Opmerking


                      • #12
                        Mogge allemaal,

                        nu, dik een maand na aanschaf geniet ik nog steeds van m'n Kip. Het leerproces (op hand, van hand) gaat niet bijster snel, maar daarentegen heeft ze nog geen enkele keer een hapje uit een van m'n vingers willen nemen.
                        Inmiddels eet ze net zo makkelijk pellets als 'gewoon voer.' Dit laatste geef ik haa rin mondjesmaat daar haar interesse hoofdzakelijk uitgaat naar de vette zonnepitjes.

                        Groetjes en allemaal een fijn weekend


                        oh ja Dr. Marx, ze leeft nog steeds hoor. Heb ik ff veel mazzel gehad dat m'n "impulsaankoopje van een maandagochtend" geen vreselijke ziekten had.

                        Opmerking


                        • #13
                          toppertje

                          We mogen dus constateren dat een en ander prima is verlopen. We wensen Joep en zijn vogel een mooie tijd samen waarmee we dit topic als afgesloten kunnen beschouwen.

                          Groet,

                          Rob.

                          Opmerking

                          Working...
                          X