Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eivoer maken ipv kopen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Eivoer maken ipv kopen

    Hey
    Kan mij iemand uitleggen hoe is mijn eivoer zelf moet maken ipv het te kopen?
    Ik heb eieren van mijn eigen scharrelkippen

    Alvast bedankt!
    Kanarie's en Botvinken!

  • #2
    Eieren koken en beschuit fijn knijpen en erdoor mengen.

    Een simpel (basis)recept, er zullen er vast betere zijn, maar wat betreft eigen recept zijn ze bijna allemaal verschillend.
    Zoek eens wat via google.

    Opmerking


    • #3
      Jens, je hebt overschot aan gelijk dat je jouw eivoer zelf gaat maken, doe ik ook . Ik verstrek Aves opfok of Aves kracht, naar gelang de periode van het jaar.

      Nodig per portie opfokvoer:

      Opmerking


      • #4
        Waarom zonder schaal? Het bevat juist de extra kalk die noodzakelijk is?

        mvg

        Opmerking


        • #5
          kook het ei maar 10 minuten, de schaal hoeft er niet bij, daarvoor heb je sepia hangen, en grit staan
          www.fretteren.eu

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door joselito
            Waarom zonder schaal? Het bevat juist de extra kalk die noodzakelijk is?

            mvg

            Opmerking


            • #7
              Daarmee dat ik het vraag. Ik ken aves maar gebruik het ook niet en als je niks vraagt kun je ook niks leren.

              mvg

              Opmerking


              • #8
                eierschalen

                bij mij zijn de vogels gek op eierschalen. als ik een eitje bak, neem ik de schalen, en doe ze 3 minuten in de magnetron. buiten dat ze grit en maagkiezel en sepia krijgen, maken ze de schalen in een paar dagen kort. ookweer een beetje bezigheids therapie voor de vogels.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  Misschien nog een leuke tip, mijn overgrootvader deed altijd 7up ipv. water door het ei voer.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Cobblepot
                    Misschien nog een leuke tip, mijn overgrootvader deed altijd 7up ipv. water door het ei voer.
                    En weet je ook waarom je overgrootvader dat deed?

                    Hans.
                    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                      En weet je ook waarom je overgrootvader dat deed?

                      Hans.
                      Hij had aandelen bij de 7Up-fabriek . In welke jaren was je overgrootvader actief als vogelkweker? Ik ken er ook die leverworst door hun eivoer draaien .

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Laurenzo
                        Hij had aandelen bij de 7Up-fabriek . In welke jaren was je overgrootvader actief als vogelkweker? Ik ken er ook die leverworst door hun eivoer draaien .
                        Van alles Laurenzo, kattenvoer,hondenvoer,schelvislever. Noem maar op.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #13
                          Jullie zijn niet lekker.... Schelvislever kun je toch veel beter zelf opeten?

                          Hans.
                          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                          Opmerking


                          • #14
                            Als je je kanarie's snaps door het eivoer geeft gaan ze ook beter en sneller zingen (jodelen).

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik maak mijn eivoer ook zelf. Wat ik doe (meestal met 4 of 5 eieren, maar nu zal ik de hoeveelheden voor 1 ei opschrijven):
                              -1 ei 10 minuten koken
                              -3 beschuiten in brokken breken en in de mixer steken
                              -Het ei pellen de schaal apart in een potje leggen
                              -Het ei in 2 breken en bij de beschuit in de mixer steken
                              en...

                              MIXEN MAAR (:

                              Met deze portie kan je 3-4 potjes vullen (potjes van 6 eetlepels zaad).
                              Nadien kan je met bijvoorbeeld een vijzel de eierschaal verpulveren en door het eivoer mengen. (kalk) Je kan ook vitaminen (of misschien zelfs geneesmiddelen) toevoegen. Zelfgemaakt eivoer kan je gemakkelijk invriezen, in kleine porties. Zo blijft het goed (: Wat ik wel merk: vroeger kocht ik Orlux eivoer. Mijn duifjes lieten het staan, de Chinese Dwergkwartels, kanaries en zebravinken aten er wel van, maar niet al te veel. Maar mijn eigen eivoer is in een dagje op (als ze jongen hebben). Vroeger kregen de jongen dus geen eivoer binnen. Nu wel, zo leren ze zelf ook eivoer eten (en niet alleen wanneer ze jongen hebben, zoals mijn volwassen duiven nu) en dat is natuurlijk een voordeel Ook de Chinese Dwergkwartels, kanaries en Zebravinken eten duidelijk meer dan van het kant en klare eivoer. Handig dus, als je vogels hebt die geen eivoer uit de winkel eten (:
                              Matsje <3

                              Opmerking

                              Working...
                              X