Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge turkse tortel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Jonge turkse tortel

    Hallo allemaal,

    ik ben hier gekomen omdat ik een vraag heb. Gisteren heeft mijn kat een jonge turkse tortel te pakken gekregen. Nou heeft de duif een lichte verwonding onder zijn rechter vleugel. Volgens mij is het redelijk oppervlakkig gelukkig. Aangezien de duif nog niet kan vliegen hebben wij hem gehouden. Een dag later is hij wat rustiger, we hebben geprobeerd hem te laten vliegen maar hij kan nog niet vliegen, ik denk dat hij daar nog te jong voor is.

    Aangezien we niet willen dat de duif alsnog wordt opgegeten door de kat willen we hem voeden tot hij groot genoeg is om uit te vliegen. Nou heb ik al wat gezocht wat ik hem het beste kan geven alleen hij wil niet eten. Hoe kan ik hem het beste voeden? Tot nu toe houdt hij zijn bekkie stijf dicht en ik wil natuurlijk ook niet dat ie verhongerd

    heeft er iemand tips voor mij over hoe ik de duif het beste kan voeren?

  • #2
    Google eens op "tortelduivenvoer" of "duivenvoer" en je krijgt soorten genoeg soorten die je aan je duifje kan voeren.

    Opmerking


    • #3
      Ik heb de voeding inderdaad gevonden, bedankt. Het probleem is echter dat hij niet wil eten.
      We hebben hem al bijna 24 uur dus hij zal toch wel echt honger hebben? Hoe kan ik hem het beste voeden?

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Idavh
        Ik heb de voeding inderdaad gevonden, bedankt. Het probleem is echter dat hij niet wil eten.
        We hebben hem al bijna 24 uur dus hij zal toch wel echt honger hebben? Hoe kan ik hem het beste voeden?
        Breng hem zo snel mogelijk naar een vogelopvang. Zelf rommelen is langzaam doden en dat lijkt in de verste verte niet op helpen toch? Nu wil je hem helpen maar ondertussen is hij aan het verhongeren en verdorsten....

        Ik weet wel hoe je die dieren moet voeren maar ik kan het je niet uitleggen. Zonder ervaring moet je nl niet gaan dwangvoeren of met een ventielslang gaan voeren want dan stikt hij misschien.

        Als de wiedeweerga naar een opvang of bel desnoods de dierenambulance. Die mensen kunnen dat vaak ook wel of kennen iemand die dat wel kan.

        Opmerking

        Working...
        X