Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Knoflook olie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Knoflook olie

    ik heb een flesje knowlook olie gekocht voor duivensport ,

    maar daar staat vermeld 1druppel per duif in eten mengen , of 1 koffielepel per kilo graan ..

    maar nu had ik graag geweten of ik gewoon een druppel in het drinkflesje mag doen van mijn vogels ?

    ik heb het reeds gedaan bij 1 koppel en leven nog gelukkig , maar nu knaagt het toch aan me of ik wel het juist doe ... ?

    iemand antwoord ?

  • #2
    knoflook

    Nou dat is geen probleem denk ik. Knoflook is een prima natuurlijk product.
    Ik doe gewoon poeder door het water. Poeder wat ik zelf ook in de keuken gebruik.
    Hou de zaak wel goed schoon.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      stinken

      gaan de vogels hiervan niet raar ruiken uit hun bek????

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
        gaan de vogels hiervan niet raar ruiken uit hun bek????
        Alleen als je ze mond-op-bekbeademing geeft .

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
          gaan de vogels hiervan niet raar ruiken uit hun bek????
          Ja,knoflook ruik je natuurlijk al zodra je de vogelruimte betreedt.
          De vogels hebben daar geen last van,want met uitzondering van een paar soorten zoals b.v. de Kiwi,is hun reukvermogen praktisch nihil.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Gaat de olie niet drijven in het drinkflesje.Het is volgens mij niet in water oplosbaar

            mvg eddie

            Opmerking


            • #7
              Dat laatste dacht ik ook direct. Poeder kun je oplossen in water, olie niet.
              Je zou per keer een druppel door je eivoer kunnen roeren.
              Vaak moeten ze er wel een paar dagen wennen en eten ze minder of helemaal geen eivoer.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                De emmultie van het water met de olie is heel fijn , niet mengen maar toch wel heel samengaand ...

                qua geur houd dit ook wel beetje de luizen weg denk ik ...

                Opmerking


                • #9
                  gebruik al jaren lookolie van teurlings.

                  elke dag 2 druppels in drinkflesje doen,water erop en niets drijf er hoor.

                  is zeer gezond voor vogels.

                  ook in de grote flessen van het water doe ik dat, dan ongeveer 1 theelepel
                  op 1 liter water.

                  is zeer goed tegen bloedluis, en gewone luis omdat het bloed van ze gaat ruiken.

                  Groetjes Petra.

                  Opmerking


                  • #10
                    josley bloedstolling heb jij daar ervaring mee dan.

                    nou volgens mij kan dat niet, omdat het juist het bloed dunner maakt.

                    Groetjes Petra.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door woestijnvink
                      ik heb een flesje knowlook olie gekocht voor duivensport ,

                      maar daar staat vermeld 1druppel per duif in eten mengen , of 1 koffielepel per kilo graan ..

                      maar nu had ik graag geweten of ik gewoon een druppel in het drinkflesje mag doen van mijn vogels ?

                      ik heb het reeds gedaan bij 1 koppel en leven nog gelukkig , maar nu knaagt het toch aan me of ik wel het juist doe ... ?

                      iemand antwoord ?
                      Het ligt er helemaal aan wat voor vogels je hebt.
                      Hebben zij het gewicht van een duif dan kan je de gebruiksaanwijzing voor duiven gebruiken.
                      Heb je kleine vogels dan moet je maar even de leverancier vragen,
                      hoeveel je aan water/voer voor je vogels mag toevoegen.

                      Waarom koop je eigenlijk lookolie voor duiven als je die niet hebt.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        Ha Antoni wat voor duiven goed is, is ook goed voor tropen.

                        en lookolie is gewoon knoflook, en ik heb er zeer goede resultaten mee.

                        zelfs de vogelarts zei dat het goed was.

                        Groetjes Petra.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door petra
                          Ha Antoni wat voor duiven goed is, is ook goed voor tropen.

                          en lookolie is gewoon knoflook, en ik heb er zeer goede resultaten mee.

                          zelfs de vogelarts zei dat het goed was.

                          Groetjes Petra.
                          Dat verhaal klopt niet helemaal Petra. Het gaat om de verhouding.
                          Soms moet je bij kleine vogels zelfs wat meer toedienen,omdat die minder drinken.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                            Soms moet je bij kleine vogels zelfs wat meer toedienen,omdat die minder drinken.
                            Bij duiven doen ze de knoflookolie in hun voer, niet in hun water .

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                              Het ligt er helemaal aan wat voor vogels je hebt.
                              Hebben zij het gewicht van een duif dan kan je de gebruiksaanwijzing voor duiven gebruiken.
                              Heb je kleine vogels dan moet je maar even de leverancier vragen,
                              hoeveel je aan water/voer voor je vogels mag toevoegen.

                              Waarom koop je eigenlijk lookolie voor duiven als je die niet hebt.
                              omdat knoflook olie voor de kleine cultuur vogels niet te krijgen is in de belgische doorsnee vogelhandels ...

                              en omdat ik ervan overtuigd ben dat dit heel goed is voor de vogels .
                              enkel onder de vorm van olie was het eerder een experiment voor me .

                              Opmerking

                              Working...
                              X