Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chinese dwergkwartels laten broeden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • chinese dwergkwartels laten broeden

    ik heb 3 vrouwtjes chinese dwergkwartels en 2 mannetjes nu hebben ze al 2 eitjes gelegd maar die hebben ze op verschillende plekken neergelegd ik heb toen wat mos uit de tuin gehaald een nestje van gemaakt en de eitjes erin gelegd maar na een uur lagen de eitjes er al weer uit en toen keek ik later weer en toen lagen ze erin maar was het nest anders gemaakt en ik keek net weer en toen lag er ook nog een derde eitje bij weet iemand hoe ik de chinese dwergkwartels kan laten overgaan op broeden en hoeveel eieren ze leggen en wat je de kuikentjes moet geven wanneer ze uitgekomen zijn en dat ik misschien de rest beter kan weghalen wanneer het vrouwtje gaat broeden?

  • #2
    Heb je de zoekfunctie gebruikt? Er zijn al verschillende onderwerpen over chinese dwergkwarteltjes namelijk en volgens mij worden al jouw vragen daar wel in beantwoord

    Om toch kort nog even antwoord te geven:
    - je zult geduld moeten hebben; de kwarteltjes zoeken zelf een nest-plaatsje uit
    - als er ongeveer 6-8 eitjes in het nestje liggen, kan het zijn dat ze gaat broeden.
    - als er meer dan 10 eitjes liggen, kun je er beter een paar weghalen, omdat het hennetje anders niet alle eitjes warm kan houden
    - de kuikentjes kun je kuikenmeel of eivoer geven en als ze wat groter zijn gewoon voliere-zaad en eventueel halve meelwormen (doorknippen) of andere kleine wormpjes of universeelvoer
    - als je de rest weghaalt, kan het hennetje rustiger broeden. Je zult het even in de gaten moeten houden, soms gaat het goed met de rest erbij, maar soms verstoren ze de boel.

    Opmerking


    • #3
      chinese dwergkwartel

      ik anderhalve week geleden het nest weggehaald en ik keek vandaag naar de voliere en ik miste een kwartel dus ik ging zoeken wat bleek ze had een nest onder de dakpan gemaakt en is er ook al op gaan broeden. (dus nu afwachten)

      Opmerking


      • #4
        jonge dwergkwartels

        de jonge dwergkwartels zijn uitgekomen van de 9 eieren zijn er 7 uitgekomen 1was onbevrucht en 1 was er later bijgelecht door de andere kwartel want er zat al wel een beginsel van een kuiken in helaas is er later 1 doodgegaan en ik moest ze appart zetten van de andere vogels omdat, ze niet wisten wie de moeder was ze liepen overal achteraan ze wouden zelfs proberen om onder een andere kwartel warmte te zoeken dus ik heb ze met de vader en de moeder in een konijnenkooi gezet wat me wel opvalt is dat de vader heel zorgzaam is hij neemt de kuikentjes de hele tijd onder zich en past heel goed op waar die loopt geeft ze eten.

        Opmerking


        • #5
          Leuk zeg, gefeliciteerd!

          Opmerking


          • #6
            chinese dwergkwartels

            het gaat nu goed met de jonge dwergkwarteltjes ze worden telkens groter 1 heeft een wondje aan het pootje gekregen en die werd daardoor telkens door de man gepikt ik heb de man nu maar apart gezet om het kleintje een kans te geven maar waarschijnlijk word het niks maar met de anderen gaat het heel goed

            Opmerking


            • #7
              Kwartels

              Hallo,
              Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van chinese dwergkwartels (1-1 zilverkleurig),
              deze heb ik bij een tuincentrum gekocht.
              Heb ik nou de kans dat dit broer en zus zijn? Krijg ik dan inteelt?
              Anders wil ik het hennetje gaan ruilen bij iemand.
              Ik hoorde dat kwartels ook vaak last hebben van luizen, klopt dit en hoe zie ik of ze dit hebben?
              Het duurt toch ongeveer 1 jaar voor ze geslachtsrijp zijn?
              Heeft er iemand nog tips enzo?


              Met vriendelijke groet,

              Opmerking


              • #8
                chinese dwergkwartels

                hoi stekel

                dat ze familie zijn zou zeker kunnen, maar dat hoeft niet dat kun je ook niet zien, het enigste wat je kan doen is bloedonderzoek maar dat is gigantisch duur dat raad ik je niet aan.

                dan is er nog een punt als je natuurbroed wilt doen. dan kan het niet als je kwartels uit de broedmachine komen dus je hebt weinig kans dat ze jongen krijgen maar het gebeurt wel eens dat het wil.

                ik heb mijn kwartels vorig jaar gekocht en toen waren ze net 10 weken oud en nu hebben ze jongen dus geslachtsrijp is ongeveer een jaar.

                Opmerking


                • #9
                  Hee
                  Bedankt voor de informatie, denk dat ik het hennetje ga ruilen, deze heeft overigens een geknipte snavel.
                  Begint het mannetje pas te roepen als hij geslachtsrijp is? De mijne roept heel af en toe een keer maar dat was alleen de eerste paar dagen dat ik hem heb gehoord.

                  met vriendelijke groet,

                  hoi stekel

                  dat ze familie zijn zou zeker kunnen, maar dat hoeft niet dat kun je ook niet zien, het enigste wat je kan doen is bloedonderzoek maar dat is gigantisch duur dat raad ik je niet aan.

                  dan is er nog een punt als je natuurbroed wilt doen. dan kan het niet als je kwartels uit de broedmachine komen dus je hebt weinig kans dat ze jongen krijgen maar het gebeurt wel eens dat het wil.

                  ik heb mijn kwartels vorig jaar gekocht en toen waren ze net 10 weken oud en nu hebben ze jongen dus geslachtsrijp is ongeveer een jaar.

                  Opmerking


                  • #10
                    chinese dwergkwartels

                    toen ik ze kreeg piepten ze nog maar na een aantal weken begon het mannetje te schreeuwen en een maand daarna begon het vrouwtje te leggen
                    en dat je er een gaat ruilen had ik ook gedaan moet je wel naar een andere winkel gaan.

                    Opmerking


                    • #11
                      toen ik ze kreeg piepten ze nog maar na een aantal weken begon het mannetje te schreeuwen en een maand daarna begon het vrouwtje te leggen
                      en dat je er een gaat ruilen had ik ook gedaan moet je wel naar een andere winkel gaan.
                      Ok dankje hoop dat ze het goed doen.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door stekel_16
                        Ok dankje hoop dat ze het goed doen.
                        Op Koninginnendag zijn er 3 kwarteltjes geboren, 2 bruine en 1 gele. Gisteren pikte de moeder de gele/licht bruine tot bloedens toe op zijn rug.
                        Waarom zou ze dat doen. Ik heb ze nu alledrie apart gezet.

                        Opmerking


                        • #13
                          chinese dwergkwartel

                          er zijn een paar redenen voor

                          - ze kan het jong zien als concurentie (bedreiging)
                          - het kan zijn dat ze het jong niet goed vindt

                          je kan daar verder niks aan doen als je het jong erin liet zitten had ze het doodgepikt.

                          Opmerking


                          • #14
                            Hee
                            Ik heb mijn hennetje geruild zodat ik zeker weet geen familie te hebben.
                            Bij de dierenwinkel had ze al een ei gelegd maar bij mij na 1 week nog niet wil dit iets zeggen?
                            Mijn haantje laat ook niks meer van zich horen maar ze zitten wel steeds langs elkaar.

                            groeten,

                            Opmerking


                            • #15
                              chinese dwergkwartels

                              ik heb dat eerst ook gehad ze deden niks met elkaar maar na een paar maand ging het haantje roepen en dan kwam het hennetje en dan pakte de haan een zaadje gaf die aan het hennetje toen ging het hennetje op de grond liggen en toen mocht het haantje met haar paren.

                              p.s met de jonge chinese dwergkwartels gaat het goed je kan nu al een beetje zien wan haantjes en wat hennetjes zijn ze leven alle 6 nog en het vrouwtje is al druk bezig nog een nest te maken

                              Opmerking

                              Working...
                              X