Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wel of niet eieren weghalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wel of niet eieren weghalen

    Ik kom nog even terug op mijn oproep van 9 april jl. over de blauwe voorhoofdsamazone.
    Mijn vraag was: wat kan ik doen met mijn papegaai die niet bevruchte eieren legt. Moet ik deze weghalen? Of juist laten liggen?
    Een tweede vraag was eigenlijk: is het mogelijk om bv medicijnen te geven om te voorkomen dat de papegaai een ei legt.
    Niemand is gediend bij het leggen van een ei en ik heb weinig aan een belerend antwoord van treurig oid.
    De situatie is nou eenmaal zo dat we 1 papegaai hebben(toen als jonge vogel gekocht en het geslacht niet bekend was) en niet de behoefte hebben om een tweede of derde vogel(geslacht?)aan te schaffen. Ik wil echter wel het beste voor de papegaai.
    Misschien is er iemand die mij zinvolle raad kan geven.

    groet, zwanewater

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Hartelijk dank voor dit antwoord. We zullen op de faculteit in Utrecht vragen of het mogelijk is om te voorkomen dat onze papegaai nog een ei gaat leggen.

      groet, zwanewater

      Opmerking


      • #4
        triest

        Ik kom nog even terug op mijn oproep van 9 april jl. over de blauwe voorhoofdsamazone
        Het komt de overzichtelijkheid niet ten goede, wanneer er over eenzelfde probleem meerdere topics worden geopend.


        Niemand is gediend bij het leggen van een ei en ik heb weinig aan een belerend antwoord van treurig oid.
        Een belangrijke stap naar de oplossing en vooral ten behoeve van het welzijn van de betreffende vogel, wordt op voorhand door u afgewezen, waaruit geconcludeerd mag worden dat u geen oplossinggericht antwoord wil horen, maar slechts een antwoord dat u goed uitkomt.


        De situatie is nou eenmaal zo dat we 1 papegaai hebben(toen als jonge vogel gekocht en het geslacht niet bekend was) en niet de behoefte hebben om een tweede of derde vogel(geslacht?)aan te schaffen. Ik wil echter wel het beste voor de papegaai.
        Met in achtneming van de huidige kennis en kunde op het gebied van moderne vogelhouderij, papegaaiachtigen in het bijzonder, past de laatste zin uit deze quote per definitie niet bij de eerste!
        Amigo de los Psittacidos

        Look deep into nature and you will understand everything better

        Opmerking

        Working...
        X