Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voert man Jap meeuw door?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Voert man Jap meeuw door?

    hallo,

    een korte vraag.

    Ik heb een koppel japanse meeuwen gehad, die ook jongen aan het voeden waren.
    moeders is dood gegaan, vader is nu alleen over.
    Ik heb verder geen andere meeuwen.
    er zitten 3 grote jongen in, die ieder moment kunnen uitvliegen, en ik heb een kale met rode ogen.
    Vader zie ik de hele dag buiten het nest op een stokkie zitten, s'avonds zit hij wel in het nest. het gaat al een paar dagen goed, jongen leven nog steeds.

    is vaders in staat zijn jongen alleen te voeden, en is die kale jong een verlaat jong?

    wie o wie kan mij helpen
    dit is mijn eerste nestje , en ik weet verder niet wat ik moet doen!


  • #2
    ik denk wel dat hij ze zal doorvoeren als
    ze al een paar dagen zonder moeder zitten wil
    het zeggen dat pa voert en zal blijven doorvoeren
    tot ze zelfstandig zijn

    Opmerking


    • #3
      is het anders zo, dat de jongen anders allang dood waren?

      Opmerking


      • #4
        tuurlijk, als de man niet voert verhongeren de jongen

        Opmerking


        • #5
          jongen leven nog steeds, dus denk ik dat man wel doorvoert.
          hij zit in ieder geval s'avonds bij ze in het nest....

          Opmerking


          • #6
            mooi dat ze nog leven

            Hier zitten er ook 4 jongen in een nest die pas enkele dagen uit zijn.

            Groetjes

            Opmerking


            • #7
              op dit moment zitten ze nog steeds in het nest.
              het zijn wel al grote vogeltjes, dus hoop dat ze snel uit gaan vliegen.
              echter zit er ook nog een naakte in, rode ogen, maar ook al vrij groot.
              iemand enig idee?

              Opmerking


              • #8
                kun je een foto plaatsen over die kale?

                Opmerking


                • #9
                  japanse meeuw

                  hallo DaphneK
                  ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn zebravinken opeens lag de vrouw dood in het hok maar er was wel 1 nest met 5 a 6 jongen en ik had verder geen koppels waar ik ze onder kon leggen dus maar afwachten maar toen ik de volgende dag keek was er al 1 jong uitgegooid waar de chinese dwergkwartels mee aan het slepen waren de dag daarna waren er ook 2 dood gegaan maar ze waren wel gevoerd want ze hadden de hele krop vol en de dag daarna zijn de andere ook doodgegaan (het bleek dus dat die de jongen wel voerde maar dat hij ze niet warm hield want de jongen waren net 2 dagen oud dus die hadden nog wel warmte nodig ik weet niet hoe oud de jongen van jouw zijn als ze al ouder zijn kan het wel goed gaan en als je meer broedende koppels hebt zou ik ze voor de zekerheid daar onder brengen).

                  Opmerking


                  • #10
                    @ voliere248 => dit was een vraag van DaphneK

                    Opmerking


                    • #11
                      nou foto plaatsen gaat moeilijk worden, nest is zo dicht gemaakt, dat je ze wel ziet zitten, maar niet allemaal tegelijk.
                      ik heb nu wel gezien dat de man voert, jongen hangen al met de kop uit het nest, maar vliegen nog niet. ze zijn wel al vol met veren, behalve die ene niet....
                      jongen worden ook niet echt warm gehouden, anders is het een proppie volle boel daarzo

                      enig idee, dat als de jongen uitvliegen, maar die naakte niet, of deze dan het uiteindelijk niet gaat redden?
                      en als ze uitvliegen, donderen ze dan eerst naar beneden, en vliegen ze daarna weg?

                      Opmerking


                      • #12
                        de man moet niet meer op de jongen zitten omdat ze in staat
                        zijn hunzelf warm te houden.
                        De eerste dagen zijn ze wat stuntelig in het vliegen, maar
                        dat verbeterd. Over die kale kan ik niet veel zeggen, maar
                        het zou mss wel kunnen dat hij koude zal lijden eens ze uitgevlogen zijn.

                        Opmerking


                        • #13
                          ik keek net, en er zat er al eentje op het randje, dus moeten ze toch echt wel deze week gaan uitvliegen.

                          tja en wat die kale betreft, hij heeft nu wat veertjes op zijn koppie, ik snap werkelijk niet waarom deze zo laat is. zou hij later uit het ei zijn gekomen? misschien omdat die andere er boven op zaten...

                          Opmerking


                          • #14
                            helaas hebben 2 het niet overleefd, maar 1 zit er nu toch echt op stok.
                            de andere kale, begint al steeds meer veren te krijgen, maar zal voorlopig op het nest moeten blijven. ik hoop dat vaders wel door blijft voeren!

                            Opmerking

                            Working...
                            X