Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blauwe voorhoofdamazone

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • blauwe voorhoofdamazone

    Ik heb een blauwe voorhoofdamazone. Ze is 25 jaar oud en vanaf het begin in ons huis.Ze heeft al een paar keer eerder een ei gelegd, maar vorig jaar was het weer raak. Ze bleef zeker een paar weken op de bodem van haar kooi zitten en was moeilijk te bewegen tot het eten van voedsel en uit de kooi komen (heeft buiten haar kooi een 'wilgenboom') Toen we ons zorgen gingen maken en in overleg met de faculteit in Utrecht met spoed moesten komen(niet geweest) legde ze 2 x met een pauze van een paar dagen een ei. Deze eieren zijn weggehaald op aanraden van een andere papegaaienkenner.
    Ze waren niet bevrucht, de papegaai is alleen. Daarna ging het zeker nog 3 weken zeer slecht, at en dronk nauwelijks. Toen we terugkwamen van vakantie troffen we haar zo aan bij het oppasadres. Hierna is ze opgeknapt en weer levendig geworden als vanouds. Nu heeft ze tot vorige week weer zo'n gedrag vertoont van weinig eten en op de grond zitten.We zouden niet graag een herhaling zien van vorig jaar. Op dit moment is ze weer normaal.
    Wat kunnen wij hieraan doen?

    Wij willen geen tweede papegaai nemen.Hij zit altijd buiten de kooi en maakt heel veel rommel door het eten van de boom en door z'n behoeften op de grond.

    hartelijk dank voor het eventuele antwoord, zwanewater

  • #2
    Tja, opnieuw een voorbeeld van een betreurenswaardige situatie, een broedrijpe vogel, welke in feite belemmerd wordt in het uitvoeren van volkomen natuurlijk (broedproces) gedrag!

    Wanneer de oplossing op voorhand wordt afgewezen heet zoiets triest!
    Amigo de los Psittacidos

    Look deep into nature and you will understand everything better

    Opmerking


    • #3
      ik denk dat je geen andere keus hebt dan er nog 1 bij te nemen en dan wel een man

      en geef ze een mooie grote voliere met een mooi broedblok en je kan dan eventueel weer een jong van hun in huis nemen?

      denk er maar over na en anders zou het echt niet beter gaan.
      mvg roy (vogelfreak)
      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

      Opmerking

      Working...
      X