Mededeling

Collapse
No announcement yet.

duiven in merelnest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • duiven in merelnest

    Ik heb onlangs een merelnest ontdekt in mijn grote taxusboom. Het was mijn kat die de plek verraadde. Heb de plek ontoegankelijk gemaakt door een aardbeiennet te spannen rondom de stam. Kat kan er niet meer in, maar nu zitten er 2 duiven in het nest en hebben onderhand 1 eitje kapotgemaakt en 1 ander eitje uit het nest gegooid. De merels zitten ook nog in de buurt. Wat kan ik nu nog doen?

    hartelijke groet , zwanewater

  • #2
    Je niet meer bemoeien en de natuur zijn gang laten gaan. Alles wat je nu gaat doen maakt dat er steeds meer gekke dingen gebeuren en er steeds makkelijker problemen komen. Dat nest zat niet op de goede plek en dus hadden de katten dat kunnen laten weten aan de merel. Die trekken het nest stuk en de merel gaat ergens anders broeden. Nu heb je de merels verstoord en denken 2 duiven dat dat wel een leuk plateau is om in te leggen. Maar de plaats is nog steeds te opzichtig anders hadden de katten het niet ontdekt. Dus voortaan lekker de boel de boel laten en hopen dat de dieren het zelf het beste weten

    Opmerking


    • #3
      Je moet helemaal niks doen ,,gewoon de natuur zijn gang laten gaan.
      Ook zal een net niet echt helpen om de kat van de vogels af te houden .
      Als de kat weet dat er vogels in een boom nestelen ,wacht hij wel het moment af dat de jongen uit het nest komen en op de grond zitten.
      Als je een kat hebt moet je gewoon maar hopen dat er in jouw tuin geen vogels gaan broeden.

      Opmerking

      Working...
      X