Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Turkse Tortelduif : hulp nodig.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Turkse Tortelduif : hulp nodig.

    Beste leden, moderators van VogelCafe.nl
    Ik ben hier nieuw omdat ik een vraag had over mijn Turkse Tortelduif en kwam hier uit!
    Hopelijk kunnen jullie mijn vraag beantwoorden.

    Sinds september 2009 (vorig jaar) hebben wij een Turkse Tortelduif als jonkie gekregen.
    We hebben hem netjes opgevoed tot een Turkse Tortelduif van 7 maanden.
    We wilden hem vrijlaten maar door de barre winteromstandigheden hebben we dit uitgesteld.

    Hij is sinds zaterdag 3 april weggevlogen met een andere Turkse Tortelduif
    Hij (denken we aangezien hij de kenmerken van een mannetje heeft) koerde en een andere Turkse Tortelduif pikte hem op aangezien ze samen wegvlogen.
    De dag daarvoor, vrijdag zat hij nog rustig in de tuin op de pergola in de tuin.
    Ineens vloog hij weg, samen zijn we een half uur wezen zoeken totdat hij gewoon weer terugkwam.

    Nu is mijn vraag komt hij nog terug en weet hij goed hoe hij voor zichzelf moet zorgen?

    Bedankt,

    Turkse Tortelduif

  • #2
    Normaal gesproken leert de andere duif hem snel genoeg hoe hij eten moet vinden. Het is heel positief dat hij "opgepikt" is door een soortgenoot.

    Of hij terugkomt, dat verschilt, sommige tortels blijven jaren rond dezelfde plek hangen, maar uiteraard kan die andere duif een betere plek gevonden hebben.

    In elk geval leuk dat hij nu weer vrij is.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking

    Working...
    X