Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vogel wil/kan niet vliegen :help

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vogel wil/kan niet vliegen :help

    Hallo,

    Ik heb een klein probleempje met een japans meeuwjte van mij.
    De vogel heeft een klein ongelukje gehad en heeft hiermee zijn vleugel en zijn poot verwond.
    het vleugeltje wil hij nu wel weer gebruiken hij probeert te vliegen maar dit lukt hem niet. Kan dit komen doordat hij maar 1 staart veer heeft? (die andere is waarschijnlijk met het ongelukje verwijderd)

    het pootje hangt er een beetje bij, het lijkt dat hij hem niet gebruikt, hoewel het soms lijkt dat hij hem wel gebruikt. Wat kan dit zijn?

    verder eet en drinkt hij wel, de dierenarts heeft ook gezegd dat hij er verder wel goed uitziet maar dat het tijd nodig heeft om te genezen. echter vraag ik me ook beetje af hoelang dit gaat duren en is het verstandig om hem bij de andere 3 in de kooi te laten zitten of is het beter om de vogel apart te houden?

  • #2
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Tja, zei de dierenarts ook nog wat er aan de hand was? Als jij door een auto overreden wordt, een been breekt, een arm breekt en ook nog flink afgeschaafd bent ga je ook niet na een paar dagen weer lopen toch? Als het pootje er maar wat bij bungelt zal het wel afgeknapt zijn. Arm beest.

      Sowieso apart zetten. Hij kan niks meer en de andere vogels kunnen nu alles met hem doen. Zelfs kaalplukken om nesten van te bouwen. Vogels zijn geen leden van het Leger des Heils en ze kunnen elkaar zonder pardon iets aandoen.

      Opmerking


      • #4
        ok maar dan heb ik nog ff een vraag, de staartveren zijn er nu nog maar 1 (volgens mij waren dat er wel meer voor de tijd.)

        Komt dit nog weer goed of blijft het voor altijd een grond vogeltje?

        Opmerking


        • #5
          grondvogeltje

          Nou, dat hangt af van hoe het beestje zich uiteindelijk gaat herstellen.

          Die staart is met een week of 6 al weer een eind op weg.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Bedankt

            Bedankt voor de informatie, echter is het vogeltje afgelopen nacht overleden.

            Opmerking

            Working...
            X