Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dettol

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • dettol

    Wie heeft ervaring met Dettol onsmettingmiddel voor het ontsmetten van broedkooien,enhoe moet ik het verdunnen. B,V.D.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door jerry
    Wie heeft ervaring met Dettol onsmettingmiddel voor het ontsmetten van broedkooien,enhoe moet ik het verdunnen. B,V.D.
    Ik, ik maak ze er weleens mee schoon. Ik doe gewoon een scheut in de badkuip en doe daar heet water bij. Dan de fronten en lades erin, even laten weken en afborstelen. Daarna afspoelen met schoon water en dat werkt prima. Het zal wel niet nodig zijn maar ik doe dit altijd als er een andere vogel in een kooi moet die al bewoond was. Zodat er geen bacterie waar de ene vogel al tegen kon overgaat op een misschien wat zwakkere vogel. De binnenkanten doe ik met een doekje af en daarvoor houdt ik de aangegeven verdunning aan. Staat nl gewoon op het flesje

    Opmerking


    • #3
      Hoi,
      Ik gebruik ongeveer een 3ml op 200 ml water,kun je zelf wel om rekenen naar een liter of emmer(10Ltr).
      Ik spoel het daarna wel af met gewoon water(natte doek) zodat er zo min mogelijk resten achterblijven.
      Gebruik het nu een dikke 2,5 jaar en bevalt me best.
      Er staat inderdaad een verdunning aangegeven op de fles,2 zelfs en ik gebruik de minste en die nog iets verminderd,zij geven een 3% oplossing aan dus 3ml op 100 ml.
      Mvg,
      Kingfisher
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4
        dettol

        Bedankt voor u antwoordt

        Opmerking


        • #5
          je hebt Dettol Chloroylenol 48 mg/ml en Dettol Medical

          dat laatste lijkt me het best geschikt om de broedkooien,voliere's en nestkasten te ontsmetten.

          Opmerking


          • #6
            een scheutje in een emmer water
            zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
              een scheutje in een emmer water
              niet op het oog doen hoor. ff kijken op de bijsluiter hoeveel op 1 liter water.

              je moet niet te veel gebruiken. want het is erg geconcentreerd.

              en het is vrij duur.

              Opmerking


              • #8
                Hoi Jeffrey. Een scheutje is niet erg scientific. Is meer in de vorm van een "neutje" en sommige mensen weten niet wannner te stoppen

                Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                Opmerking


                • #9
                  Je kunt ook Halamid gebruiken ,,dat is ook bedoeld voor dieren verblijven.

                  Opmerking

                  Working...
                  X