PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke soort wormkuur?

Esther
01-04-2010, 12:48
Mijn vraag is , welke soort / merk wormkuur jullie gebruiken?.
Helaas hebben wij de laatste tijd veel dode vogels gehad , oorzaak wormen . En wij ontwormen de vogels wel. Wij houden de vogels nu goed in de gaten hebben ze wormen dan krijgen ze een kuur , maar ervan op knappen doen ze eingelijk niet wat ik heel raar vind :confused: , we hebben nu 2 wormkuren geprobeerd , de laatste is Topet Ovo , die gebruiken we overigens nog steeds.
Wie kan mij vertellen welke wormkuur wij het beste kunnen gebruiken , en waarom juist die.
:help

Laurenzo
01-04-2010, 14:00
Ik kuur nooit, dus geen ervaring met anti-wormmiddelen. Hoorde wel al dat boerenwormkruid (Tanacetum vulgare) wormafdrijvend werkt. De etherische oliën uit de plant, zoals triticine, irisine en graminine, worden gebruikt in de receptuur voor insectenverdrijvende middelen. Om het huis vlo- en motvrij te houden werd het veel in huis gestrooid.

Ton
03-04-2010, 18:32
heb toevallig vandaag wormen kuur gedaan bij de vogels. is van bogena, en moet je 2 dagen door het water doen, en eventueel na een maand herhalen.

P.Wijlaars
27-05-2010, 23:08
ik neem aan dar dit ook preventief te gebruiken is?

Laurenzo
27-05-2010, 23:14
Toch niet, Peter. Ik zou enkel gaan kuren tegen wormen ná een mestonderzoek bij een dierenarts.