Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel rondes ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hoeveel rondes ?

    mijn kruisingkoppels , distelvink X kanarie ;

    reeds heb ik nu al 1 ronde onbevrucht eitjes erop zitten ( putters nog niet klaar , kanaries wel)

    nu vroeg ik me af wat moet ik doen ?

    dit keer heb ik de eitjes zo lang mogelijk laten liggen , dat ze zelf na bijna 18 dagen broeden zelf hebben gestopt ...


    dit int vervolg terug doen om tijd te winnen bij putters ?
    of gewoon wachten met nest gelegenheid te geven tot ik de putters zie pogingen doen tot sporen ?

    zit nu op 13u30 licht ...

    hoe doen jullie het ?

    en hoeveel keer kan ik proberen met kanarie pop , onbevruchte eitjes ?

    3 rondes ?

    of mag het meer zijn mits er geen jongen aan te pas komen ?

    ze krijgen alle nodige miniralen en de zang & vruchtbaarheid poeder in hun drinken , gezond voedings schema , met de nodige afwisseling , kiemzaden , eivoer , groenvoer ect ...

  • #2
    13.30 uur licht is veel teweinig voor een putterman, deze hebben zeker 14,30 uur/15 uur licht nodig.
    wat je kunt( had kunnen doen) doen is de pop laten bevruchten door een kanarie man en de putterman erbij zetten om de jongen groot te brengen, dan heb je weer een maandje gewonnen, en je kunt zien of de putterman meevoerd en of hij de eieren/jongen belaagd.
    en de band tussen de kanariepop en puttermen wordt sterker.
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door naruch
      13.30 uur licht is veel teweinig voor een putterman, deze hebben zeker 14,30 uur/15 uur licht nodig.
      wat je kunt( had kunnen doen) doen is de pop laten bevruchten door een kanarie man en de putterman erbij zetten om de jongen groot te brengen, dan heb je weer een maandje gewonnen, en je kunt zien of de putterman meevoerd en of hij de eieren/jongen belaagd.
      en de band tussen de kanariepop en puttermen wordt sterker.
      nu heb ik ook al reeds dat gevoel van sterkere band , want , de putter wan zit steeds op een afstand van 5cm van het nest , bij de pop te waken ...

      wat ik nu gedaan heb ik , 1 van mijn waterslager koppels heeft een 6tal eitjes gelegt en na 6 dagen was duidelijk dat ze allen bevrucht waren , ik heb de waterslager pop 1 bevrucht eitje gelaten en 5 plastieken , en de overige 5 , telkens 1 bij een kruisingkoppel ...


      maar zou het effectief zijn zoals ze zeggen ? 3 legrondes ? gelang bevrucht of onbevrucht ...

      Opmerking


      • #4
        Verleden jaar deed ik met 2 kanarie poppen 3 ronden 1 ste pop 2 jongen 3 jongen en derde ronde 2 jongen .2de pop 5 jongen 3 jonge en derde ronde terug 5 jongen .Alle jongen groeide uit tot volwassen vogels.

        Opmerking


        • #5
          ok maar de uiteindelijk kern vraag is , hoeveel rondes kan men doen met onbevruchte eitjes ?

          Opmerking


          • #6
            Doorgaan!

            Je kan doorgaan tot ze spiegeleieren leggen.

            Groet,

            Rob.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door RobK
              Je kan doorgaan tot ze spiegeleieren leggen.

              Groet,

              Rob.
              Leuk antwoord,

              Ik was ook aan het kijken op een antwoord maar ja, we zullen maar zien dan.

              groetjes

              Opmerking


              • #8
                ok dit is nou eens een antwoord die open staat voor opvattingen ...

                wetende dat dit niet zal gebeuren , maar zal dit dan de poppen niet afzwakken ?

                Opmerking


                • #9
                  lees bericht 2 nog eens.
                  Volgens mij is dat de beste oplossing.
                  Je kan wel doorgaan tot de binnenkant buiten zit maar dat is volgens mij niet de bedoeling van het vogelshouden.
                  http://michelsfotosite.weebly.com

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door micheltje
                    lees bericht 2 nog eens.
                    Volgens mij is dat de beste oplossing.
                    Je kan wel doorgaan tot de binnenkant buiten zit maar dat is volgens mij niet de bedoeling van het vogelshouden.
                    de reden dat ik de pop niet wil laten bevruchten door een kanarie , is dat de distelvink , na de bevruchting plots anders reageert tegen over de pop ... en dat de pop de distelvink dan wel niet meer zou kunnen aanvaarden eens die er klaar voor is ...

                    ik deel ook mijn vrouw niet met andere mannen , jij wel msh ?
                    ik denk dat vogels ook unieke karakters hebben , en een man kan wel meerdere poppen hebben zonder probleem maar een pop met meerdere mannen is nutteloos ...

                    Opmerking


                    • #11
                      je kunt de mensen wereld niet vergelijken met de vogel wereld ( en hoeveel mannen weten niet dat ze een kind van een ander opvoeden).

                      er zijn niet zo heel veel vogels wat monogaam zijn, in iedergeval de putter en kanarie zijn niet monogaam.

                      ik kweek ook wel eens putterkanaries en laat altijd het eerste nest bevruchten door een kanarie man, omdat de putterman pas laat in april er klaar voor is.
                      www.fretteren.eu

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door woestijnvink
                        de reden dat ik de pop niet wil laten bevruchten door een kanarie , is dat de distelvink , na de bevruchting plots anders reageert tegen over de pop ... en dat de pop de distelvink dan wel niet meer zou kunnen aanvaarden eens die er klaar voor is ...

                        ik deel ook mijn vrouw niet met andere mannen , jij wel msh ?
                        ik denk dat vogels ook unieke karakters hebben , en een man kan wel meerdere poppen hebben zonder probleem maar een pop met meerdere mannen is nutteloos ...
                        Hoezo is een pop met meerdere mannen nutteloos? Je maakt de bioloog in mij wakker met deze opmerking Een pop is blij met jongen die volwassen worden en zich zelf gaan voortplanten. Nou ja, blij, dat is nu eenmaal de theorie achter de praktijk. Denk je echt dat in elk nest eendjes alle pullen dezelfde pa hebben? De moeder zou gek zijn. Stel dat een man een erfelijke ziekte doorgeeft. Dan is de pop wel blij dat de helft van de jongen van een andere man is en die ene man toch lekker helpt met de opvoeding. In de natuur is het bij heel wat vogelsoorten zo dat ma even een wipje maakt met de buurman. Puur om de kansen wat te spreiden en niet alles in te zetten op 1 man.
                        Het is bv ook niet ongewoon om in een gemengde voliere een grasparkiet snel even een wipje te zien maken met een mannetje dat niet haar man is. Of een bastaardje in een nestje kanaries te vinden omdat er een puttertje in dezelfde vlucht zit.

                        Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                          Hoezo is een pop met meerdere mannen nutteloos? Je maakt de bioloog in mij wakker met deze opmerking Een pop is blij met jongen die volwassen worden en zich zelf gaan voortplanten. Nou ja, blij, dat is nu eenmaal de theorie achter de praktijk. Denk je echt dat in elk nest eendjes alle pullen dezelfde pa hebben? De moeder zou gek zijn. Stel dat een man een erfelijke ziekte doorgeeft. Dan is de pop wel blij dat de helft van de jongen van een andere man is en die ene man toch lekker helpt met de opvoeding. In de natuur is het bij heel wat vogelsoorten zo dat ma even een wipje maakt met de buurman. Puur om de kansen wat te spreiden en niet alles in te zetten op 1 man.
                          Het is bv ook niet ongewoon om in een gemengde voliere een grasparkiet snel even een wipje te zien maken met een mannetje dat niet haar man is. Of een bastaardje in een nestje kanaries te vinden omdat er een puttertje in dezelfde vlucht zit.

                          Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken
                          ik denk dat het de filosoof was die ik wakker maakte in jouw ipv de bioloog ...

                          Opmerking

                          Working...
                          X