PDA

Bekijk Volledige Versie : Oma doet het goed

Marx
31-03-2010, 10:45
Deze vogel heb ik gekocht om haar een goed leven te geven. Ze had een gebroken poot en was voor 50% volledig kaal. Nu de veren terugkomen blijkt het een echte grijze "oma" te zijn. :D De poot doet het weer naar behoren, ze kan weer prima vliegen en eigenlijk gaat het erg goed met het vogeltje. Ik denk dat ze recht uit Afrika kwam toen ik haar kocht. ;)

Je ziet nog de verdikking waar hij linker pootje als een lucifer geknapt was. Ook zijn de wangen nog wat kaal maar ze was volledig naakt. Ook mist ze 2 stukken teen. Het was echt een hoopje ellende 6 weken geleden.
http://img.photobucket.com/albums/v295/MARC_S/IMG_5496.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v295/MARC_S/IMG_5502.jpg

andre 44
31-03-2010, 11:06
gewoon top dat de vogel bij jou is terecht is gekomen en nu weer een kans heeft gekregen ziet er al mooi uit voor een oude dame :D

Tori no Hime
31-03-2010, 12:02
Super!! :D

Hee, is dit niet een leuk stukje voor in 'Onze Vogels'? Met een voor- en na foto erbij? Ik denk dat veel vogelliefhebbers het wel leuk vinden om zo'n succesverhaal te lezen en dan ziet iedereen ook meteen dat sommige kneusjes nog best kunnen opknappen als je er moeite voor doet.

kevin
31-03-2010, 13:37
mooi gedaan Marx;)
veel mensen zouden het niet zien zitten
om een hoopje ellende op te knappen

Hans de Vries
31-03-2010, 16:58
Deze vogel heb ik gekocht om haar een goed leven te geven. Ze had een gebroken poot en was voor 50% volledig kaal. Nu de veren terugkomen blijkt het een echte grijze "oma" te zijn. :D De poot doet het weer naar behoren, ze kan weer prima vliegen en eigenlijk gaat het erg goed met het vogeltje.

Geeft je veel voldoening hè? En, je kunt er nog jaaaaaren van genieten!

Hans.

populier
31-03-2010, 18:00
Mooi beesie geworden en klaar, voor een goed levendje bij jou, denk dat je er nog mee kan kweken.

succes met omaatje.

Marx
31-03-2010, 18:59
Ze krijgt zeker een mannetje hier dus als ze kan en wil kweken volgend seizoen dan mag dat. ;) Je kan het toch niet voorkomen en niks geeft aan dat dat niet zou kunnen. Dit soort vogeltjes geven leuk nieuw bloed voor 2011 en verder zijn ze vaak erg goede kweekvogels. Tot nu toe waren de "opknappers" mijn beste kwekers. Ze komen dan van ver heen en blijkbaar bevalt de goede verzorging ze dan wel. Deze vogel is erg tam geworden doordat ik steeds met haar bezig was. Ze piept vrolijk als ik kom en ze blijft zitten op 30 cm afstand. Daar kunnen mijn EK jongen van dit jaar nog een puntje aan zuigen want dat zijn zenuwelijers.:D

populier
31-03-2010, 19:29
Ja, dat tam worden is een ramp bij die mozambiqueen.

Import kan soms gewoon mak en rustig worden en eigen kweek vogels blijven "bange poepers".

Dit jaar heb ik (maar 3) jongen die erg mak zijn, de jongen van verleden jaar van hetzefde koppels waren weer zenuweleiders.

Heel gek.

Marx
31-03-2010, 20:03
Ja, dat tam worden is een ramp bij die mozambiqueen.

Import kan soms gewoon mak en rustig worden en eigen kweek vogels blijven "bange poepers".

Dit jaar heb ik (maar 3) jongen die erg mak zijn, de jongen van verleden jaar van hetzefde koppels waren weer zenuweleiders.

Heel gek.

Hier idem. Ik heb een tweetal makke jongen zitten die bij 5 zenuwelijers zitten. Die 5 knallen door de broedkooi terwijl die twee "tamme" leker gaan eten of iets anders normaals doen waar ik bij sta. Soms slaan ze ook wel weer wat om na de jeugdrui merk ik. Maar er zit echt een groot verschil tussen de karakters inderdaad. Net als bij puttertjes, ook vaak vreselijke druktemakers, bloemputtertjes dan natuurlijk ;) .