Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Niesen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Niesen

    Ik heb een vogel die niest. Ik heb de vogel bij een handelaar gekocht om op te knappen. Ze had een gebroken poot, een kale kop en een slechte conditie. Nu groeit alles weer goed aan, poot is genezen en de vogel zit apart van de rest uiteraard. Haar enige kwaal is nog dat ze vrij vaak niest. Vooral snachts. Ik hoor dan om de 5 minuten wat korte niesjes. Ze heeft prima ontlasting, is behandeld tegen luchtpijpmijt en parasieten, heeft geen uitvloeing uit de neus en zit nu al relatief prima in de veren en in het spek.

    Door dit niezen durf ik haar niet bij de rest te zetten. Nu heeft dat ook geen haast maar ik zou toch graag uiteindelijk willen dat ik die vogel gezond in mijn bestand kan opnemen.

    Heeft iemand een idee waardoor dit niezen kan komen? Ze zit in een ruime kooi die staat op de plaats waar mijn koppel nesten groot bracht. Dus er is daar geen tocht of een probleem dat dit niezen kan veroorzaken. Tenminste, mijn andere vogels die daar een jaar geleefd hebben niezen niet.

    Verder staat de vogel in de huiskamer en is ze dus niet van binnen naar buiten gegaan oid.

    Ik kan haar wel behandelen met baytril maar ik ga niet zomaar behandelen zonder indicatie van wat het is. Ze is vrij van in mest aantoonbare problemen. Daar is al naar gekeken via de mest door een dierenarts. Dit niezen is vrij onverklaarbaar omdat dit al bijna 2 maanden doorgaat zonder verder conditieverlies van de vogel.

    Nog een keer behandelen tegen luchtpijpmijt? Toch een kuurtje Baytril? Vanzelf lijkt het niet over te gaan nl.

  • #2
    ik zou de vogel toch baytril geven
    deze vogel heeft duidelijk iets onder de leden al knapt zijn conditie verder op zolang hij niest zou ik hem dus absoluut niet bij me andere vogels plaatsen .
    en als het erg besmettelijk is weet ik niet lijkt wel een verkoudheid zoals je het beschrijft maar goed .
    geef de vogel eens 7 dagen een kruiden thee dit kan je vloeibaar krijgen in dierenspeciaalzaak aan mengen met water he niet puur geven maar weet niet bij uw in de buurt .
    hier knapt een vogel ook vaak van op .
    mijn vogels krijgen dit standaart 2 keer per week eerst als je er mee begint 7 dagen geven in water en dan 2 keer per week .
    ja ik gebruik een iets andere thee maar die kan je helemaal niet in winkel krijgen .
    ik haal die bij iemand thuis .

    kan je deze thee niet krijgen kan je hem kamile thee geven

    lees dit maar eens

    Opmerking


    • #3
      Neem eens contact op met Dierenarts Yves Aerts. Dierenkliniek in Hulst. Hij heeft hier een zeer afdoend medicijn voor!! Wordt gewoon opgestuurd...

      Opmerking

      Working...
      X