PDA

Bekijk Volledige Versie : Duifje doet raar

Ilovediamantduifjes
25-03-2010, 19:12
Hallo,
ik heb een vraagje.
Heinz, mijn duifje, doet een beetje raar. Hij zat nooit op het hoogste takje, altijd de takjes daaronder of op de grond. Eén keer zat hij wel op de hoogste tak, maar hij viel er af.:cool: Maar voor de rest zag hij er heel gezond uit. Maandagavond zat hij echter in een bolletje op de grond, ik heb hem binnengehaald en ben dinsdag ermee naar de dierenarts geweest. Maar die vond niks. Er was zelfs helemaal niks aan de hand met hem! Zijn oogjes waren niet vochtig en zagen er heel gezond uit, er zat niks op zijn neusje, zijn ademhaling was heel normaal en rustig en zijn ontlasting was hetzelfde als altijd. Ook 'binnenin' was er niks aan de hand. Alleen zijn staart is een beetje beschadigt, maar niet veel. Toch zit hij de hele dag op de grond, soms fladdert hij omhoog, hij geraakt zo'n 10 centimeter hoog, grijpt dan de tralies beet met zijn snavel en klimt zo omhoog naar het laagste takje (15 centimeter hoog) als een valkparkiet of zo. Hij kan echt niet meer vliegen. :confused: Weet er iemand wat dit kan zijn?

Ton Koek
26-03-2010, 00:34
Is heinz misschien een duivinnetje dat een eitje moet leggen binnenkort?

Ilovediamantduifjes
26-03-2010, 15:15
Sorry, vergeten te vermelden. Heinz is een doffer. :o

De batterij van het fototoestel is nu leeg, ik zal er vanavond een fotootje op zetten.

Ilovediamantduifjes
03-04-2010, 19:20
Sorry dat ik er geen foto op kon zetten, ik had computerverbod door de examens. Ik moest studeren van mijn ouders :p :o Maar in die tijd is het duifje veel veranderd. Hij vliegt tot aan het middelste takje en kan waarschijnlijk ook aan het bovenste, maar daar heb ik heb nog niet gezien. Ondertussen zit het duivinnetje bij hem en zijn ze een nest aan het maken :)

lambert46518
03-04-2010, 21:20
zijn hoogtevrees overwonnen????

Marx
03-04-2010, 21:26
Sorry dat ik er geen foto op kon zetten, ik had computerverbod door de examens. Ik moest studeren van mijn ouders :p :o Maar in die tijd is het duifje veel veranderd. Hij vliegt tot aan het middelste takje en kan waarschijnlijk ook aan het bovenste, maar daar heb ik heb nog niet gezien. Ondertussen zit het duivinnetje bij hem en zijn ze een nest aan het maken :)

Ga je kweken met een duif die nauwelijks kan vliegen? Ik zou dat dus even niet doen. Wie weet wat dat diertje onder de leden heeft en het barst van de diamantduifjes die wel gewoon gezond zijn. Hij kon eerst wel vliegen en trok zich later met de snavel aan de tralies op omdat hij ineens helemaal zwak was en niet meer kon vliegen. Nu gaat het iets beter en moet hij kweken? Dan loop je wat mij betreft wel erg hard van stapel en wie weet is hij wel helemaal niet zo gezond ;)

Ilovediamantduifjes
04-04-2010, 09:49
Ga je kweken met een duif die nauwelijks kan vliegen? Ik zou dat dus even niet doen. Wie weet wat dat diertje onder de leden heeft en het barst van de diamantduifjes die wel gewoon gezond zijn. Hij kon eerst wel vliegen en trok zich later met de snavel aan de tralies op omdat hij ineens helemaal zwak was en niet meer kon vliegen. Nu gaat het iets beter en moet hij kweken? Dan loop je wat mij betreft wel erg hard van stapel en wie weet is hij wel helemaal niet zo gezond ;)

Ok, dan haal ik hem wel weg :) Fotootje zit in de bijlage ;)

Marx
04-04-2010, 10:58
Als hij opgeknapt is kan je er natuurlijk wel mee kweken. Maar een verzwakt duifje dat 25/03 nog op de grond zat en aan de tralies hing zou ik 03/04 nu niet meteen een kweekdoffertje willen noemen ;)