Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gras bemesten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gras bemesten

    want die korrels worden misschien opgegeten?) en goed naspoelen met water. Is het verstandig om de kwarteltjes een tijdje binnen te houden, of is het na 1 nacht inwerken wel veilig genoeg? En de vliegende vogels? Die zitten op zich niet veel op de bodem (soms nestelmateriaal zoeken of gras eten) dus voor hen is het niet zo gevaarlijk denk ik?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
    want die korrels worden misschien opgegeten?) en goed naspoelen met water. Is het verstandig om de kwarteltjes een tijdje binnen te houden, of is het na 1 nacht inwerken wel veilig genoeg? En de vliegende vogels? Die zitten op zich niet veel op de bodem (soms nestelmateriaal zoeken of gras eten) dus voor hen is het niet zo gevaarlijk denk ik?
    je kan een deel van het gras afdekken met een rooster van gaas.
    bemesten met kunststof waar veel stikstof ( N ) in zit.
    na zo'n 4 tot 6 weken moet het zijn gegroeid als kool.
    daarna leg je het rooster op het volgende gedeelte van het gras en werk je het geheel af.
    maar je kan natuurlijk ook nieuwe graszoden aanleggen.

    Opmerking


    • #3
      je kunt ook gedroogde koemestkorrels strooien. Mijn kwartels hebben hier nooit last van gehad.
      www.vogeltuin.webnode.nl

      Opmerking


      • #4
        Mest

        Een hoeveelheid brandnetels in een emmer water. Een paar dagen weken en dan het water over het gras uitsproeien. Prima mest voor je gras, puur natuur.

        Puur natuur ruikt trouwens niet altijd naar parfum......

        Groet,

        Rob.

        Opmerking


        • #5
          Meststof strooien, als je korrels gebruikt, ruim water geven zodat de korrels oplossen en geen enkel probleem voor de vogels.

          Ik gebruik steeds:

          Opmerking


          • #6
            Groet'n uut Drenthe

            Opmerking


            • #7
              Bedankt voor de tips

              Opmerking

              Working...
              X