PDA

Bekijk Volledige Versie : gaas geverfd

Ton
24-03-2010, 19:42
hier een foto van mijn voliere, waarvan ik vandaag het gaas heb zwart geschilderd. ik had van de week foto`s gemaakt, en ik kon er bijna niet doorheen kijken, zo schitterde het gaas. nu dus ook maar zwart gemaakt, en ben er tevreden mee. het resultaat is goed. :D de linker 2 vakken al gedaan , de rechtse 2 nog niet, wat een verschil he.

http://i603.photobucket.com/albums/tt119/discus_2009/001-1.jpg (http://s603.photobucket.com/albums/tt119/discus_2009/?action=view&current=001-1.jpg)

tropen kweker
24-03-2010, 20:06
weer een bevestiging voor mij om dat volgend seizoen ook te doen!

wat een verschil ongelofelijk;)

heb je de vogels er gewoon in laten zitten??

en met wat voor verf heb je het geschildert?

Ton
24-03-2010, 20:24
ik heb rambo pantser lak gebruikt, het is een klusje van niks. binnen een half uur was ik klaar. de vogels die zitten nog in het binnenhok, lijkt me niet goed om het te doen als de vogels er bij zitten :(

Laurenzo
24-03-2010, 20:46
Puik werk, het verschil is enorm! Misschien in de toekomst direct zwart gaas plaatsen, nu heb je dubbel werk, Ton :).

peterkx
24-03-2010, 20:47
mooi geworden Ton.
heel toevallig ga ik dat morgen ook doen.
zal ook even fotos maken.
wil het met groene verf doen omdat mijn profielen ook groen zijn.
neem aan dat, dat net zo goed werkt als zwart?

volgens mijn vriendin zit er in de 2 linkse helemaal geen gaas :)

Josly
24-03-2010, 21:00
hallo,
mooi contrast
is de kans dan niet groter van het aanvliegen van de vogels tegen het gaas,
( pas aangeschafte vogels )

mirke
24-03-2010, 21:20
lijkt wel als er geen gaas in zit mooi hoor ton

Antoni Hopmann
24-03-2010, 21:34
Ha,die Ton.Mooi gedaan man. Klusje van 1/2 uur. Leuke voliere ook.

Henk3
24-03-2010, 22:17
Mooi gedaan Ton. Nu nog ff een half uurtje doorgaan dan. Morgen mag natuurlijk ook.

Vroeger had ik mijn gaas groen geverfd, wil ook best. Op het moment heb ik gewoon de gaaskleur.

herma
25-03-2010, 19:56
Zo Ton het lijkt net of er geen gaas meer in zit. Het is veel natuurlijker dan wanneer je die metaal kleur ziet. Je voliére is mooi geworden leuk met zoveel planten erin ben benieuwd hoe de vogels het vinden. Maar dat is nog even wachten. Is het werk aan de voliére nu klaar bij jou?
gr. Herma.

naruch
25-03-2010, 20:09
ik heb rambo pantser lak gebruikt, het is een klusje van niks. binnen een half uur was ik klaar. de vogels die zitten nog in het binnenhok, lijkt me niet goed om het te doen als de vogels er bij zitten :(

heb ik vorig jaar gedaan :D

met dezelfde soort verf, werkt perfect.

Ton
25-03-2010, 20:14
Zo Ton het lijkt net of er geen gaas meer in zit. Het is veel natuurlijker dan wanneer je die metaal kleur ziet. Je voliére is mooi geworden leuk met zoveel planten erin ben benieuwd hoe de vogels het vinden. Maar dat is nog even wachten. Is het werk aan de voliére nu klaar bij jou?
gr. Herma.

ja, ik ben er klaar voor, ongeduldig elke dag kijkend naar het weerbericht :o

hoe gaat het met jouw voliere Herma, staat tie al ?

peterkx
25-03-2010, 20:35
heb vandaag mijn gaas geverfd zoals ik gisteren al had verteld.
ben er erg tevreden over, is gewoon veel mooier en niet veel werk.
heb metaalverf groen gebruikt van karwei.
ben een nieuwe 2e volière aan het bouwen, gekoppeld aan mijn andere voliere.

heb foto's gemaakt en die zijn minder duidelijk dan die van ton.
mijn volière is minder diep dan die van ton en bij hem staan er ook planten in wat diepte en achtergrond geeft.
kan het iedereen aanraden.

HJ de Graaf
25-03-2010, 20:54
Gaas schilderen is echt een aanrader voor iedereen ! ik heb dubbel gaas en schitterde alle kanten op nu heb ik alles voorzien van laagtje hamerite zwart hamerslag en je kijkt er een stuk beter door !

mvg,

HJ de Graaf

herma
26-03-2010, 12:36
Nee er moest ook nog een nieuwe schutting worden geplaatst en dat is nu gereed. Nu wordt er door mijn man een mooie fundering gemaakt voor de kooi en een stuk betegeld waar het nachthok op moet komen. En dan kan het geheel komen ik denk dat het na de pasen wordt voor alles hier heen kan komen.
Maar de vogels kunnen toch nog niet allemaal naar buiten alleen die in de wandvoliére zitten die zijn de hele winter buiten geweest. Dus die mogen het eerst van de nieuwe woning gaan genieten de andere wacht ik nog tot na half mei dan is er niet zoveel kans meer op nachtvorst.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het zal gaan met zo'n mooie grote voliére die ik vroeger had was 2m. bij 1m. nu hebben ze drie keer de ruimte zonder het nachthok dus dat is wel heel lekker voor ze.
Als het hok staat de planten erin en daar heb ik inmiddels ook mijn keuze gemaakt dus dat gaat wel lukken denk ik.
Groetjes van Herma.

Ton Koek
26-03-2010, 13:51
Veel plezier met de voorbereidingen al dan. Genieten bij voorbaat is ook leuk.

dutch_e
26-03-2010, 20:45
Dat is een heel groot verschil. Ga het bij mijn eigen kooi ook doen. Kan alleen niet alles doen want in sommige vluchten zitten al vogels.
Vind het trouwens een heel mooie voliere ton wat voor vogels ga je erin houden??

gr bart

Ton
26-03-2010, 21:40
er komen tropen in. 3 koppels binsen astrildes, 1 koppel ceres amadines, 1 koppel kleine cubavinken, en 1 koppel blauwkopblauwfazantjes. bedankt voor je compliment, ben er zelf ook blij mee. wat voor vogels heb jij dutch_e ?

populier
27-03-2010, 11:22
Hallo Peterx,

Voorop gesteld moet ik zeggen dan je een hele mooie volière hebt.
Maar het feit dat je bij jou de verschillen van voor en na het gaas schilderen Het verschil minder ziet is omdat je een lichte achtergrond hebt.

De verschillen komen beter naar voren als je een donkere(drukke) achtergrond hebt.

Voor volières met een witte achtergrond kan je beter een licht verf op je gaas aanbrengen.

Bij mijn binnenvluchten met een witte achtergrond heb ik het gaas wit geschilderd en dan lijk het of je het gaas minder ziet.
Bij mijn buitenvoliere met donkere achter grond heb ik zwart gebruikt.

peterkx
27-03-2010, 12:57
zou wel kunnen dat, dat meespeelt.
in die grote plantenbak komen nog coniferen en een beuk.
en links nog een klimplant.
dus dan is het niet zo licht.
mijn andere voliere heeft ook groen gaas, en ik wilde het hetzelfde houden.

achtergrond is niet wit maar creme.

populier
27-03-2010, 18:26
Ok, prima, gewoon lekker veel planten er in dan komt het goed.

Succes met het inrichten.

Ton Koek
07-04-2010, 22:31
Hier nog een voorbeeld van het verschil. Het gaas hangt nog los voor de voliére, links van de paal is klaar, rechts moet nog.

http://i662.photobucket.com/albums/uu349/allevogels/gaasgeschilderd.jpg

populier
08-04-2010, 10:21
Hoi Ton,

Ik zie dat je ook weer lekker bezig bent met de renovatie van je volière, gaat weer mooi worden.

Kunnen de tropen weer lekker naar buiten.

Vergeet het raampje in je schuur niet van gaas te voorzien;).

Succes!

Ton
08-04-2010, 20:49
dat scheelt zeker Ton, een veel beter gezicht om er in te kijken. heb je nog meer veranderd aan je voliere ?

P.Wijlaars
08-04-2010, 22:34
Ik heb een witte achtergrond ,en mijn gaas is donkergroen
bij mijn is het niet zo'n fraai gezicht
logisch gezien , zou ik mijn gaas wit moeten schilderen.

Ton Koek
08-04-2010, 23:08
De volière heeft de hele winter leeggestaan, daarvoor is het een half jaar zelfs moestuin geweest.
Na de muizenplaag van mei vorig jaar is er in juni een ruitje gebroken en is de helft van het vogelbestand ontsnapt. Toen was ik het even helemaal zat en heb voor de vogels die ik nog had een binnenvolière gemaakt.

Kweken binnen lukt echter nauwelijks hier, dus ze gaan toch maar weer naar buiten. Ik heb heel fijn gaas gekocht, 7 mm maaswijdte, dat zou moeten werken tegen muizen, hoop ik en vind ik.

Eerst het gaas nu overal weer dubbel maken, dan weer opnieuw inrichten en dan half mei de vogels naar buiten, is nu de planning.

populier
09-04-2010, 09:40
Hallo P.Wijlaard

Kijk even naar mijn stukje #19 voor de verschillen van een lichte en donkere achtergrond.

Marx
09-04-2010, 09:57
Hoi Ton, ik heb nog wel een goede tip tegen muizen. Schroef een grote plexiglazen plaat tegen de muur en maak in het midden daarvan een voedertafel. Als je plexiglas lelijk vind kan je ook willekeurig welk ander materiaal gebruiken als het maar glad is en een plaat zonder naden. Dus twee gaten boren, tafel vastschroeven in het midden van die plaat en die tafel hoge randen geven tegen knoeien. De muizen moeten dan bij die tafel komen via het plexiglas wat dus niet wil lukken. Ze zouden zich via het plafond op de tafel kunnen werpen maar dan weet je wel zeker dat ze zich niet voortplanten want de jongen gaat dat zeker niet lukken en erg veel muizen krijg je dan nooit. 1 meter hoog springen lukt ze ook niet en klimmen tegen plexiglas is ook alleen weggelegd voor spidermuizen :D

Ton Koek
09-04-2010, 10:41
Met een geheel beplante volière wordt dat al lastig denk ik, dan moet je een flink deel wand vrijhouden.
De voertafel stond ongeveer middenin op een gladde paal, maar muizen weten tegen een bamboestengeltje omhoog te lopen.
Ook lieten ze zich vallen van het plafond af inderdaad en een sprong van een meter zijwaarts bleek ook al geen probleem.

Als er nu nog een muis komt, ga ik mortiergranaten gebruiken, landmijnen en stingers. :)

P.Wijlaars
09-04-2010, 11:27
Hallo P.Wijlaard

Kijk even naar mijn stukje #19 voor de verschillen van een lichte en donkere achtergrond.

Ziet er allemaal Schiterend uit,en idd dat sheelt nogal wat met die achtergrond.

musicmaker
09-06-2010, 12:13
Hoi Ton,

Heel mooi gedaan. Heb ik wel even een paar vragen. Welke pantserlak heb je gebruikt. De spuitversie of de lakversie?
En dan, hoe heb je geverfd? Heb je een roller gebruikt of een brede kwast? Want je wilt natuurlijk zo min mogelijk spetters in je voliere hebben.

Ton
09-06-2010, 18:58
ik heb de lakversie gebruikt, en het aangebracht met een roller. niet te nat doen, dan spettert het ook niet zo. wel is het raadzaam te doen, als je vogels er niet bij zitten. als ze er aan gaan hangen, nee niet niet doen.

Cobblepot
10-06-2010, 22:05
Ik heb het ook gedaan en je ziet het verschil gelijk. Gebruik zeker geen hoogglans maar zijdeglans.
Jammer dat er geen matte metaal verf te koop is, dan is het effect nog beter.

Mat zwart absorbeert nl. het zonlicht het allerbeste waardoor het niet terugkaats.