PDA

Bekijk Volledige Versie : putter ziek

hetty
22-03-2010, 16:26
hallo ik heb een vraag!!!
het gaat om mijn major putter. hij is ziek, zit te happen .ik heb hem al een anti -luchtpijp mijt gegeven, maar knapt niet erg op ,hij zit buiten!moet ik hem soms naar binnen doen!!!hij eet en fluit toch wel??
groetjes hetty

Ton
23-03-2010, 20:15
beste kan je naar de dierenarts gaan met de vogel, of wat verse mest opsturen.

kimmm
03-04-2010, 10:02
Heb van een vooraanstaande dierenarts vernomen dat het bij "happen" in 99% van de gevallen NIET om luchtpijpmijt gaat. Het is dus absoluut een fabeltje dat het happen met een anti-luchtpijpmijtmiddel over zou gaan. Meestal gaat het over een luchtweginfectie. Hier zal je trouwens nauwellijks iets van merken in de mest van de vogel.

naruch
03-04-2010, 13:40
meestal is het happen van een putter inderdaad een luchtwegen infectie ( bij goudvinken ook) of een kropziekte of Trichomonas.

hier heb je verschillende produchten voor die goed werken.

bv

Amoxicure
Behandeling van bacteriŽle darm- en luchtweginfecties bij siervogels veroorzaakt door kiemen gevoelig aan amoxicilline
BEVAT GEMICRONISEERD AMOXICILLINE
pot van 120 g

Breedspectrum activiteit
Uiterst doeltreffend voor de bestrijding van staphylococcen, streptococcen, enterococcen (o.a. luchtpijpontsteking veroorzaakt door Enterococcus faecalis)
EfficiŽnt en veilig bij hoge dosering

of

ORNICURE
Behandeling van luchtweginfecties, ornithose, mycoplasmose en oogaandoeningen bij siervogels

BEVAT DOXYCYCLINE - HYCLAAT

doos met 8 zakjes en voordeelverpakking met 24 zakjes

Hoge activiteit tegen bacteriŽn
Bij de behandeling van ornithose en luchtwegaandoeningen
Langwerkend antibioticum
Toedienen in kalkvrij water of op het eivoer

of

Theraprim
Behandeling van paratyphus, colibacillose, bacteriŽle darminfecties en luchtwegaandoeningen bij siervogels
BEVAT TRIMETHOPRIM GRANULAAT
doos met 8 zakjes of pot van 120 g
Breed werkingsspectrum
Geen resistentievorming
Hoge biologische beschikbaarheid
Snelle werking
Verhoogde activiteit door gelijktijdige toediening van COXI PLUS

Tricho plus
Behandeling van protozoaire maagdarmontstekingen bij siervogels (o.a. Giardia, Trichomonas, ...)
BEVAT RONIDAZOLE
doos met 8 zakjes, voordeelverpakking met 30 zakjes en pot van 250 gr (in Nederland verkrijgbaar)

Hoge therapeutische activiteit t.o.v. Trichomonas, Giardia en cochlosomose
Effectief tegen anaŽrobe kiemen
Brede veiligheidsmarge

Ermin
03-04-2010, 18:30
Hoi ,

Waar komt ie vandaan?(vrije natuur of is die in een kooi geboren??
Hij moet binnen in huis zijn,en niet ergens waar het tochtig is...ook niet veel in het zon het is niet goed voor de vogel......wat meer fruit en koude appel uit koelkast zal hem opknapen....;)

Ton
03-04-2010, 18:30
Hetty, hoe is het nu met je major ?