Mededeling

Collapse
No announcement yet.

broeden met japanse meeuwen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • broeden met japanse meeuwen

    hallo
    ik wil graag wat hulp ik heb 40 japanse meeuwen in mij voliere in de schuur ze hebben alle ruimte nu heb ik er 40 gekocht omdat ze niet wisten wat mannen en poppen zijn nu heb ik tralienestkastjes opgehangen en wat is het geval ze zitten met 5 a 6 meeuwen in 1 hokje ik denk niet dat dit goed gaat vandaar mijn vraag ik heb al heel wat teleurstellingen gehad met vogels en nu kwam ik bij een vogelhandelaar en die zei als je 1 keer leuk wil broeden neem je meeuwtjes dat gaat goed ik ze meegenomen en nu zie ik dit is dit de volgende teleurstelling of maak ik me te druk het gaat mij niet om te broeden broeden en broeden maar ik wil gewoon een keer een paar jonge en dit is ook een leuk vogeltje ik heb ze die bruine cocos gegeven ze slepen er mee naar het nest,maar ik vraag me af of het goed is meerdere in 1 nestkastjes als dit niet kan en ik ze apart moet zetten per koppel hoe haal ik de mannen en poppen uit elkaar ik hoop dat iemand mij kan helpen.
    gr ron

  • #2
    Moet bijna lachen, sorry 40 japanse meeuwen.
    Dan kun je 40 nestkastjes ophangen en binnen de kortste keren heb je er 120 vogeltjes rondvliegen.
    Dus kweken lukt bijna altijd met ze.
    De mannen zingen en de poppen niet, zoek maar eens op dit forum of andere.
    Je moet er even voor gaan zitten maar dan is het wel te doen.
    Het gemakkelijkst is het om de vogels in kleine groepjes te doen en ze dan een kleurringetje om te doen zodat je kan zien wie er zingt.
    Dan kun je de mannetjes en poppen elk een bepaalde kleur om doen, zodat je ze later weer herkent.
    Met zeg maar 4 koppeltjes kweek je zo 40 - 50 jongen.
    Meeuwen zijn gek op elkaars gezelschap en zullen vaak bijelkaar in een nestkastje gaan zitten, door ze ruim genoeg nestkastjes ter beschikking te stellen kun je dat wat verminderen.

    Opmerking


    • #3
      40 is echt heel veel, ik heb er 6, maar die gaan ook vaak met z'n allen in een nestkastje zitten, vinden ze leuk denk ik (A) Maar als er genoeg nestkastjes hangen dan gaan ze vanzelf wel broeden, ze vallen elkaar niet lastig, ze helpen elkaar eerder dan dat ze elkaar in de weg zitten, dus het moet wel lukken met die vogels.

      Jelmer

      Opmerking


      • #4
        Wat zijn je doelen met dat kweken? Ik vind het zelf niet zo verstandig om 40 meeuwen wat in de rondte te laten kweken. Wat ga je met die vogels doen aan het einde van het seizoen? Wie is wie? Waar ga je ze laten? Want jij zal die 40 meeuwtjes wel voor een prikkie overgenomen hebben verwacht ik. Denk je dat je iemand kan vinden die op 200 Japanse meeuwen zit te wachten in augustus?

        De reden waarom ik dit zeg is omdat veel mensen niet beseffen dat 40 meeuwen samen zetten met nestkastjes een beetje lijkt op 40 muizen kopen in de dierenwinkel en die maar in de rondte laten fokken. Dat gaat zo vreselijk hard, is totaal niet te stoppen door de hoeveelheid vogels en de onmogelijkheid te weten wie wie is en de zaken die een rol gaan spelen die je helemaal niet meer in de hand hebt zoals verenplukken, nesten delen, veel te veel eieren en jongen per nest etc etc.

        Ik zou die groep snel kleiner maken en 3 of 4 mooie koppels apart zetten en daarmee broeden. De rest kan nu al weg. Want ik begrijp dat je meeuwen hebt genomen omdat die makkelijk kweken en jij een keer wil kweken? Dan kan je het echt beter iets kleinschaliger aanpakken om jezelf en de vogels veel gedoe te besparen. Met 4 koppels meeuwen kan je ook kweken. Dan weet je ook wie de vader en moeder zijn en dan kan je ze op tijd stoppen en regelen dat ze niet veel te lang doorbroeden. Met je groep van 40 kan je nooit nesten weghalen want er zullen dan permanent eieren of jongen liggen. Daar omheen kan je niet alvast nesten gaan weghalen want dat gaat mis.

        Nou ja, in ieder geval succes en probeer het niet al te ongecontroleerd te doen.

        Opmerking


        • #5
          meeuwen

          40 japanse meeuwen kopen en niet weten hoe deze vogels zich gedragen in een vlucht of broedkooi wijst op onkunde .als je eerst goed geinformeerd had had je je waarschijnlijk een hoop geld bespaart, want neem aan dat je er 5 koppels uit selecteert blijf je met 30 vogels zitten welke je dan van de hand moet doen voor ongeveer 1,50 euro.Blijft over de eventuele jongen die je ook weg doet voor een prikje, als je ze al weg kunt krijgen, want het aanbod is formidabel na de kweekperiode.

          Opmerking


          • #6
            hoe groot is je voliere dat zou ik graag eens willen weten
            en 40 tal eneens gekocht broer en zuster op elkaar .
            lijkt me niet echt verstandig

            Opmerking


            • #7
              Hier een site waar verschillende manieren staan waarop je de mannen en popen kunt herkennen



              Het zingen van de mannen geeft de meeste zekerheid. De lokroep is ook een goede methode.
              Meer weten over de kleurslag Texas clearbody:

              http://clearbody-grasparkieten.webnode.nl/

              Opmerking


              • #8
                Met een beetje geluk...komt er helemaal geen nest. ze verstoren elkaars nest namelijk gezien er al iemand antwoorde, ze graag bij elkaar kruipen. Ik zelf kweek al heel lang met jappen maar heb ze altijd per stel bij elkaar zitten...(maar goed dit is ook om de kleur goed te houden) Ik denk dat je beter kan gaan selecteren het zo jammer zijn dat er te veel aan inteelt komt...zo ie zo is het best belangrijk om problemen te voorkomen, te weten dat het geen broers en zusters zijn van elkaar...dus met veertig wordt dat een hele klus vermoed ik.
                http://www.grotode.com

                Opmerking


                • #9
                  40? Japanse meeuwtjes???

                  Ik ben er ook net mee begonnen en heb er....... 2.

                  Een mannetje en een vrouwtje.

                  Waarom moet je in hemelsnaam meteen 40 vogels? En waar haal je die ook zo snel vandaan? Hier in de omgeving was alleen dit koppeltje te koop.
                  tenminste, in deze kleurslag die ik heb.

                  maar 2 lijkt me ook mooi om mee te beginnen, toch?
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking

                  Working...
                  X