Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe broedkooien.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nieuwe broedkooien.

    Nou het is zover, ga nieuwe broedkooien kopen.
    Er moeten goulds in.

    Nu is mijn vraag graag jullie advies.
    wat kunnen jullie mij over gehu kooien vertellen.
    maar ook over van keulen en g.en o kooien.

    dit vraag ik i.v.m. bloedluis.

    Had van iemand kooien gekocht, had die man zelf gemaakt van meubelpanelen.
    met gehu bakken erin.
    maar nu heb ik wel last van bloedluis.

    nu heb ik gehoord dat je met kunstof kooien daar geen last van heb.

    GEVEN JULLIE MIJ A.U.B. GOEDE RAAD.

    Groetjes Petra.

  • #2
    Ik zou eens navragen voor die complete kunstofkooien dan heb je bijna niks meer van kieren of spleten waar nog luis in kan gaan zitten.
    Gehu heeft ook mooie kooien maar echt luisonvriendelijk zijn ze nu ook niet.
    Bedoel maar als je je toch in de kostten gaat gooien dan ook inneens alles tegoei he.

    Frank4

    Opmerking


    • #3
      goede raad

      zelf maken en verlijmen of goed afkitten, zeker als ze niet na het kweken uit elkaar gehaald moeten worden.

      Ik heb van keulen kooien........naden in overvloed althans dat was zo.....laden heb ik eruit gehaald en alles afgekit..aan de voorkant een plint van laminaat onder de voorfronten en in de kooi een krantje.
      Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

      Opmerking


      • #4
        Dat ben ik met Ron eens. Zelf maken.Helemaal naar je eigen ideeen. Petra, ben je zelf handig of
        heb je een goede vriend of kennis,liefst timmerman,die je kan helpen.
        Als je plaatmaterialen bij de bouwmarkt koopt zagen ze alles op maat,
        gratis of tegen een kleine vergoeding
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          nou het is de bedoeling dat ik gewoon nieuwe koop.

          en mijn man kan ze wel maken, maar heeft daar geen tijd voor.

          dus ik ga beslist voor nieuwe, alleen welke dat is de vraag.

          groetjes petra

          Opmerking


          • #6
            Van de volledig kunstoffen broedkooien vind ik die van de Firma Heesakkers het mooist en het stevigst.

            Deze kooien hebben ook weinig naden en kieren waar die rode rakkers zich in kunnen schuilhouden

            Ik heb zelf zelfbouwers, maar als ik mocht kiezen....
            Bijgevoegde Bestanden
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              ik heb zelf heesakkers kooien en deze bevallen me goed.
              Ze zijn wel best prijzig , maar als je bij zelfbouw alles bij elkaar optelt dan is dit ook niet goedkoop.
              Na de kweek alles met een sopje uitdoen en met de slang schoonspuiten dan zijn ze brandschoon.
              Nadeel is op de lange duur willen ze wel iets verkleuren zeker als ze in de zon staan.
              En je kunt niet met alle middelen de luis bestrijden, sommige middelen tasten kunstof aan.
              Ik gebruik zelf homeshield erbij en heb tot nog toe geen luis gezien.

              mvg Theo.........................

              Opmerking


              • #8
                kunstof kun je ook schilderen mochten ze verkleuren

                Opmerking


                • #9
                  Heesakkers Broedkooien

                  Nou ja, als het om kooien van de Fa. Heesakkers gaat,Petra.
                  Dan ga voor wel heel goede kooien.
                  Ik heb ze zelfs aan een goede kennis geadviseerd en die spreekt er net als
                  Michael en Theo,met lof over.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door populier
                    Van de volledig kunstoffen broedkooien vind ik die van de Firma Heesakkers het mooist en het stevigst.

                    Deze kooien hebben ook weinig naden en kieren waar die rode rakkers zich in kunnen schuilhouden

                    Ik heb zelf zelfbouwers, maar als ik mocht kiezen....
                    Inderdaad populier mooie kooien maar toch nog veel naden,vergis je niet.
                    Ik heb er toen 1 aangeschaft om te kijken hoe het of het zou bevallen maar ik ben toen toch voor gehu gegaan,ten eerste vanwege de verkleuring ,alle lijmnaden worden geel maar ook bloedmijt hou je er niet mee weg.
                    Vooral in de gleuven van de fronten en bij de aansluiting van het dak op de voorkant en in de aansluiting van de tussenschotjes op de achterwand daar zit ook een flinke naad.
                    Gehu is ook niet probleemloos hoor,maar de problemen die ik daar had heb ik zelf opgelost
                    Mvg,
                    kingfisher
                    Mvg,
                    Kingfisher.

                    Opmerking


                    • #11
                      Bloedmijten zijn altijd een probleem,welke kooi je ook koopt.
                      Zelfs de traliekooien,waarover men zegt van luisonvriendelijk, bieden genoeg schuilplaatsen.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        Zoals Antoni zei: "Het probleem bloedluizen zal je met nieuwe naadloze kooien ook blijven houden".

                        Feit is dat je met 2de hands kooien vaak bloedluis binnen haalt, deze moet je in je enthousiastme niet gelijk in je vogelruimte zetten.
                        Eerst zeer goed schoonmaken, ik denk dat een sterke concentratie afwasmiddel met VEEL ZOUT hiervoor goed geschikt is.

                        Goulds (heb ze zelf ook) schijnen echte bloedluis aantrekkers te zijn.
                        Zelf heb ik een paar jaar geen vogels gehad omdat ik de bloedluis niet kwijt kon raken. Ik had naadloze zelfgemaakte kooien op de zolder van mijn garage.
                        Heb vele mogelijke middeltjes geprobeerd zonder resultaat.
                        Op de schoonste plekken zaten de meeste luizen.
                        Had ik de kooien goed schoon, dan kwamen ze weer uit alle hoeken en naden te voorschijn.
                        Het was niet te doen om de gehele garage luisvrij te maken, daarom destijds tijdelijk gestopt met vogels en als resultaat luisvrij.

                        Iedere nieuwe vogel krijgt een paar keer een luisdodend middeltje en word in een aparte ruimte gezet.
                        Onder het krantje in de kooien doe ik fossile shield (net zoiets als home shield). Doe dit nooit op de zitstokken, krijgen de vogels ontstoken ogen van)
                        In de nestkastjes kamille (nog geen euro voor een zakje bij marskramer ofzo)

                        In mijn nieuwe vogelverblijf heb ik vaste kooien gemaakt (dus geen ruimte achter de kooien), de wand van het hok is dus de achterwand van de kooi.
                        Alles (hok, kooien e.d.) is gelijmd met lijmkit en een enkel schroefje.
                        Ik gebruik geen lades meer (weer minder verstopmogelijkheden voor de luis).
                        Alles is van trespa, dus zeer gemakkelijk schoon te maken.

                        Nu beweer ik niet dat ik geen bloedluis weer tegen zal komen in mijn hok, maar heb er veel aan gedaan om dat te voorkomen.
                        Nesten van wilde vogels stikken soms ook van luis en kunnen zo ook bij jou (of mij) binnen lopen hou daar ook rekening mee. (denk aan: onder de dakpannen, in bomen en struiken in de nabijheid van je vogelverblijf.
                        Misschien gebruiken luizen zelfs wel een mug of vlieg als privevliegtuig, wie weet?

                        Opmerking


                        • #13
                          Ja ben het wel met jullie eens hoor, wat die bloedluis betreft.
                          heb deze kooien tweedehands gekocht, en zijn volgens mij ook meegereisd.

                          maar gisteren zag ik er op de dag zelfs nog, schroeven los geschroefd
                          nou hielpen zelf al mee, dus was zo boos heb de broedkooien
                          waar het in zat naar buiten gegooid.hahahaha.

                          maar goed de vogels nu even bij de andere ingezet.
                          en het gekke is dat die broedkooien, die ik al jaren heb van die goedkope houten, er geen last van hebben.heb ik toen met bootlak ingesmeerd.

                          maar goed ben nog steeds zoekende voor kooien hoor.

                          groetjes petra. blijf wel lachen hoor ondanks die kleine rode krengen.

                          Opmerking


                          • #14
                            kooien

                            af te raden zijn in ieder geval de van Keulen kooien, zeer slecht te onderhouden, en een paradijs voor ongedierte, bovendien is de service in een woord waardeloos. de naadloze kooien van de firma heesakker zijn goed maar beter is zelf maken , de onderdelen goed te verlijmen en randen zeer goed afkitten eventueel verven met een goede lak waar je ook tt kooien mee verft en waarmee geadverteerd wordt in Onze Vogels.

                            Opmerking


                            • #15
                              water gedragen hoogglans lak dit is niet schadelijk voor je vogels oke wel duurder maar oke wel goed je kunt ook zijdeglans nemen
                              ik heb zelf de van keulen kooien en ik ben er wel over te spreken en ik heb geen naden wand die zijn dicht gekit

                              Opmerking

                              Working...
                              X