PDA

Bekijk Volledige Versie : Diamantduif koppel

Dovelett
16-03-2010, 01:01
Ik had hier eerder een topic over de handopfok duif.

Zijn ouders zijn echt een geval apart. Hebben nu 4 jongen gehad, 2 begin vorig jaar en de 2 nu, waar 1 van dood is en de ander verzorgd word door mij.

Ze broeden ook niet goed omdat ik tussen de jongen van vorig jaar en nu allemaal uitgedroogde dode jongen heb gehad.

Nu was mijn vraag: kan ik ze uit elkaar halen en koppelen aan een ander om te zien of dat beter gaat of zijn diamantduiven monogaam?

lambert46518
16-03-2010, 11:44
op de eerste plaats zijn diamantduiven monogaam
verder schreef u dat er dode jongen waren , nu vraag ik me af waarom en hoe komen er jongen in de winter Ik neem aan dat je als verstandig mens maximaal 3 nestjes trekt in de zomer en dan de vogels rust geeft een van de oorzaken dat je dus dode jongen hebt kan zijn dat de oudervogels gewoon kapot gefokt zijn.

als het mijn vogels waren gaf ik de vogels eerst een tijdlang rust en probeerde dan nog een keer een nestje te kweken lukt het dan nog niet doe dan de pop weg en koop een nieuwe omdat deze meer geleden heeft door onkundig gebruik dan de man

Dovelett
16-03-2010, 11:51
Fijne reactie. Ik zal zien wat ik hiermee kan....

ele
16-03-2010, 13:04
Zitten de jongen er nog bij ?
Kan zijn dat ze elkaar verstoren of zijn er misschien evt. andere mogelijke "stoorzenders" ?

Dovelett
16-03-2010, 21:55
Voor dit nest waarvan 1 leeft, woonden ze in een gemengde voliere van kanaries.
Daarvoor woonden ze in een kamervoliere(2 jongen in geboren, rest allemaal uitgedroogd).

Ze zitten nu in een broedkooi van 80 bij 40. Zonder nest

Bonnie1973
31-05-2010, 23:35
ik heb al jaren een diamantduifje en vorig jaar lag ze voor het eerst een ei.ze was toen 2 jaar
ik heb geen nestmateriaal en ook geen mannetje . ze is handtam vliegt in de kamer af en toe en zit op mijn schouder en in mijn haar,
we zijn er erg blij mee.
nu blijft ze maar eieren leggen dit is haar 6de ei dit jaar .
hoe kan ik haar laten stoppen?
ik denk er over na om een mannetje maar aan te schaffen. maar zal ze die zo maar nemen als haar man hoe moet ik dat dan aanpakken ?

ik zie aan haar gedrag als ik in de buurt kom dat ze weer wat gek word en er 1 of 2 weken later weer een ei aanzit te komen . als ik haar op de rug aai gaan haar vleugeltjes omhoog en haar staart ook .ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft .
bonnie

Hans de Vries
01-06-2010, 10:31
Dieren, dus ook duiven komen maar met één doel op de wereld: zorgen voor het nageslacht, de soort in stand houden.
Eieren leggen houd je niet tegen. Je kunt er een doffertje bij plaatsen en als alles normaal is komen er jonge duifjes.
Maar bezint eer ge begint........ Is je ruimte groot genoeg om meer duifjes te herbergen en/of vooral, kun je die jongen wel kwijt als ze volgroeid zijn?
Dit zijn toch zaken waar je van te voren even over na moet denken.

Hans.

toto en toto
01-06-2010, 18:50
Hallo :)

Ik wist niet dat diamantduifjes monogaam waren.
want mijn pa heeft een nestje gemaakt met zijn dochter:p

groeten Toto

Bonnie1973
02-06-2010, 18:44
ik heb al jaren een diamantduifje en vorig jaar lag ze voor het eerst een ei.ze was toen 2 jaar
ik heb geen nestmateriaal en ook geen mannetje . ze is handtam vliegt in de kamer af en toe en zit op mijn schouder en in mijn haar,
we zijn er erg blij mee.
nu blijft ze maar eieren leggen dit is haar 6de ei dit jaar .
hoe kan ik haar laten stoppen?
ik denk er over na om een mannetje maar aan te schaffen. maar zal ze die zo maar nemen als haar man hoe moet ik dat dan aanpakken ?

ik zie aan haar gedrag als ik in de buurt kom dat ze weer wat gek word en er 1 of 2 weken later weer een ei aanzit te komen . als ik haar op de rug aai gaan haar vleugeltjes omhoog en haar staart ook .ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft .
bonnie

Hans de Vries
02-06-2010, 22:16
Dit is hetzelfde verhaal als 2 dagen geleden..... zo schieten we niet veel op hè?
Je moet ze in ieder geval niet meer over de rug aaien.

gr.
Hans.

Troetelduifje
03-06-2010, 18:21
Hallo :)

Ik wist niet dat diamantduifjes monogaam waren.
want mijn pa heeft een nestje gemaakt met zijn dochter:p

groeten Toto

Ik hoop echt zó dat je het over je duifjes hebt...

toto en toto
03-06-2010, 21:06
Ik hoop echt zó dat je het over je duifjes hebt...

:confused:
ik heb het over diamantduifjes.

Troetelduifje
03-06-2010, 23:26
Nou ja, je schreef: "want mijn pa heeft een nestje gemaakt met zijn dochter"...

.....en als jij dan een meisje/vrouw bent.... klonk dat even héél anders dan bedoeld.

:rolleyes: Okee, was eigenlijk gewoon een grapje tussendoor. Sorry :o

toto en toto
04-06-2010, 17:18
OW Hahhhaa:D