PDA

Bekijk Volledige Versie : eivoer tijdens het broeden??

aadvogel
14-03-2010, 10:12
hallo
is het verstanding om ei voer tijdens het broeden te verstreken, onbeperkt,of kom er probleemen van.
te dikke vogels.gaat om kanaries,zebravinken(eten bijna geen ei voer)
ziverbekjes,grodelgrasvinken,rijstvogels,japanseme euwtjes.
ze zitten in broedkooien.

Tori no Hime
14-03-2010, 11:01
Ik zou zeker wel eivoer verstrekken. De hoeveelheid moet je even aankijken, wel elke dag vers geven.

Animal
14-03-2010, 13:37
Bij mij krijgen alle vogels het hele jaar door eivoer en universeel voer.

naruch
14-03-2010, 14:46
tijdens de broed geen eivoer. zodra er jongen zijn, weer verstrekken.

Antoni Hopmann
15-03-2010, 18:38
Of je tijdens de broed wel of niet een beetje eivoer verstrekt,de pop eet er
meestal niet veel van.
Zelf geef ik een klein beetje,maar wel om de dag. Boordevol vitaminen enz. en ze raakt de smaak niet kwijt.

HJ de Graaf
15-03-2010, 19:45
zelf geef ik ter voorbereiding op de kweek beperkt eivoer zeg 1 -2 x per week maar zodra er eieren zijn stop ik hiermee.

aangezien ik altijd met koppels broedt eet tijdens het broeden de man het eivoer op een deze heeft dat dan juist niet nodig, wordt dan snel te vet ( kanarie's gordelgrasvinken ) of te fel.(europese vogels)

mvg,

HJ de Graaf

kevin
15-03-2010, 20:28
hj; geef je dan een dag of 2 dagen voor het kippen opnieuw eivoer
of wacht je echt tot de jongen gekipt zijn?

Antoni Hopmann
15-03-2010, 21:11
hj; geef je dan een dag of 2 dagen voor het kippen opnieuw eivoer
of wacht je echt tot de jongen gekipt zijn?

Ik geef de volgende dag na het kippen vers eivoer.

HJ de Graaf
15-03-2010, 23:07
in principe hebben de jonge kanaries voor 24 uur voeding bij zich vanuit de dooierzak die ze op verbruiken dus een dag na het kippen eivoer is prima

Zelf geef ik altijd eivoer zodra ik weet dat er jongen zijn.

mvg,

HJ de Graaf

lambert46518
16-03-2010, 11:51
deze hele discussie over eivoer slaat nergens op als een ieder zijn gezond verstand gebruikte.

men geeft eivoer , universeelvoer etc etc om het de vogels naar de zin te maken op zich een goede zaak maar niemand kan mij uitleggen waarom fabrieks eivoer niet goed is en er allerhande toevoegingen aan toevoegen.

Het bijvoegen van extra ei om de broeddrift te verhogen is dan ook een loze kreet van mensen die niet weten hoe vogels in broedconditie te krijgen met andere middelen zoals bv tarwekiemen, meelwormen etc etc

girlits
16-03-2010, 13:07
Fabriekseivoer zal als je het analyseert alles bevatten wat een vogel nodig heeft en als het volledig wordt opgevreten ook wel voldoen.Heb in de loop der jaren wel ondervonden dat het zelfgemaakte prakje wat ik voer opgevreten word tot op de bodem en van fabriekseivoer blijft meer dan de helft liggen.Wat ik voer is kakelvers en al mijn vogels zijn in topconditie en komen in broedstemming en brengen jongen groot.Als je de tijd hebt om het zelf te maken is het ook voordeliger.

groeten eddie

lambert46518
16-03-2010, 13:17
het gaat niet om het eivoer zelf maar om de toevoegingen die men doet.

girlits
16-03-2010, 14:05
Dit topic gaat alleen over eivoer verstrekken tijdens het broeden.Als je het doorleest zie je dat niemand het over toevoegingen heeft.Er zit er een tussen die eivoer en universeelvoer geeft maar die heeft mischien meerdere soorten vogels.Jij hebt het dan nog over etc,etc maar ik zie nergens wat staan.
Er zegt ook niemand dat het fabrieksvoer niet goed is.Alleen jij vindt het onvoldoende omdat je nog tarwekiemolie en meelwormen verstrekt en nog iets wat niemand mag weten omdat je het etc.etc. noemt;)

groeten eddie

lambert46518
16-03-2010, 14:10
allereerst voer ik totaal geen eivoer en keur eivoer ten zeerste af

Animal
16-03-2010, 17:24
allereerst voer ik totaal geen eivoer en keur eivoer ten zeerste af

Dan zul je weinig tot geen vogels kweken .:confused:
Op alleen zaad lukt het echt niet om gezonde vogels op stok te krijgen.

lambert46518
16-03-2010, 18:01
Beste animal,

Lees andere topics over de vogels die ik met succes kweek. Denkelijk zitten daar soorten tussen die U waarschijnlijk nog nooit gezien heeft.

HJ de Graaf
16-03-2010, 18:28
snap je redenatie ook niet lambert, er wordt gevraagd over wel of geen eivoer tijdens het broeden!

er staat ook helemaal niks over toevoegingen dus je zit in de verkeerde topic!

mvg,

HJ de Graaf

kevin
16-03-2010, 18:35
lambert :http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=8842
dit is het juiste topic;)

Ton Koek
16-03-2010, 18:45
Ik geef het hele jaar door eivoer, dus ook tijdens het broeden.
ik denk dat alleen zaad geen compleet menu vormt op lange termijn. Bepaalde voedingsstoffen zitten eenvoudig niet in het gedroogde zaad dat wij geven.

lambert46518
16-03-2010, 19:22
zat inderdaad in verkeerde topic excuus hiervoor, maar voer toch absoluut geen eivoer en kweek met vele soorten

girlits
16-03-2010, 22:29
Lambert ik denk dat jou openingsregel de mensen op het verkeerde been zet.
Als je nu eens vertelde,ik geef nooit geen eivoer maar wel universeel/insectenpate/meelwormen/buffalo,s/miereeitjes/fruitvliegjes/tubifex/witvis/groente/fruit/eidooier en dan nog eens wat door het water , naast de zaadmengeling zul je minder worden aangevallen.

groeten eddie