Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eivoer tijdens het broeden??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eivoer tijdens het broeden??

    hallo
    is het verstanding om ei voer tijdens het broeden te verstreken, onbeperkt,of kom er probleemen van.
    te dikke vogels.gaat om kanaries,zebravinken(eten bijna geen ei voer)
    ziverbekjes,grodelgrasvinken,rijstvogels,japanseme euwtjes.
    ze zitten in broedkooien.

  • #2
    Ik zou zeker wel eivoer verstrekken. De hoeveelheid moet je even aankijken, wel elke dag vers geven.

    Opmerking


    • #3
      Bij mij krijgen alle vogels het hele jaar door eivoer en universeel voer.

      Opmerking


      • #4
        tijdens de broed geen eivoer. zodra er jongen zijn, weer verstrekken.
        www.fretteren.eu

        Opmerking


        • #5
          Of je tijdens de broed wel of niet een beetje eivoer verstrekt,de pop eet er
          meestal niet veel van.
          Zelf geef ik een klein beetje,maar wel om de dag. Boordevol vitaminen enz. en ze raakt de smaak niet kwijt.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            zelf geef ik ter voorbereiding op de kweek beperkt eivoer zeg 1 -2 x per week maar zodra er eieren zijn stop ik hiermee.

            aangezien ik altijd met koppels broedt eet tijdens het broeden de man het eivoer op een deze heeft dat dan juist niet nodig, wordt dan snel te vet ( kanarie's gordelgrasvinken ) of te fel.(europese vogels)

            mvg,

            HJ de Graaf

            Opmerking


            • #7
              hj; geef je dan een dag of 2 dagen voor het kippen opnieuw eivoer
              of wacht je echt tot de jongen gekipt zijn?

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door kevin
                hj; geef je dan een dag of 2 dagen voor het kippen opnieuw eivoer
                of wacht je echt tot de jongen gekipt zijn?

                Ik geef de volgende dag na het kippen vers eivoer.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  in principe hebben de jonge kanaries voor 24 uur voeding bij zich vanuit de dooierzak die ze op verbruiken dus een dag na het kippen eivoer is prima

                  Zelf geef ik altijd eivoer zodra ik weet dat er jongen zijn.


                  mvg,

                  HJ de Graaf

                  Opmerking


                  • #10
                    eivoer

                    deze hele discussie over eivoer slaat nergens op als een ieder zijn gezond verstand gebruikte.

                    men geeft eivoer , universeelvoer etc etc om het de vogels naar de zin te maken op zich een goede zaak maar niemand kan mij uitleggen waarom fabrieks eivoer niet goed is en er allerhande toevoegingen aan toevoegen.

                    Het bijvoegen van extra ei om de broeddrift te verhogen is dan ook een loze kreet van mensen die niet weten hoe vogels in broedconditie te krijgen met andere middelen zoals bv tarwekiemen, meelwormen etc etc

                    Opmerking


                    • #11
                      Fabriekseivoer zal als je het analyseert alles bevatten wat een vogel nodig heeft en als het volledig wordt opgevreten ook wel voldoen.Heb in de loop der jaren wel ondervonden dat het zelfgemaakte prakje wat ik voer opgevreten word tot op de bodem en van fabriekseivoer blijft meer dan de helft liggen.Wat ik voer is kakelvers en al mijn vogels zijn in topconditie en komen in broedstemming en brengen jongen groot.Als je de tijd hebt om het zelf te maken is het ook voordeliger.

                      groeten eddie

                      Opmerking


                      • #12
                        niet begrepen

                        het gaat niet om het eivoer zelf maar om de toevoegingen die men doet.

                        Opmerking


                        • #13
                          Dit topic gaat alleen over eivoer verstrekken tijdens het broeden.Als je het doorleest zie je dat niemand het over toevoegingen heeft.Er zit er een tussen die eivoer en universeelvoer geeft maar die heeft mischien meerdere soorten vogels.Jij hebt het dan nog over etc,etc maar ik zie nergens wat staan.
                          Er zegt ook niemand dat het fabrieksvoer niet goed is.Alleen jij vindt het onvoldoende omdat je nog tarwekiemolie en meelwormen verstrekt en nog iets wat niemand mag weten omdat je het etc.etc. noemt

                          groeten eddie

                          Opmerking


                          • #14
                            eivoer

                            allereerst voer ik totaal geen eivoer en keur eivoer ten zeerste af

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
                              allereerst voer ik totaal geen eivoer en keur eivoer ten zeerste af
                              Dan zul je weinig tot geen vogels kweken .
                              Op alleen zaad lukt het echt niet om gezonde vogels op stok te krijgen.

                              Opmerking

                              Working...
                              X