Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onstoken oog geen oogzalf in de buurt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Onstoken oog geen oogzalf in de buurt

    We hebben een kanarie met een onstoken oog (weer )
    Onstoken oog komt door vieze zitstokken mijn vader heeft er een aantal opgehangen met ribbels erin en krijg die maar eens goed schoon (ben al meerdere keren kwaad geworden) vond het ook al onzin om de kanarie apart te zetten

    Ik heb hem wel apart gezet maar heb geen oogzalf wel uierzalf en vaseline mag dit er ook op? Of is er iets anders wat erop kan
    Bedankt!
    www.flickr.com/photos/daniellewanders/

  • #2
    maak gewone thee klaar gewone he geen vruchten thee zet dit in de koelkast en laat het af koelen zorg wel ervoor dat de vogel niet in de trek zit maak het 3 maal daags schoon ermee
    een flauw thee he niet te sterk

    Opmerking


    • #3
      Of een kopje gekookt water met een snufje zout. Maar als je die stokken schoon maakt is het zo weer over. Ook vanzelf. Als je die stokken niet vervangt is het sowieso vrij zinloos want je kan dat beest niet elke 2 maanden aan zijn ogen gaan behandelen en niks aan die stokken doen.

      Opmerking


      • #4
        prikt dat niet zout marx??

        Opmerking


        • #5
          contactlenzenvloeistof is ook prima te gebruiken.

          groeten eddie

          Opmerking


          • #6
            Een goed middel voor ontstoken ogen is Fucithalmic. Het is een ooggel maar alleen verkrijgbaar op recept. Misschien heb je wel een aardige huisarts die je een receptje voorschrijft. Het helpt prima!

            Opmerking


            • #7
              zou je nivea kunnen gebruiken of is dit af te raden?

              Opmerking


              • #8
                nee geen nivea absoluut niet doen .

                Opmerking


                • #9
                  ok het was eens navragen tegen het geval dat...

                  Opmerking


                  • #10
                    Waarom niet gewoon ff bij een dierenarts langs??
                    Je kan wel allerlei smeersels willen proberen, maar als je langer wacht kan het een oog kosten.
                    Zondags zijn dierenartsen wat moeilijker te bereiken maar op maandag zijn die gewoon open, en vraag dan gewoon naar caf oogdruppels, werkt uitstekend en is voor dieren bestemd.
                    vriendelijke groet
                    Henk

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Daantje
                      We hebben een kanarie met een onstoken oog (weer )
                      Onstoken oog komt door vieze zitstokken mijn vader heeft er een aantal opgehangen met ribbels erin en krijg die maar eens goed schoon (ben al meerdere keren kwaad geworden) vond het ook al onzin om de kanarie apart te zetten

                      Ik heb hem wel apart gezet maar heb geen oogzalf wel uierzalf en vaseline mag dit er ook op? Of is er iets anders wat erop kan
                      Bedankt!
                      Hallo Daantje,
                      Inmiddels heb je goede adviezen gekregen voor het ontstoken oog.
                      De geribbelde zit stokken kan je eerst met een staaldraadborstel afschrapen en daarna afwassen met een afwasborsteltje(bij Blokker nog geen 30 cent) met een sopje van groene zeep.
                      Succes
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        Het heeft geholpen de kanarie ziet er al een stuk beter uit!
                        Flink kwaad geworden op mijn vader en hem dit forum laten lezen.
                        Hij gaat de geribelde stokken vervangen door gladde en zo dat ze makkelijk los te halen zijn om schoon te maken.
                        Nu maar afwachten of hij dat echt gaat doen
                        Bedankt voor de tips
                        www.flickr.com/photos/daniellewanders/

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                          Hallo Daantje,
                          Inmiddels heb je goede adviezen gekregen voor het ontstoken oog.
                          De geribbelde zit stokken kan je eerst met een staaldraadborstel afschrapen en daarna afwassen met een afwasborsteltje(bij Blokker nog geen 30 cent) met een sopje van groene zeep.
                          Succes

                          Opmerking


                          • #14
                            ik gebruik gewoon de oogzalf van de hond, en gaat net zo goed hoor
                            niets aan de hand.

                            Het is een pot nat wat dat betreft.

                            Groetjes Petra.

                            Opmerking


                            • #15
                              sluit me volidig aan bij petra in feite kun je alles kan en klaar kopen zowel oog water het is gewoon zelfde als afgekookt water alleen daar betaal je er zoveel voor
                              het is net hetzelfde als een dierenarts vroeger gaven ze bij mijn thuis altijd paracetamol als de honden ziek waren nu rennen ze voor iedere scheet naar de dierenarts waarom eigenlijk???
                              iedere pil is toch getest op dieren waarom zouden we in preciepe het niet aan dieren kunnen geven ??
                              waarom niet omdat we onze dieren liefhebben

                              Opmerking

                              Working...
                              X