Mededeling

Collapse
No announcement yet.

doffer onrustiger dan pop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • doffer onrustiger dan pop

    Ik heb nu twee dagen een koppeltje diamantduifjes. Het mannetje kan soms wat onrustig zijn, het vrouwtje is vele mate rustiger. Is dit normaal, ik google me gek, maar kan geen antwoord vinden.

    In de kooi zitten voederbakjes, het is toch beter om een bakje met voer op de grond te zetten?

    En een badje, ik heb er nu overdag eentje aanhangen, vinden ze dit fijn?

    Ik wil vooral dat ze het zo fijn mogelijk bij me hebben.

    En mijn laatste vraag, kan je ze in huis laten losvliegen?

  • #2
    kan zijn dat het mannetje broedrijp is en dat hij wil paren

    Opmerking


    • #3
      Duivin is over het algemeen iets rustiger,de doffer moet zich uitsloven om haar tot een paring over te halen.Als ze de voerbakjes goed kunnen bereiken hoef je dat niet te veranderen.Bij mij zag ik het eigenlijk nooit dat ze badderen terwijl de andere vogels dat veelvuldig doen met mooi weer.Hoe groot is je kooi daar hangt ook veel vanaf,een kanariekooi is wel wat klein.Het los laten vliegen zou ik niet doen ze schrikken nogal eens en dan zouden ze tegen een raam kunnen vliegen wat een vogel over het algemeen niet overleeft.Denk ook niet dat je ze vrij tam kunt krijgen of je zou zelf een jong groot moeten brengen maar dat schijnt bij duiven moeilijker te zijn door de kropmelk die ze de eerste dagen krijgen van de ouders.

      Opmerking


      • #4
        [QUOTE=rob 2;87167]Duivin is over het algemeen iets rustiger,de doffer moet zich uitsloven om haar tot een paring over te halenQUOTE]

        Dank je wel voor uiteg rob. En het is geen kanariekooi, groter en breder, beestjes moeten zich wel kunnen bewegen.

        Opmerking

        Working...
        X